علائم بیماری گوارشی؛ اولین علائمی که خود را نشان می دهند

به گزارش سفر به آنتالیا، مریم جامه شورانی فوق تخصص گوارش و کبد درباره علائم و نشانه های ناراحتی گوارشی توضیحاتی داد که در ادامه می خوانید.

علائم بیماری گوارشی؛ اولین علائمی که خود را نشان می دهند

به گزارش ایسنا، فوق تخصص گوارش و کبد گفت: اگر فردی ناراحتی گوارشی مانند ترش کردن، یبوست، اسهال، آلرژی یا حساسیت غذایی، درد ناحیه شکم به مدت طولانی داشت باید به پزشک مراجعه کند.

ریم جامه شورانی با بیان اینکه بوی بدن دهان، گیر کردن غذا در گلو که تکرار شده باشد، نفخ و گاز ناراحت نماینده، مشکل خواب یا بی خوابی و یا نوسانات وزن می تواند به علت بیماری های گوارشی باشد، اظهار کرد: درست است که کبد چرب شیوع خیلی فراوانی دارد ولی چون درمان ساده و پیشگیرانه دارد کاملا قابل برگشت به کبد سالم است.

وی توضیح داد: افرادی که کبد چرب دارند باید استرس و نگرانی را از خود دور نموده و کاملا آرامش داشته باشند و با پزشک مشورت و به صورت منظم تحت نظر باشند.

جامه شورانی توضیح داد: این بیماران باید توصیه های دارویی، تغذیه ای و ورزشی را رعایت نمایند. این بیماری کمتر از 2 تا 4 ماه قابل برگشت خواهد بود.

وی اضافه نمود: اگر فرد روند زندگی سالم را ادامه دهد دیگر مبتلا به این بیماری نخواهد شد و کبد سال های سال سالم و خیلی خوب عمل خواهد نمود.

فوق تخصص گوارش و کبد گفت: در مراحل اولیه هر دو ماه به وسیله پزشک ویزیت و داروهای لازم تجویز می گردد و بعد از کنترل بیماری هر 6 ماه یا سالیانه باید چکاپ صورت گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 تیر 1402 بروزرسانی: 19 تیر 1402 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2296

به "علائم بیماری گوارشی؛ اولین علائمی که خود را نشان می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم بیماری گوارشی؛ اولین علائمی که خود را نشان می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید