ایمنی داروی ضدسرطان حاوی نانوذرات آنالیز می گردد

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، بیوپد هولدینگز (Bio-Path Holdings) یکی از شرکت های حوزه زیست فناوری بوده که صاحب فناوری DNAbilize® است. فناوری که به عنوان یک داروی مبتنی بر اسیدهای نوکلئیک برای درمان سرطان ساخته شده است.

ایمنی داروی ضدسرطان حاوی نانوذرات آنالیز می گردد

براساس اعلام شرکت بیوپد، این دارو که از نانوذرات RNAi استفاده شده، در حال اجرا مراحل آزمون بالینی است و فاز دوم این آزمون روی بیماران مبتلا به لوسومی میلوئید اجرا شده است.

تغییر اساسی در این مطالعه بالینی این است که در آن دو دسته از بیماران مورد آزمایش قرار می گیرند، بیمارانی که مبتلا به سندرم میلودپلاسمی با ریسک بالا هستند و بیماران مبتلا به AML که بیماری آن ها عود نموده است. در این کارآزمایی قرار است ایمنی پرکسی گبرسن به همراه دسیتابین در بیماران با دوز 60 mg/m2 استفاده گردد.

در این مطالعه 6 بیمار برای آنالیز ایمنی دارو مورد آنالیز قرار خواهند گرفت. تاکنون این شرکت 5 بیمار را برای انجام کارآزمایی ثبت نام نموده است و دو بیمار نیز از کارآزمایی قبلی تحت درمان هستند. در صورتی که ایمنی این کارآزمایی بالینی با موفقیت به خاتمه برسد داروی دیگری به این ترکیب دارویی اضافه خواهد شد. آزمون روی هر دو گروه از بیماران انجام خواهد شد.

بعد از ارزیابی این کمپلکس دارویی روی شش بیمار، این شرکت میخواهد تا اثربخشی آن را آنالیز کند. پیش بینی می گردد که در هر دوره 19 داوطلب مورد آزمایش قرار گیرند تا تعیین گردد که کارایی دارو روی آن ها چگونه است.

شرکت بیوپد با سازمان غذا و داروی آمریکا رایزنی هایی به منظور تسریع پذیرش و تایید این دارو انجام داده است. بعد از آمریکا، شرکت بیوپد میخواهد تا کارآزمایی بالینی را در اروپا نیز انجام دهد.

این دارو حاوی نانوذرات RNAi بوده که پروتئین 2Bcl- را در بیماران مبتلا به سرطان لنف هدف قرار می دهد. این بیماران از نوعی سرطان لنف رنج می برند که در مقابل دارو مقاوم بوده و به سرعت عود می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 358

به "ایمنی داروی ضدسرطان حاوی نانوذرات آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمنی داروی ضدسرطان حاوی نانوذرات آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید