شمارش معکوس برای پرتاب آرتمیس 1 ، همه چیز آماده شروع ماموریت است

به گزارش سفر به آنتالیا، فضا پیمای آرتمیس 1 فردا (دوشنبه) از مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب خواهد شد. ماموریت پرتاب این فضاپیما گام بزرگ ناسا در راستای بازگشت فضانوردان به کره ماه ارزیابی می شود.

شمارش معکوس برای پرتاب آرتمیس 1 ، همه چیز آماده شروع ماموریت است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اسپیس، آرتمیس 1 اولین پرتاب آزمایشی موشک 32 طبقه ای موسوم به سیستم پرتاب فضایی نو و غول پیکر ناسا به همراه کپسول اوریون خواهد بود.

این راکت فضاپیمای بدون سرنشین اوریون را برای ماموریتی 42 روزه به مدار ماه اعزام خواهد کرد. این فضا پیما، پیش از بازگشت به زمین در زمان ماموریت خود، دور کره ماه را خواهد پیمود.

فضاپیمای آرتمیس زودتر از ساعت 8:33 به ساعت شرق آمریکا پرتاب نخواهد شد. پرتاب این فضاپیما قرار است از مرکز فضایی کندی در فلوریدا انجام گیرد.

بیشتر بخوانید:

  • سفری دوباره پس از نیم قرن | چرا ناسا در پی بازگشت به ماه است؟

کپسول اوروین قادر خواهد بود انسان ها را به مناطقی از فضا که تا به امروز پای بشر به آن نرسیده حمل کند. در حال حاضر ماموریت آرتمیس 1 که بدون سرنشین خواهد بود با اهداف تحقیقاتی انجام می گیرد. در واقع این پرتاب بیشتر به منظور نمایشی از توانایی فضایی و بیشتر به صورت نمادین صورت می گیرد. این پرتاب نقطه آغازی خواهد بود برای تحقق بخشیدن به رویای همه انسان هایی که در آرزوی سفر دوباره انسان به کره ماه بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2155

به "شمارش معکوس برای پرتاب آرتمیس 1 ، همه چیز آماده شروع ماموریت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش معکوس برای پرتاب آرتمیس 1 ، همه چیز آماده شروع ماموریت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید