آنالیز مقدار خسارات ناشی از زلزله کرمان زمان بر است

به گزارش سفر به آنتالیا، مدیر کل میراث فرهنگی کرمان گفت که در حال حاضر تیم های مشخص خسارت وارده به آثار و بناهای تاریخی، در شهرستان های کرمان و راور فعال هستند.

آنالیز مقدار خسارات ناشی از زلزله کرمان زمان بر است

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی این استان امروز 11 آذر 96 با بیان این که در حال حاضر نمی توان مقدار دقیقی از خسارات وارده به آثار تاریخی گفت، افزود:

متأسفانه وقوع زلزله 6.1 ریشتری از یک سو و در پی آن پس لرزه های متعدد بین 2٬.2 تا 5.5 ریشتری از سوی دیگر، این احتمال را به وجود می آورد تا هر لحظه بر افزایش خسارات ناشی از زلزله بیفزاید.

وفایی با اشاره به این که در نخستین لحظات زلزله منطقه هجدک راور، تیم های نظارتی میراث فرهنگی به منطقه ها مختلف کرمان و راور اعزام شدند، ادامه داد:

در حال حاضر نیز تعدادی قابل توجهی از نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در منطقه ها زلزله زده حضور دارند و سایر نیروها نیز در حالت آماده باش به سر می برند.

او با بیان این که درصد قابل توجهی از آثار تاریخی استان کرمان در شهرستان های کرمان و راور واقع شده اند، بیان نمود:

براساس گزارش های اولیه، به تعدادی از آثار تاریخی در شهرستان راور آسیب جدی وارد شده و در شهرستان کرمان نیز بعضی آثار نیازمند بازسازی و بازسازی هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان با تأکید بر اینکه هنوز زود است در مورد مقدار خسارات وارده ناشی از زلزله دیروز صحبت کرد، افزود:

گستردگی و کثرت بناهای تاریخی در این دو شهرستان باعث شده که کار آنالیز و اعلام مقدار خسارات زمان بر گردد.

او از رسانه ها خواست اظهارات غیرکارشناسی افراد غیرمسئول درخصوص مقدار خسارات احتمالی زلزله اخیر راور را منعکس نکنند و توضیح داد:

تنها مرجع انعکاس هرگونه خبر و گزارش در مورد مقدار خسارات زلزله اخیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان است.

دیروز نیز مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان اعلام نموده بود که در اثر زلزله برج تاریخی روستای گزک فرو ریخت و به بیش از 100 قنات در منطقه ها زلزله زده بخش کوهساران شهرستان راور آسیب وارد شده است.

بعلاوه بعضی از آن ها به صورت کامل کور و دچار گرفتگی شده است.

برج تاریخی روستای گزک شهرستان راور نیز فرو ریخت.

او بعلاوه اعلام نموده بود که احتمالا به 10 تا 35 درصد بیشتر بافت های تاریخی روستاهای منطقه کوهساران شهرستان راور در استان کرمان آسیب های جدی وارد شده است.

در مرکز زلزله بخش کوهساران و شهرستان راور نیز گزارش هایی دال بر خسارت به تعدادی ابنیه و کاروانسرا وجود دارد که جزئیات آن در دست آنالیز است.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2029

به "آنالیز مقدار خسارات ناشی از زلزله کرمان زمان بر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مقدار خسارات ناشی از زلزله کرمان زمان بر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید