چرا ساخت کروئلا 2 به معنی خداحافظی با 101 سگ خالدار است؟

به گزارش سفر به آنتالیا، اعلامیه دیزنی مبنی بر اینکه دنباله کروئلا رسما در دست ساخت است، روشن می نماید که احتمالا 101 سگ خالدار با حضور اما استون ساخته نخواهد شد.

چرا ساخت کروئلا 2 به معنی خداحافظی با 101 سگ خالدار است؟

از زمان اکران این فیلم در سینما و دیزنی پلاس در 28 می 2021، مخاطبان در فکر هستند که چگونه کروئلا با بازی اما استون ممکن است به یک شرور بد ذات در کلاسیک دیزنی تبدیل گردد. خود فیلم با نشان دادن ارجاعات برجسته از لایو اکشن اقتباسی فیلم 101 سگ خالدار دیزنی از جمله پلاک شیطانی کروئلا و تولد پنگو و پردیتا، به زیبایی انتها می یابد. با این که کروئلا دارای اشارات زیاد به فیلم اصلی است اما داستان شخصیت را در جهتی مخالف با آن چه انتظار می رفت پیش می برد.

در حقیقت، کریگ گیلسپی، کارگردان فیلم که از قبل با فیلم های لارس (Lars) و دختر واقعی (the Real Girl) و من، تونیا (I, Tonya) شناخته می شد، یک نوع ضد قهرمان را خلق می نماید. کروئلا و به طور پیش فرض استلا، شخصیتی بسیار دوست داشتنی است که مخاطبان به راحتی می توانند با او همدلی نمایند. این مسئله معمولا در خصوص شخصیت هایی که ظلم بر آنان شده و قصد انتقام گرفتن دارند، وجود دارد. تغییر شخصیت کروئلا به خوبی اتفاق می افتد، زیرا مخاطبان ماموریت او را برای انتقام قتل مادرش می پذیرند و بسیاری از کارهای شیطنت آمیزی را که او انجام می دهد، درک می نمایند. این شخصیت، همان چیزی است که او هنگام استفاده از لباسی که ظاهرا از پوست سگ خالدار ساخته شد، آن را بروز می دهد.

بدون کوچک ترین آنالیز، افراد به سرعت به علت قتل سگ ها نسبت به او جبهه می گیرند، در حالی که سگ ها در حقیقت سالم و سرحال هستند. در واقع آن ها بیش از همواره در امنیت هستند و در نقطه انتهای فیلم شاهد هستیم که رابطه سگ ها با کروئلا حتی بیشتر از صاحب شان، بارونس است. در نتیجه، با توجه به علاقه کروئلا به سگ ها و عدم وجود کدورت بین آن ها، احتمال ساخت دنباله ای اقتباسی از 101 سگ خالدار بعید به نظر می رسد. دنباله به معنای ادامه داستان این شخصیت ها است و این دنباله به هیچ وجه شامل دزدیدن سگ ها به وسیله کروئلا و کندن پوست آن ها نخواهد بود.

شاید قوی ترین علت بر عدم وجود دنباله، در پس تولد پنگو و پردیتا و کادوی کروئلا به سگ ها باشد. این توله سگ ها نه تنها خواهر و برادر نیستند بلکه از حیوانات خانگی خود کروئلا ناشی می شوند. تصور این که توله سگ های کروئلا، ناگهان در عرض چند سال قربانی جنایات او شوند، دور از فکر است. خوشبختانه گرچه ممکن است توله سگ ها در معرض خطر تبدیل شدن به لباس به وسیله کرولا نباشند اما به احتمال زیاد به نوعی در کروئلا 2 حضور خواهند داشت.

کروئلا در قسمت دوم، احتمالا جهت قسمت اول را دنباله می نماید و به طور قطع، او و پسران برای انتقام گیری برخواهند خاست یا شاید یک رقیب نو وارد داستان گردد. در هر صورت بدیهی است که دیزنی تصمیم گرفته است تا بیش از سگ ها، بر انسانیت کروئلا و داستان او تمرکز کند. اگر این گونه نبود، دیزنی به جای دنباله کروئلا، ساخت 101 سگ خالدار را اعلام می کرد. تنها راهی که کروئلا می تواند در یک اقتباس از 101 سگ خالدار ظاهر گردد، این است که محوری ترین نقش را داشته باشد.

همواره این احتمال وجود دارد که کروئلا 2 بخشی از روایت اصلی فیلم اول خود را دنبال کند، به گونه ای که قهرمان داستان، خودش باشد. کروئلا مفهوم عمومی شخصیت شرورش را با تصورات غلط و اغراق آمیز همراه کرد، به خاطر همین بود که عموم بر این باور بودند که شخصیت اصلی ممکن است به یک شرور سگ کش تبدیل گردد. با توجه به این تفاسیر، شاید امکان حضور عناصر اصلی 101 سگ خالدار در کروئلا وجود داشته باشد. چه این اتفاق بیافتد یا خیر، به این معنی نیست که یک اقتباس از 101 سگ خالدار ساخته خواهد شد.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1758

به "چرا ساخت کروئلا 2 به معنی خداحافظی با 101 سگ خالدار است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ساخت کروئلا 2 به معنی خداحافظی با 101 سگ خالدار است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید