الهام از مارماهی در ساخت نسل جدید روباتهای دوزیست

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرنگاران: در سنگاپور روبات شناگری با الهام از مارماهی ساخته شده که به طرز حیرت انگیزی در آب مانور داده و می تواند به سخت ترین و دورافتاده ترین نواحی زیر آبی نفوذ کند.

الهام از مارماهی در ساخت نسل جدید روباتهای دوزیست

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، این روبات که توسط محققان مهندسی روباتیک در سنگاپور ساخته شده است قابلیت هدایت پذیری از راه دور را داشته و به جهت برخورداری از ساختاری کوچک به راحتی می تواند خود را وارد تنگ ترین نقاط زیر آب به ویژه تأُسیسات زیر آبی و صخره ها کند.

این روبات که Anguilliform نام دارد نه تنها در زیر آب بلکه در خشکی نیز از قابلیت های حرکتی چشمگیری برخوردار است.

اوج خلاقیت محققان سنگاپوری را می توان در تعبیه مفاصل ارتباطی N شکل در قسمتهای مختلف این روبات مار شکل دانست. به لطف این نوع مفاصل، حرکت مواج روبات در زیر آب با سهولت بیشتری صورت گرفته و در عین حال سطح مانوردهی آن نیز افزایش پیدا می کند.

روبات جدید محققان سنگاپوری قابلیت حرکت به جلو و عقب را داشته و تقریبا به صورت کاملا اتوماتیک و با بالاترین سطح هوشمندی در مناطق آبی حرکت می کند.

این سیستم حرکتی به گونه ای برنامه ریزی شده که در مواجهه با شرایط مختلف در زیر آب همچنان به حرکت خود ادامه دهد.

محققان کارایی این دسته از روباتها را در طیف گسترده ای از کاربردها خلاصه کرده اند که از آن جمله می توان به تسهیل فرآیند امداد و نجات در زیر آب و حتی توسعه برنامه های نظامی و جاسوسی در این نواحی اشاره کرد.

منبع:مهر

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 258

به "الهام از مارماهی در ساخت نسل جدید روباتهای دوزیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الهام از مارماهی در ساخت نسل جدید روباتهای دوزیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید