کشف گورهای کلان سنگی پیش از تاریخ در نمین

به گزارش سفر به آنتالیا، محمد علیزاده، سرپرست هیئت باستان شناختی شهرستان نمین در استان اردبیل از کشف مجموعه گورهای کلان سنگی پیش از تاریخ با شروع کاوش های جدید این منطقه اطلاع داد.

کشف گورهای کلان سنگی پیش از تاریخ در نمین

محمد علیزاده در جلسه آنالیز این آثار کشف شده اظهار کرد:

این گورهای کلان سنگی متعلق به دوران پیش از تاریخ در منطقه مرزی پیله چای در شمال این شهرستان کشف شده اند.علاوه بر شناسایی گورهای مربوط به دوران پیش از تاریخ، ابزارهایی از جنس ابسیدین نیز در این منطقه به دست آمده است.

سرپرست هیئت باستان شناختی نمین افزود:

آنالیز های باستان شناختی ان شهرستان در شرق استان اردبیل با هدف تهیه و تکمیل نقشه باستان شناسی منطقه از 14 آبان ماه آغاز شده است.

به گفته وی فصل اول آنالیز های باستان شناختی نمین به مدت یک ماه در نیمه شمالی این شهرستان به وسعت حدودی پنج هزار هکتار شامل بیش از 40 روستا در بخش های عنبران و مناطق مرکزی صورت می گیرد، علیزاده بیان داشت:

مجوز آنالیز و شناسایی باستان شناسی شمال شهرستان نمین که تا نیمه آذر ادامه می یابد، توسط رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.

وی این کاوش های فصل تازه ای در فعالیت های باستان شناسی منطقه ارزابی کرد و متذکر شد: سابقه انجام فعالیت های باستان شناختی در این مناطق به آنالیز های دمورگان فرانسوی در اواخر قرن 19 میلادی برمی شود.

منبع:خبرگزاری مهر

منبع: کجارو
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 771

به "کشف گورهای کلان سنگی پیش از تاریخ در نمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گورهای کلان سنگی پیش از تاریخ در نمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید