آیا همراه نداشتن مدارک خودرو باعث انتقال آن به پارکینگ می گردد؟

به گزارش سفر به آنتالیا، یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد از ما می پرسند آن است که آیا همراه نداشتن مدارک خودرو، گواهینامه و معاینه فنی دلیلی برای انتقال خودرو به پارکینگ است؟

آیا همراه نداشتن مدارک خودرو باعث انتقال آن به پارکینگ می گردد؟

همراه نداشتن مدارک خودرو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن روبه رو شده و در همان لحظه با پلیس هدایت و راهنندگی روبرو می شوند. افراد معمولاً از قوانین هدایت ورانندگی بی اطلاع بوده و به همین علت دچار مشکل می شوند. قوانین هدایت ورانندگی نکات متعددی دارد که افراد باید از آن ها اطلاع داشته باشند. همراه مجله اینترنتی خبرنگاران باشید.

همراه نداشتن مدارک خودرو

اگرچه همراه داشتن گواهینامه، کارت خودرو، بیمه و معاینه فنی برای رانندگان لازم است؛ اما آن ها باید بدانند برخلاف تصور عمومی و رایج به همراه نداشتن این مدارک، علتی برای انتقال خودرو به پارکینگ نیست.

طبق ماده 9 قانون تخلفات هدایت ورانندگی اگر فردی یکی از مدارک شناسایی، شناسنامه یا حتی یک کارت شناسایی معتبر، همراه خودش داشته باشد، مأموران هدایت ورانندگی مکلف هستند بدون توقف خودرو، مدارک را دریافت و رسید ارائه دهند.

راننده خودرو می تواند بعد از گرفتن این مدارک، سایر مدارک را به اداره هدایت ورانندگی ارائه دهد و مدرک شناسایی خود را مسترد کند.

البته مأموران مکلف هستند مدارکی که از راننده ای که ساکن شهر دیگری است را گرفته اند، ظرف 48 ساعت به هدایت ورانندگی محل اقامت او ارسال نمایند.

البته مجلس مقرر نموده است درصورتی که راننده هیچ مدرکی همراه خودش نداشته باشند، مأموران هدایت ورانندگی می توانند تا زمان ارائه مدارک، خودرو را توقیف نمایند و درصورتی که یکی از مدارک فوق یا شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر همراه راننده باشد مأموران موظف اند با گرفتن مدرک مذکور و ارائه رسید بدون توقیف وسیله نقلیه، راننده را ملزم به ارائه سایر مدارک و استرداد مدرک اخذ شده نمایند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با مطالب حقوقی، مطلب آیا می توان اجاره را قبل از موعد برهم زد؟ را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2289

به "آیا همراه نداشتن مدارک خودرو باعث انتقال آن به پارکینگ می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا همراه نداشتن مدارک خودرو باعث انتقال آن به پارکینگ می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید