تاکید سازمان ملل بر محاکمه عاملان کشتار ده ها غیرنظامی در میانمار

به گزارش سفر به آنتالیا، سازمان ملل خواهان انجام تحقیقات کامل درباره کشتار 35 غیرنظامی در میانمار و محاکمه شدن عوامل این اتفاق شد.

تاکید سازمان ملل بر محاکمه عاملان کشتار ده ها غیرنظامی در میانمار

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با هولناک خواندن کشتار اخیر در میانمار که منجر به کشته شدن دستکم 35 غیرنظامی شد خواهان انجام تحقیقات از سوی دولت میانمار درخصوص این اتفاق شد.

درحالیکه گروه های مخالف دولت، نظامیان تحت حمایت ارتش را مقصر این کشتار معرفی می نمایند، دولت نظامی میانمار تا به امروز واکنشی به این کشتار نداشته است.

طبق گزارش رسانه ها و گروه های حقوق بشری طی تنش های روز آدینه در استان کایاه بیش از 30 نفر ازجمله زنان و بچه ها کشته و اجسادشان سوزانده شده است.

گروه حقوق بشر کارنی اعلام نموده که امروز (شنبه) اجساد سوخته شده افراد بیجا شده ازجمله سالمندان، بچه ها و زنانی که به وسیله ارتش میانمار کشته شده بودند را در نزدیکی روستای موسو واقع در شهر هپروسو یافته اند.

مارتین گریفیث درباره این اتفاق گفت که گزارشات موثقی از کشته شدن غیرنظامیان ازجمله دستکم 1 کودک منتشر شده است. او در بیانیه ای گفت: من از گزارشات درباره حمله به غیرنظامیان در سراسر کشور وحشت زده شدم. من این حمله و همه حملات به غیرنظامیان در سراسر کشور را که در قالب قوانین بشردوستانه بین الملل ممنوع به شمار میروند را محکوم میکنم.

گریفیث خواهان تحقیقات شفاف و کامل در این زمینه شد تا عاملان این کشتار به عدالت سپرده شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2075

به "تاکید سازمان ملل بر محاکمه عاملان کشتار ده ها غیرنظامی در میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید سازمان ملل بر محاکمه عاملان کشتار ده ها غیرنظامی در میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید