در مسیر شکستن رکورد پرسپولیس آلن راجرز

به گزارش سفر به آنتالیا، پرسپولیس تا اینجای سال 97، ده بار در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بازی نموده است.

در مسیر شکستن رکورد پرسپولیس آلن راجرز

به گزارش خبرنگاران ، پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ رکوردهای مختلفی را جابجا نموده اما حالا چشم به یک رکورد ویژه و البته جالب دارد: بیشترین تعداد بازی با یک تیم باشگاهی غیر ایرانی در یک سال شمسی. این رکورد با انجام 13 بازی در سال 51 در اختیار تیم آلن راجرز است و البته پرسپولیسی ها در سال 96 به آن رسیدند اما باتوجه به حذف در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان، نتوانستند این رکورد را بشنمایند.

در سال 1351 علی عبده مالک سرخ ها با دلیل حرفه ای شدن باشگاه پرسپولیس، تصمیم به کناره گیری از لیگ داخلی گرفت و خاطرنشان کرد که پرسپولیس تنها با تیم های خارجی دیدار می نماید. پیش از آن هم قرمزها با تیم های بزرگی چون بنفیکا، هامبورگ، کروزیرو و حتی تیم ملی استرالیا دیدار نموده بودند. پس از کناره گیری از لیگ داخلی، سرخ ها در آن سال 13 بازی انجام دادند که 12 تا با تیم های خارجی بود و یکی با تیم ملی ارتش ایران. قرمزها در بهار 51 تیم قدرتمند ناسیونال اروگوئه را شکست دادند، سپس به بریستول سیتی انگلیس باختند. -

سه ماه استراحت و بدنسازی در دستور کار تیم آلن راجرز نهاده شد و سپس شاگردان او دو دیدار را با اسلوابودای یوگسلاوی و بولد کلوین انجام دادند که هر دو با تساوی 1-1 به انتها رسید و گل های پرسپولیس را نیز زنده یاد همایون بهزادی به ثمر رساند. سرخپوشان پایتخت ایران با یک گل گوارانی برزیل را شکست دادند و سپس با نتیجه عجیب 5-1 مغلوب کریستال پالاس، یکی از تیم های بزرگ آن دوران انگلستان شدند. در ادامه سال هم پرسپولیس با العربی، السامیه، القادسی، اسپارتا پراگ، السد و تاج بحرین دیدار کرد. نکته جالب این که 7 بازی نخست در تهران برگزار گردید و پرسپولیسی ها موفق شدند بزرگان فوتبال جهان را به ایران آورده و با آن ها مصاف نمایند.

پرسپولیس تا اینجای سال 97 ده بار در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دیدار نموده است. آن ها با نسف قارشی، السد (3 بار)، الدحیل (2 بار) و کاشیما (2 بار) بازی کردند و حالا لیگ قهرمانان 2019 را پیش رو دارند. آن ها تا سال 97 دو بازی دیگر در آسیا خواهند داشت و اگر در اردوی احتمالی خارجی در نیم فصل با تیمی در سطح اول فوتبال قطر دیدار نمایند، به رکورد تیم آلن راجرز خواهند رسید.

11

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 103

به "در مسیر شکستن رکورد پرسپولیس آلن راجرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مسیر شکستن رکورد پرسپولیس آلن راجرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید