10 بازیگر کودک که بازی خوبشان ستارگان فیلم را به حاشیه برد

به گزارش سفر به آنتالیا، وقتی بازیگران کودک در فیلمی حضور داشته باشند، فرقی ندارد شخصیت اصلی باشند یا نباشند، می توانند به سادگی مخاطبان فیلم را مجذوب خود کنند و به یکی از چهره های اصلی فیلم تبدیل شوند. در فهرست پیش رو 10 بازیگر کودک را به شما معرفی خواهیم کرد که با عملکرد خوبی که از خود به نمایش گذاشتند ستاره های بزرگسال فیلم را به حاشیه بردند. بازیگران سرشناس هالیوود باید بدانند فارغ از اینکه چقدر در کار خود خوب و محبوب هستند، همیشه این امکان وجود دارد که یک کودک 10 ساله با استعداد درخشان خود وارد فیلم شود و تمام توجه ها را جلب کند.

10 بازیگر کودک که بازی خوبشان ستارگان فیلم را به حاشیه برد
  • 10 بازی برتر بازیگران کودک که ارزش تماشا دارد

1. داکوتا فانینگ - من سم هستم (I Am Sam)

فهرست را باید با داکوتا فانینگ شروع کنیم. فانینگ در سن 7 سالگی چنان بازی درخشان و تکان دهنده ای در فیلم من سم هستم ارائه داد که می توانست حتی مجسمه ها را نیز به گریه بیندازد. با وجود اینکه فانینگ در کنار بازیگر قادری مانند شان پن به ایفای نقش می پرداخت، اما دلسرد نشد. او درعوض به کمک استعداد سرشار خود و ارائه بهترین عملکرد ممکن عمق احساسات یک کودک را به نمایش گذاشت؛ شاید اگر به خاطر داکوتا فانینگ و بازی به یاد ماندنی اش نبود، تماشاگران من سم هستم آن قدر اشک نمی ریختند.

اگر بگوییم فانینگ تنها بچه ای با استعداد بوده، در حق او کم لطفی کرده ایم. بازیگری هم درست مانند هر هنر دیگری، جدای از استعداد به تلاش و پشتکار احتیاج دارد. همین امر باعث می شود این حقیقت که فانینگ توانسته با تنها 7 سال سن چنین بازی خیره کننده ای ارائه بدهد، تحسین برانگیز باشد. او نه تنها به خاطر هم بازی خود، شان پن، کم نیاورد، بلکه کاری کرد بازیگرانی همچون مریل استریپ نیز در مقابلش متواضع باشند.

2. هنری توماس - ئی. تی. موجود فرازمینی (E.T. the Extra-Terrestrial)

الیوت در فیلم ئی. تی. موجود فرازمینی یکی از ماندگارترین شخصیت های سینما به شمار می آید، شخصیتی که هنری توماس در سن 10 سالگی به آن جان داد. توماس نه تنها به الیوت، بلکه به همبازی خود که یک عروسک بیگانه با ظاهر عجیب و غریب بود نیز جان داد. بدون شک اگر به خاطر بازی رضایت بخش هنری توماس نبود، باورپذیری فیلم آن گونه که باید از آب درنمی آمد.

فیلم ئی. تی. موجود فرازمینی بیش از هر چیزی درباره دوستی بود، درباره اینکه حتی بیگانگان هم می توانند دوستان خوبی برای ما انسان ها باشند. قطعاً باید به اسپیلبرگ برای خلق چنین فیلم خاطره انگیزی احترام گذاشت، اما درنهایت این هنری توماس بود که باعث شد به دوستی های بین کهکشانی ایمان بیاوریم.

3. ناتالی پورتمن - لئون: حرفه ای (Leon: The Professional)

چه کسی فکرش را می کرد بازی یک کودک به نقطه عطف فیلم لئون: حرفه ای تبدیل شود؟ ناتالی پورتمن با تنها 12 سال سن وارد دنیای خشن آدم کش ها و پلیس های فاسد فیلم لئون: حرفه ای شد و همان کاری را کرد که لئون با دشمنانش انجام می داد: مغزشان را منفجر کرد؛ اما این بار با حیرت .

ماتیلدا کودک نابالغی بود که به خشن ترین نقطه شهر نیویورک پرتاب شد، و اگر به خاطر ناتالی پورتمن و تصویر پخته ای که از این شخصیت به نمایش گذاشت نبود، به احتمال زیاد امروز نه ماتیلدا و نه لئون: حرفه ای آن قدر به یادماندنی و محبوب نشده بودند.

بدون شک ژان رنو و گری اولدمن فوق العاده بودند و فیلم بدون آن ها معنا نداشت، اما این پورتمن بود که چشم ها و قلب های ما را تسخیر کرد و با عملکردی فراتر از سن خود، همه تماشاگران را به حیرت واداشت.

4. هالی جوئل آزمنت - حس ششم (The Sixth Sense)

مگر می شود فهرستی از بچه ها بازیگر اعجوبه تهیه کرد و به پسری که می توانست مردگان را ببیند اشاره نکرد؟ نقش برجسته هالی جوئل آزمنت در حس ششم نامزدی به حق جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد. بروس ویلیس بازیگر بزرگی بود که می توانست مردم را به سینماها بکشاند، اما بدون بازی مجذوب کننده آزمنت حس ششم نمی توانست مخاطبان خود را میخکوب و شگفت زده کند.

5. مکالی کالکین - تنها در خانه (Home Alone)

تنها در خانه از آن فیلم ها بود که بزرگترها برای بچه ها می خریدند اما خودشان هم پا به پای آن ها از فیلم لذت می بردند، یک فیلم خاطره انگیز که هیچوقت از خنداندن مخاطب خود دست برنمی دارد. هنوز هم با فرا رسیدن فصل تعطیلات و کریسمس و سفرهای خانوادگی، یاد کوین مک کافهرستر می افتیم، پسربچه تخس و بداخلاقی که در خانه جا ماند و به همه ثابت کرد شیطنت هایش چقدر می تواند مفید واقع شود.

جو پشی و دنیل استرن در نقش دزدهای سابقه دار داستان نقش زیادی در کمدی تنها در خانه ایفا کردند، اما این حقیقت که تمام مجذوب کنندهیت فیلم روی دوش مکالی کالکین بود، انکارناپذیر است. کالکین به شخصیت کوین فردیتی داد که تکرارنشدنی است و می توان این موضوع را در فیلم های بعدی این فرنچایز که کالکین در آن ها حضور ندارد، مشاهده کرد.

6. ابیگیل برسلین - میس سان شاین کوچولو (Little Miss Sunshine)

ابیگیل برسلین با بازی خیره کننده خود در میس ساین شاین کوچولو به ما یاد داد هر مسئله ای هم که در زندگی داشته باشیم، یک روال پایکوبی پر جنب و جوش می تواند آن را رفع کند یا حداقل حال خودمان را به قدری خوب کند تا بتوانیم مسائل مان را رفع و رجوع کنیم.

ابیگیل برسلین نقش آلیو هوور، کودکی عجیب و غریب را بازی می کند و همزمان خانواده هوور و تماشاگران فیلم را در خنده و اشک غرق می کند. میس ساین شاین کوچولو بازیگرانی مانند آلن آرکین و گرگ کینیر داشت و به طور کلی تمام بازیگران فیلم عالی عمل کردند، اما از این بین برسلین بود که به ستاره فیلم تبدیل شد.

  • 13 فیلم برتر با موضوع زندگی جوانان و نوجوانان آمریکایی

7. کوونژانه والیس - جانوران حیات وحش جنوب (Beasts of the Southern Wild)

کوونژانه والیس جوان ترین بازیگری است که تا به امروز جایزه اسکار را در بخش بهترین بازیگر زن دریافت کرده. او با تنها 9 سال سن پیروز شد با عملکرد شگفت انگیز خود در فیلم جانوران حیات وحش جنوب هم مخاطبان و هم منتقدان را شیفته خود کند و برنده جایزه اسکار شود. بازی او در نقش هاش پاپی خالص، قدرتمند و سرشار از زندگی بود. هنرپیشگی کوونژانه والیس حتی از جانوران شگفت انگیزی که در فیلم حضور داشتند نیز خارق العاده تر بود.

8. دنیل ردکلیف، اما واتسون، روپرت گرینت - مجموعه هری پاتر (Harry Potter)

دنیل ردکلیف، اما واتسون و روپرت گرینت بازیگران کودکی بودند که درست جلوی چشم ما قد کشیدند و بزرگ شدند. آن ها در نقش های هری پاتر، رون ویزلی و هرمیون گرینجر به تجسم شخصیت های رمان های جی. کی. رولینگ تبدیل شدند و هری پاتر را از قبل هم محبوب تر کردند.

همزمان که جادوگرهایی که این سه بازیگر جوان نقش آن ها را بازی می کردند با یادگیری طلسم های مختلف قوی تر می شدند، از همان فیلم اول که دیالوگ هری، تو یک جادوگری را شنیدیم تا نبرد نهایی هاگوارتز که دیگر بالغ بودند، خودشان هم از یک سو با استعداد خالص خود و از یک سو با پشتکاری مثال زدنی، به جمع بهترین بازیگران بریتانیایی می پیوستند.

9. کلویی گریس مورتز - گوشمالی (Kick-Ass)

کلویی گریس مورتز در 13 سالگی در فیلم گوشمالی نقش هیت گرل را بازی کرد. او برخلاف ظاهر معصوم خود، وقتی کلاه گیس بنفشش را روی سر می گذاشت، با دایره لغاتی فراتر از سنش و تمایل شدیدش به خشونت، به بلای جان خلافکارها تبدیل می شد. هیت گرلی که مورتز نقشش را بازی کرد از آن شخصیت های فراموش نشدنی است.

آرون جانسون و نیکلاس کیج نیز در گوشمالی حضور داشتند، اما بهترین بخش فیلم کتک کاری ها و خشم بی حد و مقدار مورتز در نقش هیت گرل بود.

10. جیکوب ترمبلی - اتاق (Room)

در پایان فهرست 10 بازیگر کودک که عملکرد خوب شان بازیگران دیگر را به حاشیه برد، به جیکوب ترمبلی می رسیم. بازیگر کودکی که اجرایش در فیلم اتاق نفس بینندگان را بند آورد. ترمبلی نقش پسری به نام جک را بازی می کند که در اسارت به دنیا آمده و بزرگ شده. در کمال تعجب ترمبلی طیفی از احساسات را در بازی خود به نمایش می گذارد که بسکمک از بازیگران بزرگسال فیلم در انجام آن درجا می زنند. رابطه ترمبلی با بری لارسون در اتاق پر احساس و زیبا بود. بدون شک بازی این دو بازیگر مکمل یکدیگر بوده، به همین دلیل وقتی بری لارسون برنده جایزه اسکار شد، عده زیادی عقیده داشتند ترمبلی هم شایسته جایزه اسکار است، اما متأسفانه ترمبلی جوان برنده اسکار نشد.

منبع:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2318

به "10 بازیگر کودک که بازی خوبشان ستارگان فیلم را به حاشیه برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازیگر کودک که بازی خوبشان ستارگان فیلم را به حاشیه برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید