کف کاذب کارنو یک راهکار نوین برای مراکز داده

به گزارش سفر به آنتالیا، در دنیای پیشرفته فناوری اطلاعات، اتاق های سرور به عنوان قلب سازمان، بسیار مهم هستند. در این اتاق ها، تجهیزاتی مانند سرورها، روترها و سوئیچ ها نصب می شوند و برای حفظ عملکرد بهینه، باید شرایط مناسبی فراهم گردد. یکی از این شرایط، استفاده از کف کاذب مناسب است.

کف کاذب کارنو یک راهکار نوین برای مراکز داده

کف کاذب یک نوع کفپوش است که در بسیاری از محیط های کاری و صنعتی استفاده می گردد، اما به علت ساختار خاص خود، برای تأسیسات فنی مانند اتاق های سرور، بسیار مناسب است. این نوع کفپوش، قابلیت نصب و تعویض آسان دارد و با توجه به شرایط پیچیده در اتاق های سرور، احتیاج به تعویض کفپوش در بعضی موارد حتمی است و استفاده از کف کاذب، این کار را بسیار آسان می نماید. بعلاوه، کف کاذب، قابلیت جذب صدا و لرزش را دارد و باعث کاهش نویز و لرزش در اتاق های سرور می گردد. قیمت کف کاذب بستگی به نوع و کیفیت آن دارد، اما با توجه به مزایای آن، هزینه های نصب و تعویض به راحتی جبران می گردد. استفاده از کف کاذب در اتاق های سرور، به شما یاری می نماید تا بهترین شرایط را برای اتاق های سرور خود فراهم کنید. در ادامه قصد داریم به شرح انواع کف کاذب و مزایای استفاده از آن بپردازیم.

انواع کف کاذب

کف کاذب، نوعی کفپوش است که در بسیاری از محیط های کاری و صنعتی استفاده می گردد. این نوع کفپوش، به علت ساختار خاص خود، قابلیت نصب و تعویض آسان دارد و برای تأسیسات فنی مانند اتاق های سرور، بسیار مناسب است. در بازار، انواع مختلفی از کف کاذب وجود دارد که به علت خصوصیات مختلف، برای محیط های مختلفی مناسب هستند.

کف کاذب فولادی:

کف کاذب فولادی کارنو یکی از انواع کف کاذب است که ترکیبی از ورق فولادی و روکش HPL است. این نوع کف کاذب بسیار مقاوم و پایدار است و می تواند با وزن بالای دستگاه های شبکه، سازگاری داشته باشد و سرور ها و رک های سنگین را تحمل کند.

روکش HPL که روی تایل ها نصب شده است، خاصیت آنتی استاتیک دارد. این ویژگی سبب امنیت بیشتر تجهیزات شبکه خواهد شد. چراکه مانع از جابه جایی الکتریسیته در اثر مالش و برخورد تجهیزات می گردد. از دیگر ویژگی هایی که روکش HPL دارد، ضد خش بودن آن است که سالیان زیادی، ظاهر زیبای خود را حفظ میکند و به محیط زیبایی می بخشد.

کف کاذب آلومینیومی:

کف کاذب آلومینیومی کارنو دارای تایل های 60*60 سانتی متر با روکش HPL است. این نوع کف کاذب، از بهترین نوع آلومینیوم، آلومینیوم LM2 فراوری شده است و کیفیت بالایی دارد. کف کاذب آلومینیومی دارای قطعاتی شامل تایل، پایه و استرینگر است. البته در بعضی پروژه ها به جای استفاده از پایه برای ایجاد ارتفاع، از شاسی کشی استفاده می گردد.

کف کاذب طرح لگراند(گالوانیزه):

کف کاذب طرح لگراند کارنو که با نام کف کاذب گالوانیزه نیز شناخته شده است، با دو نوع کف کاذبی که نام برده شده شد فرق دارد. این نوع کف کاذب دارای تایل هایی به ابعاد 22.5*22.5 سانتی متر از جنس فولاد گالوانیزه است. این نوع کف کاذب فاقد روکش بوده در نتیجه دارای عمر طولانی تر است. پایه های کف کاذب طرح لگراند از جنس P.P است و دارای ارتفاع 11 سانتی متر است. برای ایجاد ارتفاع بیشتر، قطعه دیگری به نام ارتفاع دهنده فراوری شده است که ارتفاع آن 10 سانتی متر است.

البته باید در نظر داشته باشید که این نوع کف کاذب برای اتاق سرور های کوچک و مکان های اداری بسیار مناسب است. در صورتیکه حجم کابل و سیمی که قرار است زیر کف کاذب پنهان گردد، زیاد باشد، کف کاذب فولادی و آلومینیومی گزینه بهتری خواهد بود.

گروه فنی و مهندسی کارنو یکی از بهترین فراوری کنندگان کف کاذب

گروه فنی و مهندسی کارنو از سال 1392 فراوریات خود را در زمینه کف کاذب طبق استاندارد های آمریکا آغاز کرد. این مجموعه فراوریات کف کاذب خود را با کف کاذب گالوانیزه آغاز نموده و توانست این محصول را در بازار ایران، جایگزین کف کاذب لگراند فرانسه کند و وابستگی مشتریان را به محصولات اروپایی برطرف کند.

با توجه به اینکه مشتری هدف مجوعه کارنو، مراکز حساس ماننده دیتاسنتر و اتاق سرور است و سال ها در راستای فراوری گام برداشته است، پس ازبراورده شدن احتیاج مشتریان به کف کاذب گالوانیزه (کف کاذب طرح لگراند) برای توسعه خط فراوری اقدام به فراوری کف کاذب 60*60 نموده و به این مهم دست یافت و هم اکنون توانسته است در بسیاری از پروژه های بزرگ کشوری حضور فعال داشته باشد.

مزایای کف کاذب در اتاق سرور

استفاده از کف کاذب در اتاق های سرور، مزایای بسیاری دارد. یکی از مهمترین مزایا، قابلیت تعویض آسان و سرعت نصب آن است. با توجه به شرایط پیچیده در اتاق های سرور، احتیاج به تعویض کفپوش در بعضی موارد حتمی است و استفاده از کف کاذب، این کار را بسیار آسان می نماید. بعلاوه، کف کاذب، قابلیت جذب صدا و لرزش را دارد و باعث کاهش نویز و لرزش در اتاق های سرور می گردد. بعلاوه، این نوع کفپوش، می تواند باعث بهبود تهویه هوا در اتاق های سرور می گردد.

قیمت کف کاذب

قیمت کف کاذب، بستگی به نوع و کیفیت آن دارد. با این حال، با توجه به مزایای ذکر شده، استفاده از کف کاذب در اتاق های سرور، هزینه ای به شدت قابل توجه نیست و با توجه به مزایای آن، هزینه های نصب و تعویض آن، به راحتی جبران می گردد.

اگر شما هم در پی راه حلی نوین برای کف اتاق های سرور هستید، استفاده از کف کاذب را به شدت توصیه می کنیم. با توجه به مزایا و هزینه مناسب آن، استفاده از این نوع کفپوش، به شما یاری می نماید تا بهترین شرایط را برای اتاق های سرور خود فراهم کنید.

برای اطلاعات بیشتر و خرید کف کاذب، با کارشناسان گروه فنی و مهندسی کارنو تماس بگیرید:

تماس با دفتر تهران:

021-88486300

تماس با دفتر مشهد:

051-37057050-4

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2320

به "کف کاذب کارنو یک راهکار نوین برای مراکز داده" امتیاز دهید

1 کاربر به "کف کاذب کارنو یک راهکار نوین برای مراکز داده" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کف کاذب کارنو یک راهکار نوین برای مراکز داده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید