سرویس های استریم بازی در سایه کنسول های نسل بعد از بین می فرایند

به گزارش سفر به آنتالیا، کنسول نسل بعدی شرکت های سونی و مایکروسافت اواخر امسال میلادی روانه بازار خواهند شد و بازیسازان از همین حالا مشغول ساخت آثار خود برای این کنسول ها هستند. طبق نظرسنجی سالیانه GDC، بیشتر سازندگان علاقه دارند برای کنسول های پلی استیشن5 و ایکس باکس سری ایکس بازی بسازند و این دو را نسبت به پلتفرم های استریمینگ مثل گوگل استیدیا یا Project xCloud ترجیح می دهند.

سرویس های استریم بازی در سایه کنسول های نسل بعد از بین می فرایند

در سال های اخیر سرویس های استریمی به محبوبیت بی سابقه ای در صنعت سرگرمی رسیده اند و هر کدام از آن ها در کوشش هستند تا مخاطبان جدیدی را به سوی خود بکشاند. سرویس هایی مثل نتفلیکس، دیزنی پلاس، آمازون پرایم و… از جمله محبوب ترین سرویس های حال حاضر بازار فیلم و سریال به شمار می فرایند. هر کدام از این پلتفرم ها سعی دارد تا با ارائه محتوای منحصر به فرد و خاص خود، مشتریان اختصاصی خود را هم داشته باشند. با این حال، در صنعت بازی های ویدیویی این سرویس ها آنطور که باید و شاید مورد استقبال قرار نگرفته اند و هنوز به بلوغ کامل نرسیده اند. وقتی از سازندگان درباره پلتفرم موردنظرشان پرسیده شد، 11 درصد از آن ها اعلام کردند که بازی هایشان را برای پلی استیشن5 می سازند و در رده دوم هم 9 درصد پاسخ دهندگان پلتفرم ایکس باکس سری ایکس را برای اثر خود انتخاب نموده اند.

از طرفی دیگر گوگل استیدیا با اینکه در حال حاضر جزو بهترین پلتفرم های استریمی به شمار می رود، اما تنها توانسته توجه 6 درصد از بازیسازان را به سمت خود جلب کند. این عدد برای Project xCloud هم حتی پایین تر است و به 3 درصد می رسد.

با اینکه هردوی این کنسول ها سال جاری عرضه می شوند، اما هنوز هیچ کدام از شرکت ها اطلاعات کاملی را درباره کنسول خود به اشتراک نگذاشته اند. سونی تنها نام، لوگو و تاریخ انتشار کنسول را تعیین نموده و تنها تعدادی از ویژگی های مهم آن را مثل گرافیک 8K، قابلیت ری تریسینگ و امکان اجرای بازی های نسل قبلی اعلام نموده است.

در همین حین هم مایکروسافت اواخر سال گذشته میلادی طراحی و شکل کنسول نسل بعدی خود را به نمایش گذاشت. علاوه بر ویژگی های حاضر در پلی استیشن، می دانیم که ایکس باکس سری ایکس از توانایی اجرای بازی ها با سرعت 120 فریم بر ثانیه هم برخوردار است. پیش بینی می گردد که طی ماه های آینده اطلاعات تازه ای را از هر دو کنسول به دست آوریم. لازم به ذکر است که سونی سال جاری هم در رویداد E3 شرکت نخواهد کرد.

در آخر باید گفت که همچنان مثل قبل دو پلتفرم کامپیوتر (56 درصد) و موبایل ها (39 درصد) بیشترین سهم بازی های در حال ساخت را به خود اختصاص داده اند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 751

به "سرویس های استریم بازی در سایه کنسول های نسل بعد از بین می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس های استریم بازی در سایه کنسول های نسل بعد از بین می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید