وقف دو باب ساختمان به ارزش 2 میلیارد و 400 میلیون ریال در بیجار

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرنگاران:رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار از وقف دو باب ساختمان به ارزش تقریبی 2 میلیارد و 400 میلیون ریال از سوی دو بانوی نیکوکار بیجاری اطلاع داد.

وقف دو باب ساختمان به ارزش 2 میلیارد و 400 میلیون ریال در بیجار

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهمن آقاخانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در سنندج، باتاکید بر اهمیت وقف از دیدگاه اسلام اظهار کرد:خانم ها ربابه منصوری و ربابه رمضان زاده از نیکوکاران شهرستان بیجار، در اقدامی خداپسندانه یک واحد آپارتمانی و یک ساختمان مسکونی را در راستای امور خیریه وقف کردند.

رئیس اداره اوقاف بیجار اضافه کرد: خانم ربابه منصوری در خرداد ماه امسال پس از اطلاع پیدا کردن از نیازهای روز شهرستان بیجار، یک واحد آپارتمان خود به مساحت 236 متر مربع و به ارزش تقریبی 2 میلیارد ریال را وقف کرد.

وی تاکید نمود: خانم ربابه رمضان زاده نیز یک باب ساختمان به مساحت تقریبی 70 متر مربع و به ارزش تقریبی 400 میلیون ریال جهت تأمین هزینه های ضروری مسجد سیدالشهداء(ع) و تکیه حضرت ابوالفضل(ع) بیجار وقف کرد.

آقا خانی ادامه داد :تعداد بقاع ثبت شده این شهرستان در سامانه جامع سازمان اوقاف و امور خیریه 14 بقعه است که در این میان بقاعی چون امام زادگان عبدالله، اسماعیل و محمد (ع) شهر پیرتاج، بقعه امام زاده عقیل (ع) شهر حسن آباد یاسوکند و بقعه امام زاده حمزه عرب(ع) قابلیت تبدیل به بقعه شاخص استانی را دارند.

وی گفت: شهرستان بیجار در حال حاضر دارای 58 موقوفه بوده که 38 موقوفه آن متصرفی و 20 موقوفه آن غیر متصرفی است که از این موقوفات 3 موقوفه انتفاعی و مابقی منفعتی است.

آقاخانی اضافه کرد: از موقوفات شاخص بیجار می توان به موقوفه زین العابدین خان روستای خوشه گل، موقوفات امامیه و موقوفات حاج سعید تهرانی اشاره نمود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار در سرانجام گفت: از مهمترین مصارف موقوفات مذکور می توان به یاری به مستمندان، رد مظالم، برپائی مجالس روضه خوانی، اطعام و افطاری، یاری به بیماران بی بضاعت و تعمیر مساجد اشاره نمود.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 870

به "وقف دو باب ساختمان به ارزش 2 میلیارد و 400 میلیون ریال در بیجار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقف دو باب ساختمان به ارزش 2 میلیارد و 400 میلیون ریال در بیجار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید