انواع مرکب برای چاپ روی پارچه کدام است ؟

به گزارش سفر به آنتالیا، چاپ روی پارچه به فرآیند استفاده از رنگ روی پارچه در الگوها و طرحهای معین اطلاق می گردد. در چاپهایی که به درستی صورت گرفته باشند رنگ روی پارچه میچسبد به گون های که در مقابل شستشو یا مالش مقاومت دارد.

انواع مرکب برای چاپ روی پارچه کدام است ؟

چاپ روی پارچه با رنگ کردن در ارتباط می باشد اما در این روش کل پارچه با یک رنگ پوشانده می گردد. درحالی که در چاپ یک یا چند رنگ در قسم تهای خاص و در الگوهای تعیین به کار می فرایند.

در چاپ، قطعات چوبی، استنسیل، پلیت های گراور، غلطک یا سیلک اسکرین به کار می فرایند تا رنگهای روی پارچه جای گیرند. مواد رنگی به کار رفته در این روش حاوی رنگهای غلیظی هستند تا رنگ با جذب مویرگی از محدوده الگوهای یا طرح خارج نگردد.

بیشتر بخوانید : انواع چاپ روی پوشاک و لباس کدام است؟

روشهای سنتی چاپ روی پارچه

رو شهای سنتی چاپ روی پارچه به چهار سبک کلی تقسیم می شوند.

1- چاپ مستقیم که در آن ماده رنگی حاوی رنگ، غلیظ نماینده و ماده ضروری برای تثبیت رنگ روی پارچه می باشد.

2-چاپ ماده تثبیت نماینده در الگوهای مورد نظر پیش از رنگ کردن پارچه، رنگ تنها به قسمتهایی می چسبد که ماده تثبیت نماینده به آنها زده شده باشد.

3-رنگ کاری مقاوم که در آن موم یا مواد دیگر روی پارچه ای چاپ می شوند و سپس رنگ را جذب نکرده و در نتیجه الگوهای بی رنگی روی زمینه رنگی شکل می گیرد.

4-چاپ تخلیه که در آن یک عامل سفیدنماینده روی پارچ های که قبلاً رنگ شده است به کار می رود تا برخی قسمت های رنگی پاک گردد.

منشأ چاپ روی پارچه

چاپ با قطعات چوبی تکنیکی برای چاپ متن، تصویر یا الگو روی پارچه است که در آسیای شرقی به صورت گسترده به کار می رفته و احتمالاً از چین نشات می گیرد. با این حال بعدها رنگهای اروپایی شُره می کردند بنابراین استفاده از الگوهای چاپی محدود می شد و برای پرده ها با طرحهای عظیم و با شکوه استفاده می شد. وقتی کاغذ رواج بسیاری یافت، این فناوری به سرعت از ان برای چاپهای قطعات چوبی استفاده کرد. پارچه های اعلا نیز از کشورهای اسلامی وارد می شدند اما گرانقیمت بودند.

بیشتر بخوانید : بهترین فروشگاه هدایای تبلیغاتی کجاست ؟

فناوری چاپ روی پارچه

چاپ روی پارچه در سال 6761 توسط یک پناهنده فرانسوی در انگلستان انجام شد او در ان سال در نزدیکی کرانه های رود تایمز کار خود را اغاز کرد. تا جایی که اسناد اثبات می نمایند این اولین کار چاپی موجود می باشد اما ملیت و شرایط سیاسی مؤسس این کار سخت است زیرا چاپ روی پارچه قبلا در فرانسه صورت گرفته بود.

در المان نیز چاپ روی پارچه پیش از رواج در انگلستان متداول بود و تا اواخر قرن 71 منطقه الزبرگ برای پارچه های نخی چاپی شهرت بسیاری داشت. از دیدگاه هنری پیشگام ترین کشور در چاپ روی پارچه چیت فرانسه بود و چنان در این زمینه با سرعت پیشرفت کرد که به زودی متخصصی برتر تبدیل شد.

بیشتر بخوانید : بهترین چاپخانه چاپ تراکت کدام است ؟

روش های چاپ روی پارچه

هفـت روش متمایـز برای چـاپ الگوهای رنگی وجود دارد:

چاپ قطعه دستی

این فرایند بیشتر مورد نظر هنرمندان بوده و ابتداییترین و ساده ترین و کندترین روشهای چاپی است.

در این روش طراحی روی یک تکه چوبی منتقل می گردد. برای هر رنگ در طرح به قطعه چوبهای مختلفی احتیاج است. برای کندن تکه های عظیمتر طرح از یک کاتر استفاده می گردد و قسمت های ظریفتر در انتها کنده کاری می گردد تا در طول کندی قسمت های عظیمتر دچار اسیب نشوند. وقتی کار تمام شد تمام طرح را به صورت برجسته روی قطعه چوبی خواهید دید.

چاپ پروتین

پروتین یک دستگاه چاپ قطع های است که پرو تروئن در سال 4381 ان را ساخت. این دستگاه یک ابزار مکانیکی پیروز برای انجام این کار است که تا به امروز مانند ان ساخته نشده است. این دستگاه در انگلستان به ندرت به کار رفت اما ارزش ان در سایر کشورهای اروپایی شناخته شد و با این که چاپ در انواع مختلف جای خود را به چاپ غلطکی داده بود ،.پروتین همچنان در فرانسه، المان و ایتالیا به کار می رفت.

در برخی موارد روش پروتین نسبت به چاپ دستی مزایای بسیاری داشت. که افزایش میزان فراوری یکی از انهاست.

با این حال پروتین تنها برای الگوهایی به کار میرفت که بیش از سه رنگ نداشته و در هر تکرار عمودی از پنج فراتر نرود، در حالی که در چاپ دستی می توان از همه الگوها در هر مقیاس و تعداد رنگی استفاده کرد. با این حال هر کدام از این دو روش مزایای خاص خود را دارند. پروتین دارای ویژگی سودافرینی بوده و چاپ دستی برای کارهای تزئینی با رنگهای متنوع مناسب است.

چاپ پلیت مسی گراور شده

چاپ روی پارچه یا پلیت مسی گراور شده برای اولین بار توسط توماس بل در سال 1770 در بریتانیا انجام شد.

از این چاپ ها ابتدا برای فونت معمولی لترپرس استفاده می شد و پلیت گراور شده در محل فونت ثابت می گردد. در پیشرفتهای اتی از سیلندر چاپ استفاده شد. پلیت به صورت مکانیکی مرکب کاری شده و با عبور یک تیغه تیز فولادی تمیز می گردد. در این روش به جای انکه پارچه روی پلیت قرار گیرد از دور سیلندر فشار عبور می نماید. پلیت بلند شده و با سیلندر تماس می یابد و در حالی که از زیر عبور می نماید مرکب ان به پارچه منتقل می گردد.

مشکل عمده در چاپ با پلیت ساخت نقشه های دقیق است و چون نمی توان این کار را با قطعیت تمام انجام داد، این فرایند به الگوهایی محدود شد که در یک بار تکرار کامل می شدند.

در نظر داشته باشیم این است که هرچه مراحل خشک سازی چاپ به روی پارچه بهتر و کامل تر صورت گیرد کیفیت و شفافیت چاپ بالاتر و افزایش می یابد یعنی شفافیت و کیفیت یک چاپ در گرو مراحل خشک سازی چاپ می باشد حال می توانیم به حساسیت

و اهمیت مراحل خشک سازی چاپ به روی پی ببریم همان طور که گفته شد این مرحله بسیار مهم است و باید بادقت و تمرکز کامل انجام گردد .

5- دمای اب مورد نظر برای استفاده در این چاپ باید کم باشد یعنی حتما باید توجه داشت که از اب سرد هنگام چاپ استفاده گرددچون اب گرم باعث ایجاد مجاز شده و همچنین یکسری تغییرات شیمیایی بوجود می اورد که این تغییرات سبب بروز اشکال و خسارت می گردد در نتیجه اب سرد هم یکی دیگر از نکات مهمی می باشد که باید به ان بسیار توجه داشت.

6- مرحله بعدی برای انجام چاپ به روی پارچه ایجاد فشار و پرس اماده سازی چاپ به روی پارچه احتیاجمند چندین مورد است که یکی از این موارد مکان تاریک برای اماده سازی چاپ به روی پارچه است و نکته دیگر رنگ قرمزی است که هنگام چاپ مورد استفاده قرار می گیرد .

  • دومین نکته ای که در این چاپ باید در نظر گرفته گردد خشک شدن کامل طرح ایجاد شده به روی پارچه است که این عملیات هم باید در مکانی کاملا تاریک انجام گردد .
  • سومین نکته برای ارائه یک چاپ با کیفیت به روی پارچه استفاده از نمایشگر یا همان اسکرین تخصصی و حرفه ای می باشد .

بیشتر بخوانید : بهترین چاپخانه چاپ بروشور کدام است ؟

چگونگی چاپ به روی پارچه

چاپ به روی پارچه یکی از شگفت انگیز ترین متدها و روش هایی است که احتیاج به دانش و تکنولوژی پیشرفته و فوق العاده حرفه ای دارد این پیشرفت ها به همین صورت ادامه داشته تا اینکه امروزه طراحان پیروز شده اند انواع چاپ را به روی پارچه و حتی چوب به صورت فوق العاده حرف های و با کیفیت انجام دهند .

نکته مهم و جالب توجه درباره چاپ های به روی پارچه این است که این چاپ ها فوق العاده محکم و پایدار بوده و هیچگونه اثر منفی به روی جنس پارچه وارد نخواهند کرد در حقیقت چاپ به روی پارچه به لحاظ دانش و تکنولوژی فوق العاده حرفه ای می باشد و در اثر چاپ هیچ گونه تغییری در جنس پارچه ایجاد نخواهد شد .

نکته مهم و بسیار ارزشمند دیگر در خصوص چاپ های به روی پارچه این است که این نوع چاپ ها باید به روی پارچه های مستحکم و مقاوم صورت گیرد ، یعنی یکی از شرایط در خصوص پارچه های مخصوص چاپ مقاوم و محکم بودن ان ها می باشد بعد از انتخاب درست و دقیق جنس پارچه چندین مورد دیگر است که برای چاپ به روی پارچه حتما در نظر گرفته گردد .

1- اولین نکته در خصوص چاپ های روی پارچه انجام عملیات چاپ در فضا و مکانی کاملا تاریک است یعنی مکان مناسب برای چاپ به روی پارچه، مکانی است که کاملا تاریک بوده و هیچ گونه اثری از روشنایی دران وجود نداشته باشد ،علت این امر فرمول امولسیان و ترکیب رنگ پلاستیکی است که در مرکب مورد استفاده به روی پارچه وجود دارد.

البته نکته مهمی که در خصوص این ترکیبات امولسیون موجود در این مرکب ها به چشم می خورد رنگ های پلاستیکی حاوی ترکیبات رنگی و سبکی است که در ان ها بکار رفته است،این بدان معناست که رنگ های امولسیون بکار رفته در این مرکب ها رنگ های روشن و سبک هستند در این چاپ باید توجه داشت که همه تجهیزات و موارد مورد استفاده قرار گرفته نمناک و مرطوب باشند که این عمل بوسیله نوردهای مخصوصی که در چاپگرها قرار گرفته اند صورت می گیرد. برای نتیجه گیری اینطور بیان می کنیم که به روی طرح مورد نظر می باشد .

7- در این مرحله اتفاقی که می افتد این که طرح مورد نظر باجاسازی در اسکرین به روی پارچه منتقل می گردد و این انتقال با حرکت اسکرین به سمت پایین و ایجاد فشار ، طرح به روی پارچه منتقل می گردد سپس اسکرین و به صورت اتوماتیک و اتوماتیک بالا امده و سپس مراحل خشک سازی انجام می گردد که همان طور که گفته شد این مراحل باید با دقت کامل انجام گرددچرا که هرکونه اشتباهی منجر به خسارت شده و قابل جبران نمی باشد. که مراحل خشک سازی نیز طی دو مرحله انجام می گردد و در کل مراحل چاپ به روی پارچه طی ده مرحله صورت می گیرد . دمای مورد نظر برای خشک کردن طرح چاپ شده باید دمایی به میزان چهل و پنج تا نود درجه بوده و این گرما نباید به صورت مستقیم وارد گردد بلکه باید به صورت ملایم و تدریجی وارد گردد چرا که گرمای تجهیزات مورد استفاده برای چاپ به روی پارچه به قرار زیر می باشد .

اسکرین مخصوص که طرح مورد نظر را در خود جا داده و به روی پارچه منتقل می نماید جنس این اسکرین باید به صورت مخصوص طراحی شده باشد .

امولسیون مخصوص بکار رفته در مرکب مورد نظر برای چاپ اب مخصوص مورد استفاده هنگام چاپ که حتما باید اب سرد باشد چرا که اب گرم سبب ایجاد تغییرات شیمیایی و در نهایت خسارت می گردد .

گرمای ویژه برای عملیات خشک کردن که باید در دمای ویژه و مخصوصی باشد و همچنین باید به طریق حرفه ای و مخصوص به روی طرح وارد گردد تا ساختار و ترکیب طرح را تغییر ندهد مکان مخصوص برای اماده سازی این نوع چاپ باید استفاده گردد و در نهایت پودر مخصوصی که هنگام شستشو در این چاپ مورد استفاده قرار می گیرد .

امروزه طراحان در صدد راه های جدیدی هستند که در مقایسه با راه های قدیمی تر پیشرفته تر و حرفه ای تر باشند .

از جمله طراحان پیروز و عظیمی که در زمینه چاپ به روی پارچه فعالیت های متعددی دارند خانم کارل استالت نام دارد .

این خانم موق طرح های بسیار چشمگیر و ارزشمندی را به روی پارچه به چاپ رسانیده است

همچنین کارل چاپ های با کیفیت و فوق العادهای را به وسیله کاغذهای عکس برگردان انجام داده که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است .

نکته ای که این طراح بسیار به ان تاکید دارد استفاده از طرح با کیفیت و عالی برای چاپ به روی پارچه می باشد طرحی که بهترین و مناسب ترین کیفیت را دارد طرحی است که دارای رنگبندی ویژه و فوق العاده می باشد یعنی هرچه طرح از نظر رنگبندی متنوع تر باشد هنگام چاپ جذاب تر و شیک تر به نظر می اید و همچنین با فروش و استقبال بیشتر روبه رو می گردد .

همچنین کارل اشاره دارد بهترین اندازه و سایز طرح به روی پارچه باید CM17,11 است یعنی چه کمتر و یا چه بیشتر باشد از جذابیت طرح کاسته می گردد ، کارل مرغوب ترین جنس پارچه را برای چاپ پارچه طبیعی مانند نخ، پشم و یا پارچه کتانی معرفی می نماید. در نتیجه پارچه های نخی ، پشمی و کتانی دارای بهترین شرایط برای چاپ می باشند.

بیشتر بخوانید : مزایای استفاده از مرکب های چاپی سازگار با محیط زیست

مرکب چاپ روی پارچه

این مقاله در خصوص تحقیقات چاپ بر روی پارچه بحث می نماید .

روش DIP نواوری جدید در صنعت چاپ بر روی پارچه می باشد و به منظور بدست اوردن نمونۀ چاپی بوجود امده است. این روش در خصوص چاپ های انبوه ارزان قیمت می باشد و کسانیکه میخواهند در این صنعت فعالیت نمایند در ابتدا بایستی این روش چاپ را به کار برند.

برای پیدا کردن روشی که پیشرفت در این صنعت را موجب می گردد بایستی با مدیران ارشد در بسیاری از شرکتهای معتبر مشورت گردد. شرکت های فراورینماینده و توزیع نماینده تجاری می توانند مشاوره های مؤثری را در این زمینه ارائه دهند. این مشاوره ها اغلب در خصوص نواوری های ارتباطات تجاری و رابطه بین محصول ایده ال و محصول موجود بازار میباشد.

1- مقدمه

بسیاری از نو اوری های جدید باعث پیشرفت صنعت چاپ و بسته بندی شده اند. در واقع نواوری ها و طرحهای جدید یک امر ضروری برای بدست اوردن رجحان رقابتی میباشد.

در هر حال بسیاری از تحقیقات صورت گرفته در این مورد باعث گسترش شبکه های تجاری شده است. این مقاله موانعی که در این صنعت وجود دارد را به تصویر در می اورد. در ان بسیاری از نکات لازم برای پیشرفت صنعت چاپ پارچه به وضوح شرح داده شده است.

تکنولوژی مرکبی در بسیاری از شرکت های چاپ و طراحی گرافیکی مورد احتیاج است و هم اکنون این تکنولوژی در رابطه با چاپ پارچه مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از این تکنولوژی چاپ می توان در زمان و هزینه صرفه جویی کرد. بنابراین، تحقیقات در خصوص صنعت DIP بسیار ضروری و راه گشا خواهد بود. شما در این مقاله همچنین با اصول کلی صنعت چاپ بر روی پارچه اشنا خواهید شد و اطلاعات بیشتری در خصوص شبکۀ توزیع این صنعت بدست خواهید اورد.

این مقاله تحقیقات نواوری های گوناگونی را در این صنعت در مراحل مختلف چاپ و بسته بندی به وجود خواهد اورد. یکی دیگر از مواردی که در اینجا بیان میگردد این است که نواوری های صورت گرفته باعث سوداوری در مقیاس وسیعی خواهد بود.

در این مقاله نخست تاریخچۀ مختصر از صنعت چاپ پارچه ذکر خواهد گشت سپس روش DIP و کاربرد ان مورد آنالیز قرار خواهد گرفت و در ادامه برخی از یافته های علمی مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت.

نظریه های تئوری

اقای راجرز با در نظر دریافت محصول نهایی چاپ، نواوری و پیشرفت را یک ایده یا پدیده جدید مینامد. طبق نظر ایشان تکنولوژی به معنی پیشرفت در روش ها و دستگاه ها می باشد که باعث گسترش توانمندی ها و امکانات پیشرفته برای انسان ها می گردد.

قسمت اول

متخصصین نواوری را میتوان به سه گروه اصلی تقسیم بندی کرد.

  • در گروه اول می توان نواوری هایی را ذکر کرد که باعث ارتقاء کیفیت محصول می شوند.
  • گروه دوم پیشرفت هایی خواهد بود که در امکانات و دستگاه ها بایستی به وجود اورد.
  • گروه اخر راهکار هایی خواهد بود که در سیستم مدیریت و کارکنان بایستی پدید اورد.

هرچند این عوامل از لحاظ تئوری می توانند جداگانه آنالیز شوند ولی در عمل این گروهها بسیار با یکدیگر مرتبط اند. به منظور اشنایی بیشتر، نواوری یا پیشرفت تئوری را میتوان به عنوان نوعی طراحی در نظر گرفت ولی از لحاظ عملی این طرح ها با یکدیگر بسیار مرتبط هستند و تغییر در یک قسمت باعث تغییر در کل قس متها خواهد شد.

زمانیکه از بوجود اوردن نواوری و پیشرفت صحبت می کنیم بایستی این امر را در نظر داشته باشیم که پیشرفت در نسل جدید بایستی نسبت به نسل های پیش تفاوت چشمگیری داشته باشد.

با وجود اینکه تحقیقات صورت گرفته قدیمی درباره سیستم های مجزاء فراوری بود، تحقیقات جدید بیشتر در خصوص شبکه های توزیع می باشد . روش های گوناگونی برای تحقیقات دربارۀ تکنولوژی جدید وجود دارد. البته هم اکنون تحقیقات بسیاری دربارۀ شبکه های تجاری به .وجود امده است.

اقای راجرز در این زمینه می گوید ما بایستی تحقیقات صورت گرفته در این زمینه را به خوبی بشناسیم سپس در پی تحقیقات جدید و نواوری ها باشیم. منظور از پیشرفت در چرخۀ تجاری این است که نواوریهای جدید را برای تمام اجزاء یک سیستم بوجود اوریم و برای این امر بایستی از متخصصین باتجربه استفاده کنیم.

تحقیق درباره سیستم های پیشرفته عمل بسیار سخت و پیچیدهای خواهد بود. برای مثال شبکه توزیع کالاهای تجاری یکی از این شبکه ها می باشد که سازمان ها با همکاری یکدیگر باعث پیشرفت در کار و در نتیجه سوداوری بیشتر می شوند. یک چرخه تجاری معمولی شبیه به چرخه زیست محیطی می باشد که در این چرخه مراحل به ترتیب پیش میفرایند.

در این شرایط فراورینمایندگان طبق احتیاج بازار پیشرفت و نواوری را در محصول به وجود میاورند .

به همین ترتیب فراهم نمایندگان درخواست طرح جدید و نواوری را به فراورینمایندگان عرضه می نمایند. در مرحلۀ دیگر این چرخه فراورینمایندگان طبق درخواست مشتریان طراحی های لازم را انجام می دهند. این مثالها در خصوص تمام حالات شبکه به درستی صدق می نماید .

بیشتر شرکتها نیز تمرکز خود را به این زمینه معطوف میکند. آن ها این نواوری ها را چرخه اصلی پیشرفت می نامند. این نواوری ها و پیشرفت ها با علوم اطلاعات و ارتباطات رابطۀ نزدیکی دارند و با یکدیگر مرتبط می باشند .

بنابراین برای حفظ چرخۀ تجاری بایستی اطلاعات و امکانات لازم را در اختیار داشت .هرچند عوامل دیگری نیز در این زمینه مؤثر می باشند. شرکت های عظیم تجاری با یکدیگر رابطه متقابل تخصصی دارند.

صنعت چاپ پارچه و فرایند چاپ حاضر پارچه و غیره بوسیله دستگاه انجام گیرد که این دستگاه ها به سه دسته تقسیم می گردد.

صنعت چاپ بر روی پارچه دارای بازاری پیچیده و مخصوص به خود است که در این بازار تجار با یکدیگر در حال رقابت شدید هستند. صنعت چاپ پارچه یک صنعت اصلی در این زمینه محسوب می گردد .

با تحولاتی که در صنعت چاپ پارچه صورت میگیرد طرح های جدید و رنگی در حال گسترش است. در این صنعت در حدود 70 درصد از رنگمایه ها استفاده می گردد و 20 درصد مواد اولیه چاپ است. 5 درصد پارچه رنگی است و 5 درصد پارچه سفید.

از تکنولوژی جدید نیز برای چاپ بر روی پارچه استفاده مینمایند. چاپ روتوگراف رایجترین تکنولوژی روز است و در اینده نیز یکی از روش های پرکاربرد در این زمینه خواهد بود .

روش رولر یکی ار روش های قدیمی چاپ است که استفاده از این روش در حال حاضر منسوخ شده است.

در سال 1970 این روش به اوج خود رسید و این انتظار می رفت که روش بسیار مناسبی برای فراوری انبوه باشد.

این روش که به نام چاپ روتوگراور مشهور است و در دهة 1990، 60 درصد مورد استفاده واقع شد .

روش روتوگراور یک روش پیشرفته چاپ بر روی پارچه است. این روش در زمینه ها و صنایع گوناگون نظیر چاپ روی لباس ،کاغذ دیواری، فرش ها و کف پوش های وینیلی کاربرد دارد.

این تکنولوژی امروزه قادر است با تمام جزئیات نظیر اثرات رنگمایه ای، بافت عمل در گزشته توسط دست انجام می گرفت .

بنابراین از این روش می توان در انواع کارهای، پخش مداوم چاپی از مقدار اندک تا مقدار انبوه را به خوبی قلمو و اسپری درجه ای انجام داد. البته این روش در غرب دیگر مورد که در چاپ پارچه دو مورد اول بیشترین استفاده قرار نمی گیرد ولی در اسیای دور از کاربرد را در صنعت چاپ پارچه دارند. هرچند این روش بسیار استفاده می گردد.

روش DOD زمانی به عنوان روش متداول این روش می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد بود، امروزه از دو روش اصلی استفاده می گردد زیرا این روش چاپ انبوه را با کمترین مقدار که شامل روش حرارتی و روش الکتریکی هزینه به راحتی انجام میدهد. یکی از دلایلی می باشد. در استفاده از روش پخش مرکب که باعث شده است از این روش استفاده گردد متداوم مرکب به صفحه چاپ جریان دارند.قابلیت چاپ انبوه است.

چاپ دیجیتال توسط مرکب مخصوص

اگر بخواهیم چاپ دیجیتال را بر روی پارچه انجام دهیم، کار بسیار مشکل می گردد و برای بدست اوردن محصول شبیه چاپ دیجیتالی بایستی از مرکب های مخصوص برای چاپ پارچه استفاده کنیم.

برای تبدیل چاپ معمولی به چاپ پارچه بایستی دستگاه هائی را بکار ببریم که باعث سرعت عمل چاپ گردد.

چاپ دیجیتال و پارچه صنعت چاپ پارچه

چاپ دیجیتال و پارچه صنعت چاپ پارچه را می توان به سه بخش تقسیم کرد:

  • چاپ بر روی لباس (63درصد)
  • چاپ بر روی محصولات خانگی (31 درصد)
  • چاپ های نمونه تخصصی (6درصد)

روش چاپ بوسیله مرکب در موارد بسیاری کاربرد دارد. نظیر: فرش ها، محصولات نمونه فراوریی، کراوات و روسری، پوشاک و البسه، پرچمها، بنرها و چاپ های اتوماتیک.

البته این روشی برای فراوریات نمونه بیشتر مورد استفاده است. تا ان در موارد تجاری استفاده گردد هر چند امروزه چاپ پارچه دچار تحولاتی شده است و از تکنولوژی روز برای این روش چاپ استفاده می گردد. امروزه طراحان و فراوری نمایندگان با طرح و فراوری دستگاه های پیشرفته باعث بوجود امدن سرعت، اطمینان و کیفیت محصول گشته اند. که این امر در سابق در خصوص چاپ انبوه بسیار نادر بود. البته پیشرفت تکنولوژی و دستگاه های چاپ یک جنبه از گسترش این صنعت است و پیشرفت های فنی بوجود امده است.

البته این پیشرفت ها به تنهائی مؤثر نیستند و بایستی دانش تخصصی و اطلاعات لازم در این زمینه بوجود اید. بنابراین می توان برای اینده این صنعت چشم انداز وسیعی را تصور کرد.

شناخت روش ها این تحقیقات صورت گرفته در زمینه چاپ پارچه یکی از برنامه های کارخانجات و فراوری نمایندگان چاپ است و روش های بسیاری برای بدست اوردن اطلاعات ضروری وجود دارد.

روش های بسیاری توسط فراوری نمایندگان چاپ پارچه بوجود امده است و تحقیقات در این زمینه شامل: اطلاعات، ارتباطات، محصولات و انبار می باشد. تحقیقات و ازمایشات لازم در این زمینه در حال اجرا است و در هر مرحله چاپ پارچه باید اطلاعات بدست اید.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1707

به "انواع مرکب برای چاپ روی پارچه کدام است ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع مرکب برای چاپ روی پارچه کدام است ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید