رکوردشکنی تازه فضاپیمای افق های نو در فاصله دریافت از زمین

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسلش گیر، افق های نو در اول ژانویه سال 2019 از کنار سیارکی به عرض 36 کیلومتر به نام آروکوت گذشت که یک صخره یخ زده محسوب می شود و در کمربند کویپر واقع است که بعد از منظومه شمسی واقع شده است. این کمربند متشکل از اجرام دنباله دار متعددی است که ابعاد متفاوتی دارند.

رکوردشکنی تازه فضاپیمای افق های نو در فاصله دریافت از زمین

این فضاپیما امروز فاصله خود از کره زمین را به 7.5 میلیارد کیلومتر افزایش داده و رکورد تازه ای را به ثبت می رساند. تا به حال تعداد بسیار محدودی از فضاپیماهای ساخت بشر توانسته اند با موفقیت به چنین فاصله ای از زمین برسند. این فاصله با زمین تا بدان حد زیاد است که انتقال هر یک از دستورات ناسا از زمین به آن با سرعت نور در حدود هفت ساعت طول می کشد.

منبع انرژی این فضاپیما یک ژنراتور هسته ای حرارتی است که آن را تا اواخر دهه آینده میلادی عملیاتی نگه می دارد. انتظار می رود تا آن زمان فاصله فضاپیمای افق های نو با زمین نسبت به رقم فعلی دو برابر شود. این فضاپیما در تاریخ 19 فوریه 2006 سال میلادی به فضا پرتاب شد و نخستین فضاپیمایی است که به سوی پلوتون پرواز کرد و به مطالعه دربارهٔ این سیارهٔ کوتوله و پنج ماه تا کنون شناخته شده آن، به ویژه شارون، پرداخت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 خرداد 1400 بروزرسانی: 13 خرداد 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1665

به "رکوردشکنی تازه فضاپیمای افق های نو در فاصله دریافت از زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی تازه فضاپیمای افق های نو در فاصله دریافت از زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید