باید از اثرگذاری فوتبال برای بالابردن نشاط جامعه بهره برد

به گزارش سفر به آنتالیا، رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: باید از اثرگذاری فوتبال برای فرهنگ سازی، بالابردن شور و نشاط جامعه و تقویت بنیه اعتقادی، مذهبی و روحیه انقلابی نسل جوان بهره برد.

باید از اثرگذاری فوتبال برای بالابردن نشاط جامعه بهره برد

به گزارش خبرنگار، علی قرایی رئیس هیئت فوتبال استان کرمان در آیین تجلیل از مربیان باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری زرند به مناسبت روز مربی که با حضور مربیان، سرپرستان و مدیران تیم های فوتبال پایه از استان های فارس، هرمزگان و کرمان برگزار گردید، گفت: ورزش هدف نیست، بلکه وسیله ایست برای رسیدن به هدفی مقدس و والا یعنی تکامل انسان در راه رسیدن به خدا که با تربیت صحیح جسم و روح رخ می دهد و در این راه مقدس، مربیان اساسی ترین و مهم ترین نقش را دارند و به عنوان یک معلم و تربیت کننده جسم و روح ورزشکاران خود، مقدس و مهم هستند.

او اضافه نمود: مربی برای ورزشکاران یعنی همه چیز، یعنی یک جهان انتظار تا جلسه بعدی تمرین و این گسترش و نگاه احتیاج امروز فضای فوتبال ماست.

قرایی با تاکید بر اخلاق مداری توضیح داد: امروزه ما بیشتر از اینکه به مربیان با دانش احتیاج داشته باشیم به مربیان با اخلاق داریم و خوشا به سعادت جامعه ای که مربیان آن مجهز به سلاح دانش و اخلاق در کنار هم هستند و می توانند اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

او بیان داشت: امروزه فوتبال به عنوان مهم ترین پدیده اجتماعی روز جامعه مطرح و اثرگذار است و آنقدر دامنه نفوذش در جامعه فراگیر شده که بسیار سخت و ناممکن است تا جایگزینی برای آن تعیین گردد.

قرایی به اثرگذاری بی نظیر فوتبال اشاره نمود و گفت: امروز می بینیم درس ولایتمداری را برای ما یک جوان فوتبالیست دهه هفتادی با نشان دادن پیراهنش که مزین به اطاعت پذیری از ولایت است بعد از خوشحالی گل به همه جهانیان نشان داد، اقدامی که تأثیرگذاری آن به مراتب بیشتر از سخنرانی ها و همایش های چندصد میلیونی مدیران و مسئولان است.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان اضافه نمود: فوتبال یک فرصت است و باید از این فرصت ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

قرایی توضیح داد: فوتبال امروز در جامعه آنقدر رخنه نموده که باید از این فرصت برای فرهنگ سازی، بالابردن شور و نشاط جامعه، تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی و روحیه انقلابی نسل جوان بهره برد.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 523

به "باید از اثرگذاری فوتبال برای بالابردن نشاط جامعه بهره برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید از اثرگذاری فوتبال برای بالابردن نشاط جامعه بهره برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید