احتمال حمله قلبی در روز اول هفته بیشتر است

به گزارش سفر به آنتالیا، متخصصان در مطالعه داده های 10 هزار و 528 بیمار را که بین سال های 2013 تا 2018 میلادی با یک نوع جدی حمله قلبی در بیمارستان بستری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. این نوع حمله قلبی زمانی رخ می دهد که یک شریان کرونر اصلی به طور کامل مسدود گردد.

احتمال حمله قلبی در روز اول هفته بیشتر است

بر اساس داده های مطالعه جدیدی که در کنفرانس انجمن قلب و عروق انگلیس (BCS) در منچستر ارائه شد، حملات قلبی جدی در آغاز هفته کاری بیش از هر زمان دیگری اتفاق می افتد.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، متخصصان در این مطالعه داده های 10 هزار و 528 بیمار را که بین سال های 2013 تا 2018 میلادی با یک نوع جدی حمله قلبی در بیمارستان بستری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. این نوع حمله قلبی زمانی رخ می دهد که یک شریان کرونر اصلی به طور کامل مسدود گردد.

متخصصان دریافتند که نرخ وقوع این نوع حمله قلبی در ابتدای هفته کاری (که در شماری از کشورها روز دوشنبه است) بالاتر بوده است.

هرچند متخصصان تا به امروز نتوانسته اند دلیلی برای این اتفاق پیدا نمایند با این حال مطالعات قبلی که نشان می دهد احتمال حملات قلبی در روز اول هفته بیشتر است، ارتباط آن با ریتم شبانه روزی (چرخه خواب یا بیداری بدن) را برجسته نموده اند.

یکی از متخصصان این مطالعه در این باره گفت: ما یک ارتباط آماری قوی بین آغاز هفته کاری و بروز این نوع جدی حمله قلبی پیدا نموده ایم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 خرداد 1402 بروزرسانی: 20 خرداد 1402 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2283

به "احتمال حمله قلبی در روز اول هفته بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال حمله قلبی در روز اول هفته بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید