سرقت کلیدهای رمزگذاری میلیون ها گوشی همراه آمریکا و انگلیس

به گزارش سفر به آنتالیا، خبرنگاران: دو سازمان جاسوسی برتر آمریکا و انگلیس با هک کردن یک شرکت هلندی سازنده سیم کارت، به کلیدهای رمزگذاری مورد استفاده در ارتباطات گوشی های همراه دست یافتند.

سرقت کلیدهای رمزگذاری میلیون ها گوشی همراه آمریکا و انگلیس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، با این کار آژانس امنیت ملی آمریکا و ستاد ارتباطات دولت انگلیس پیروز به استراق سمع از میلیون ها مشترک تلفن همراه در سراسر دنیا شده اند. زیرا کلیدهای رمز سیم کارت های آنها را به راحتی هک نموده اند.

اسناد مربوط به این رسوایی که توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به دست آمده، نشان می دهد که شرکت هلندی Gemalto هدف این حمله هکری بوده است. Gemalto بزرگترین شرکت فراوریکننده سیم کارت در دنیا است.

تمامی اپراتورهای مخابراتی بزرگ آمریکا از جمله مشتریان Gemalto هستند و این شرکت سالانه دو میلیارد سیم کارت فراوری می نماید. این سیم کارت ها حاوی تراشه هایی هستند که کوچکتر از بند انگشت بوده و برای ذخیره سازی فهرست تماس ها، پیغام ها، شماره همراه کاربر و نگهداری کلید رمزگذاری مورد احتیاج برای خصوصی نگهداشتن داده ها به کار می فرایند.

Gemalto یک کپی از کلید رمزگذاری هر سیم کارت را برای اپراتور مخابراتی می فرستد تا قادر به شناسایی گوشی کاربر باشد. اما ستاد ارتباطات دولت انگلیس با حمله به کارکنان Gemalto و ارسال ایمیل های گمراه کننده برای آنها پیروز به یافتن افرادی شد که به هسته شبکه این شرکت و سیستم های فراوریکننده کلیدهای رمزگذاری دسترسی داشته باشند. با این کار استراق سمع از ارتباطات مردم در دهها شبکه تلفن همراه برای آژانس امنیت ملی تسهیل شد.

اسناد افشا شده جزییات بیشتری را از این جاسوسی افشا نمی نماید، اما بر طبق آنها این اقدام از سال 2010 به بعد در جریان بوده است.

منبع:فارس

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 742

به "سرقت کلیدهای رمزگذاری میلیون ها گوشی همراه آمریکا و انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرقت کلیدهای رمزگذاری میلیون ها گوشی همراه آمریکا و انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید