کدام غول های بزرگ تکنولوژی در سال 2010 شکست خوردند؟

به گزارش سفر به آنتالیا، همزمان با آغاز دهه سوم از هزاره سوم میلادی به سراغ غول های تکنولوژی رفتیم که در دهه گذشته از گردونه رقابت حذف شدند.

کدام غول های بزرگ تکنولوژی در سال 2010 شکست خوردند؟

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، جهان در هزاره سوم به دومین دهه خود خاتمه داد و با تمام فراز و نشیب ها این دو دهه به صفحه ای از تاریخ پیوست. دهه دوم میلادی برای بسیاری از انسان های جهان خاطرات تلخ و شیرین به همراه دارد، از جنگ های خانمان سوز تا سفر زنان به فضا؛ اکتشافات علمی بسیاری صورت گرفت و تکنولوژی های عجیب و غریب زیادی به عرصه فناوری وارد شدند.

در روزگار تکنولوژی های پیشرفته برخی ها با اینکه غول صنعت فناوری به شمار می رفتند و حرف های بسیاری برای گفتن داشتند، اما در تولید برخی محصولات خود زودتر از آنچه در تصورشان بود به خاک افتاده و از گردونه رقابت حذف شدند. در این گزارش با سرنوشت تلخ تکنولوژی های شکست خورده دهه گذشته میلادی آشنا خواهید شد:

عینک گوگل

عینک گوگل یک محصول فراتر از زمان خود بود. عینک گوگل یک مفهوم فوق العاده بود؛ اما سخت افزار آن ساده، ظریف و دست و پاگیر بود و همیشه ممکن بود در جایی آسیب ببیند.

موبایل های ویندوز

ورود به بازار تلفن های هوشمند بسیار سخت است، حتی وقتی سعی می کنید یک طرح جدید ارائه دهید. مایکروسافت جلوتر از گوگل و اپل شروع به کار کرد، اما نتوانست پیروزیت چشمگیر اپل و گوگل را بدست آورد.

گرچه بسیاری تصور می کردند مایکروسافت می تواند موبایل ویندوز دیگری بسازد، اما این شرکت برای گوشی های بعدی خود سیستم اندروید را اتخاذ کرد و از وارد کردن ویندوز به جیب شما چشم پوشید.

گوگل پلاس

هیچ شبکه اجتماعی مانند گوگل پلاس نزدیکِ به چالش کشیدن فیسبوک نبوده است. گوگل پلاس به شما امکان کنترل بیشتر در اشتراک گذاری اطلاعات و پشتیباتی عالی از عکس ها را می داد. اما استفاده از آن بسیار سخت بود و مانند بسیاری از پروژه های گوگل، این شرکت اجرای طولانی مدت خود را متوقف کرد و در نهایت پس از موارد امنیتی و به خطر افتادن 500000 حساب در سال 2018 ازبین رفت.

Movie Pass

زمانی Movie Pass به طرافدارن فیلم این امکان را می داد که با پرداخت 10 دلار در ماه تقریبا هر فیلمی که دوست داشتند را ببینند. به نظر می رسید که این پروژه دیدن فیلم را برای نسل جدید زنده می کند. اما همانطور که معلوم است شما نمی توانید با کمی افزایش قیمت نسبت به قیمت متوسط بلیت هر فیلم و امکان دیدن نامحدود فیلم ها در هرماه سود کنید؛ بنابراین MoviePass بی درنگ بدون سرمایه شد و با تغییر مداوم مزایا و قیمت، مشترکین خود را از دست داد و خاتمه تعطیل شد.

گلگسی نوت 7

تصور می شد این گوشی یکی از بهترین گوشی های سال 2016 خواهد شد. به نظر می رسید همه چیز درست کار می کند، ویژگی های جدید، نمایشگر زیبا، باتری خوب، و طراحی که به آن صفحه نمایش بزرگتری می داد.

اما بطور ناگهانی این گوشی هوشمند شروع به منفجر شدن کرد. گستردگی تا حدی بود که FAA (اداره هوانوردی فدرال) وجود این دستگاه را درهواپیما ها ممنوع کرده بود. سامسونگ مجبور شد بزرگترین فراخوان محصول فناوری تا به امروز را صادر کند و تا جایی پیش رفت که با ارائه بروزرسانی مانع کار کردن تلفن ها شد. البته خوشبختانه این موضوع کسی را نکشت و باعث شد سامسونگ نسبت به باتری های خود بسیار جدی تر عمل کند.

پروژه آرا

زمانی آینده قابل پیش بینی برای تلفن ها، قابلیت تا شدن یا نمایشگر های بدون حاشیه نبود؛ بلکه تلفن هایی بود که با خواست شما قابل تنظیم بودند. در راستای این امر پروژه آرا به شما این امکان را میداد که تلفن های خود را تنظیم و به روز کنید. نمایشگر بهتری میخواهید؟ چرا که نه فقط اندازه نمایشگر را تغییر بدهید. به باتری بیشتر از دوربین اهمیت میدهید؟ فقط یک باتری دیگر اضافه کنید.

متاسفانه این ایده برای اثرگذاری بسیار پیچیده بود و پیروزیت در سری Moto Z با ازبین رفتن پروژه آرا همراه شد.

Vine

یکی دیگر از ایده های منسوخ شده فیلم های کوتاه 5-6 ثانیه ای واین بود. یکی از دلایلی که اینستاگرام قابلیت ویدویی دارد و برنامه تیک تاک وجود دارد همین است. اگرچه سازندگان واین درک نکردند که چگونه میشود با آن کسب درآمد کرد، اما وجود کوتاه مدت آن سکویی برای سازندگانی شد که برنامه هایشان هنوز روی موبایل ها فعال است. زندگی کوتاه مدت واین تاثیر غیرقابل انکاری در اینترنت داشته است.

بلک بری

شما نمی توانید بلک بری را برای عدم تلاش مقصر کنید، اما وقتی صفحات لمسی جایگزین صفحه کلید شدند، این شرکت واقعا شانسی نداشت. مطمئنا، بلک بری در مقابل اندروید و iOS با Black Berry10 ایستاد، اما در نهایت تسلیم شد و مجوز این برند را برای ساخت تلفن های اندرویدی به TCL داد.

Juicero

آن آبمیوه گیری مهندسی شده 400 دلاری را به خاطر دارید که بغیر از فشردن آبمیوه های بسته بنده شده کاری نمیکرد؟ و تا به اینترنت وصل نبود اصلا کار انجام نمیداد؟ بله دیگر چنین چیزی وجود ندارد.

Palm Pre و WebOS

بسیاری از تلفن های مدرن کپی یا الهام گرفته از webOS بودند. جستجوی جهانی، وظایف چندگانه با کارت، جهت یابی، مدیریت اعلان ها، برنامه های وب و موارد دیگر با پیشگامی Palm صورت گرفت. اما سخت افزار آن با نرم افزار تطبیق نیافت. HP، webOS را خرید و سعی کرد چیزی از این برند بسازد. امروزه LG از نرم افزار آن برای تلویزیون های خود استفاده می کند.

Pebble

ساعت هوشمند Pebble اولین داستان پیروزیت Kichstarter بود. بر خلاف دیگر لوازم هوشمند، Pebble برای چندین نسل در ساخت سخت افزار های خود صداقت داشت. اما در نهایت نتواست پول کافی برای بدهی خود بدست آورد. با این حال Pebble راه را برای محبوبیت دستگاه هایی مانند Apple Watch هموار کرد.

AirPower

روزی روزگاری، اپل سعی کرد تا شارژر بی سیمی برای شارژ همزمان 3 دستگاه بسازد که محقق نشد!

گلگسی فولد

گلگسی فولد سامسونگ با بازخورد های مثبتی روبرو شد. اما قبل از پیروز شدن، یکی از فاجعه بار ترین شروع ها رخ داد. این مساله برای یکی از پردرآمد ترین های تلفن های هوشمند بد بود. هنگامیکه اولین گروه از واحد های نظارت، گلگسی فولد را در یک فصل بررسی کردند، این همراه هوشمند خیلی زود و به راحتی برای بسیاری از ناظر ها از کار افتاد؛ قسمت لولا گرد و خاک بسیاری به خود گرفت و نوار محافظ بالای صفحه از بین رفت. خوشبختانه سامسونگ پیروز شد نواقص را برطرف کند و آن را تا قبل از خاتمه سال ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 677

به "کدام غول های بزرگ تکنولوژی در سال 2010 شکست خوردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام غول های بزرگ تکنولوژی در سال 2010 شکست خوردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید