حمایت شورای همکاری خلیج فارس از اقدامات مراکش در گذرگاه الکرکرات

به گزارش سفر به آنتالیا، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس حمایت کشورهای عضو این شورا را از اقداماتی که مراکش برای اطمینان از انتقال روان، عادی و بدون مانع کالاها و افراد در منطقه حائل الکرکرات در پیش گرفته، خاطرنشان کرد.

حمایت شورای همکاری خلیج فارس از اقدامات مراکش در گذرگاه الکرکرات

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نایف فلاح الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بر موضعگیری ثابت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی مراکش و مخالفت با هر گونه اقدامی که تاثیری بر رفت وآمدها در این منطقه بگذارد، تاکید نمود.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در ادامه به خویشتن داری، پایبندی به مصاحبه و در پیش دریافت راه چاره های مسالمت آمیز مطابق با قطعنامه های مشروع و بین المللی مربوطه دعوت کرد.

همچنین الحجرف بر حمایت کشورهای عضو این شورا از اقداماتی که مراکش برای اطمینان از انتقال روان، عادی و بدون مانع کالاها و افراد در منطقه حائل الکرکرات در پیش گرفته، تاکید نمود.

پس از آنکه مراکش اواخر اکتبر گذشته اظهار داشت امنیت منطقه مرزی الکرکرات را تامین و شبه نظامیان پولیساریویی نفوذ نموده به آنجا را بیرون می نماید، مسؤولان مراکشی و موریتانیایی گذرگاه الکرکرات را به صورت رسمی در هر دو طرف افتتاح کردند.

ارتش مراکش روز آدینه اظهار داشت، گذرگاه الکرکرات واقع در جنوب این کشور اکنون به لطف کمربند امنیتی کاملا امن است و انتقال کالاها و افراد از این گذرگاه واقع در مرز دو کشور مراکش و موریتانی با اطمینان انجام می گردد.

همزمان با برقراری امنیت در این گذرگاه مرزی، وزارت خارجه مراکش شروع یک عملیات نظامی در منطقه حائل الکرکرات در صحرای این کشور را برای بیرون راندن شبه نظامیان پولیساریو شروع کرد.

رباط اظهار داشت، این عملیات برای سرانجام دادن به انسداد به وجود آمده در پی حضور شبه نظامیان پولیساریو و نیز ازسرگیری انتقال آزاد کالاها و افراد کلید خورد.

وزارت خارجه مراکش در بیانیه ای اظهار داشت: مراکش در برابر اقدامات تحریک آمیز خطرناک و غیر قابل پذیرش شبه نظامیان پولیساریو در منطقه حائل الکرکرات واقع در صحرای مراکش تصمیم گرفت اقدام کند.

پیش از این بعضی کشورهای عربی از جمله امارات، عربستان و اردن حمایت خود را از اقدامات مراکش در حفاظت از اراضی خود و تضمین عبور ایمن کالاها و افراد از این گذرگاه اعلام نموده بودند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1343

به "حمایت شورای همکاری خلیج فارس از اقدامات مراکش در گذرگاه الکرکرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت شورای همکاری خلیج فارس از اقدامات مراکش در گذرگاه الکرکرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید