آمریکا یک دانشجوی ایرانی دیگر را اخراج کرد

به گزارش سفر به آنتالیا، یک دانشجوی ایرانی دیگر که دارای ویزای تحصیلی معتبر بود توسط مقامات آمریکایی در فرودگاه دیترویت بازداشت و سپس به ایران بازگردانده شد.

آمریکا یک دانشجوی ایرانی دیگر را اخراج کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا فوق لیسانس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه خبری هیل گزارش داد، علیرضا یزدانی دانشجوی 27 ساله ایرانی دارای ویزای معتبر برای تحصیل در دانشگاه میشگان بود که توسط مقامات فرودگاه دیترویت مجبور به بازگشت شد.

بنابر اعلام دانشگاه میشگان، یزدانی داوطلبانه از درخواست خود برای ورود به آمریکا انصراف داد و پس از شش ساعت بازداشت در فرودگاه دیترویت از آمریکا اخراج شد. وکلای حقوقی یزدانی به خبرنگاران گفته اند در حال تحقیق هستند که آیا او تحت فشار قرار گرفته است تا از ورود به آمریکا منصرف گردد.

یکی از وکلای یزدانی به بی بی سی گفته است: حدود یک ساعت با علیرضا دیدار کردیم. در حالی که شب قبلش به مدت شش ساعت بدون حضور وکیل مورد بازپرسی شدید و فشار از طرف ماموران مرزبانی قرار گرفته بود. آنها اصرار می ورزیدند که علیرضا ادعاهای بی اساس آنها را بپذیرد. سئوالاتی که از او شده بود کمابیش مانند سایر افراد بود مثلا سئوالاتی از قبیل این که آیا فامیلی در نیروهای امنیتی (ایران) دارد یا چرا فلان اپلیکیشن را در موبایلش ندارد! علیرضا واقعا نمی دانسته چه طور باید پاسخ بدهد و مستاصل شده بود .

یزدانی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه شریف ایران بود و برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه ایالتی میشیگان در شهر ایست لنسینگ میشیگان پذیرش و بر همین اساس ویزای دانشجویی گرفته بود .

این برای چندمین بار طی یک ماه گذشته است که مقامات آمریکایی مانع از ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی می شوند. اخیرا نزدیک به 20 دانشجویی ایرانی از فرودگاه های آمریکا اخراج شده اند که همگی آنها ویزای تحصیلی معتبر داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 741

به "آمریکا یک دانشجوی ایرانی دیگر را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا یک دانشجوی ایرانی دیگر را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید