ترکیه ممکن است اعزام نیروی نظامی به لیبی را متوقف کند

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ترکیه ممکن است طرح اعزام نیرو به لیبی را در صورت تغییر شرایط در این کشور متوقف کند.

ترکیه ممکن است اعزام نیروی نظامی به لیبی را متوقف کند

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با تور بهار آنتالیا همراه باشید.

منابع ترکی گفته اند که توقف اعزام نیروی نظامی ترکیه به لیبی در صورتی خواهد بود که نیروهای وفادار به ژنرال حفتر، حملات خود را علیه دولت وفاق ملی در طرابلس که از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته می گردد، متوقف نمایند.

این خبر را معاون ریاست جمهوری ترکیه اعلام نموده و افزوده است که آنکارا امیدوار است تا مباحث اخیر در مجلس این کشور برای اعزام نیرو به لیبی، یک پیغام بازدارنده به طرف های درگیر در لیبی باشد.

پیش نویس قانون اعزام نیروی نظامی ترکیه به لیبی روز دوشنبه به ریاست مجلس ترکیه ارائه و قرار است طی جلسه فوق العاده به رأی گذاشته گردد.

درحالی مجلس ترکیه لایحه اعزام نیرو به لیبی را امروز به رأی می گذارد که اردوغان درخواست لیبی برای حمایت نظامی را تأیید نموده است.

پیشتر یک مسئول مطلع در طرابلس گفته بود که دولت وفاق ملی لیبی برای مقابله با حملات نیروهای موسوم به نیروهای ارتش ملی تحت فرماندهی خلیفه حفتر به صورت رسمی از ترکیه حمایت نظامی هوایی، زمینی و دریایی درخواست نموده است

پس از سرنگونی حکومت معمر القذافی، این کشور درگیر جنگ داخلی شده و هم اکنون نیروهای شرق در حال جنگ با نیروهای غرب این کشور هستند.

هم اکنون لیبی تحت اداره دو قدرت است. یکی مجلس طُبرُق در شرق لیبی و دیگری دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت) در غرب این کشور که به ترتیب، نیروهای شرق تحت حمایت عربستان، مصر، امارات، فرانسه و روسیه هستند و دولت در طرابلس تحت حمایت ترکیه، قطر و ایتالیاست.

وزارت دفاع ترکیه هم روز آدینه در پی درخواست حمایت نظامی دولت وفاق ملی از آنکارا اظهار داشت، ارتش ترکیه برای انجام هرگونه مأموریتی خارج از مرزها از جمله لیبی آماده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 670

به "ترکیه ممکن است اعزام نیروی نظامی به لیبی را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه ممکن است اعزام نیروی نظامی به لیبی را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید