هوای مرکز قابل قبول ماند ، این کیفیت هوا تا چه روزی ادامه خواهد داشت؟

به گزارش سفر به آنتالیا، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، میانگین کیفیت هوای مرکز هم اکنون (24 دی ماه) در شرایط قابل قبول است.

هوای مرکز قابل قبول ماند ، این کیفیت هوا تا چه روزی ادامه خواهد داشت؟

به گزارش خبرنگاران، بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز با وجود جو نسبتاً پایدار و عدم وزش باد مؤثر کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول قرار گرفته که ناشی از کاهش تردد خودروها است.

با حاکمیت پایداری و سکون جو در طول روز پراکندگی آلاینده ها محدود خواهد شد.

شکل گیری ناپایداری جوی و رشد ابرناکی تا اواخر وقت شنبه از تجمع آلاینده ها جلوگیری خواهد نمود، هرچند همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در پاره ای از منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

تداوم این شرایط جوی تا صبح فردا (25 دی ماه) همراه با بارش پراکنده تا حدودی سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد، با این حال با توجه به عدم وزش باد مؤثر همزمان با ترافیک صبحگاهی برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بعضی از منطقه ها پرتردد دور از انتظار نیست.

عدم وزش باد مؤثر با وجود تداوم بارش در طول روز تاحدودی از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری خواهد نمود.

با استمرار ناپایداری جوی تا اواخر وقت یکشنبه از اندازه غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول قرار می گیرد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم اکنون شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 74 یعنی شرایط قابل قبول واقع شده است بعلاوه آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 73 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول بود.

لازم به ذکر است که کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می گردد که بر اساس آن از عدد صفر تا 50 در محدوده هوای پاک تعریف می گردد، از 51 تا 100 هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا میانه بوده و از محدوده 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس است. در بازه 151 تا 200 نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها و از محدوده 201 تا 300 نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می گیرد. بر اساس این دسته بندی در محدوده 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2223

به "هوای مرکز قابل قبول ماند ، این کیفیت هوا تا چه روزی ادامه خواهد داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای مرکز قابل قبول ماند ، این کیفیت هوا تا چه روزی ادامه خواهد داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید