ایده های طراحی صنعتی مدرن

به گزارش سفر به آنتالیا، آیا تا به حال در خصوص سبک صنعتی مدرن چیزی شنیده اید؟ آن چه که در طراحی سبک صنعتی مدرن حائز اهمیت می باشد، نمایش تمامی جزئیات با استفاده از استایل ویژه می باشد. در بسیاری از سبک های طراحی سعی در پوشش بعضی از جزئیات می باشد. اما آن چه که در طراحی سبک صنعتی مدرن حائز اهمیت می باشد نمایش همین جزئیات است. نمایش این جزئیات باید به گونه ای باشد که فضایی منسجم و شیک ایجاد نماید. آن چه که در ادامه این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، آشنایی با ویژگی های این سبک از طراحی می باشد. بنابراین اگر به دنبال اجرای ایده ای نو در دیزاین خانه خود هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ایده های طراحی صنعتی مدرن

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

سبک صنعتی و ویژگی های آن

در طراحی سبک صنعتی مدرن سبک های مختلف مدرن، کلاسیک و سبک های قدیمی در کنار یکدیگر قرار گرفته و نمایی جدید و جذاب ایجاد می نمایند. همان طور که در ابتدا گفته شد توجه به جزئیات نکته حائز اهمیت در این سبک می باشد. برای مثال در انتخاب مبلمان نه تنها توجه به جزئیات طراحی آن، بلکه کاربردی بودن آن نیز مورد توجه قرار می گیرد. اگرچه ایده های طراحی سبک صنعتی شباهت زیادی به سبک مینیمالیست دارد، اما ایده ها زیادی برای ایجاد فضای دراماتیک با استفاده از متریال های مختلف مانند هایگلاس و استفاده از ویژگی های سبک روستیک برای انتخاب کابینت و مبلمان وجود دارد. توجه به فرم و شکل ظاهری و کاربردی بودن وسایلی که مورد استفاده قرار می گیرد، از نکات مهم در طراحی سبک صنعتی مدرن شناخته می گردد.

از جمله قسمت هایی که در طراحی سبک صنعتی مدرن توجه زیادی به آن می گردد، سقف می باشد. استفاده از تیغه های چوبی، داکت هایی که به صورت روکار استفاده شده اند، حتی استفاده از لوله های روکار، از جمله ویژگی های سبک صنعتی مدرن می باشد که آن را با سایر سبک ها متمایز می نماید.

در ادامه به بیان بعضی از ویژگی های مهمی از این سبک که باید در هنگام استفاده از این سبک به یاد داشته باشید، در اختیار شما قرار می دهیم. بدون شک این گونه ایده ها بسیار متفاوت از سایر سبک ها بوده و هواداران خاص خود را دارد.

استفاده از لوله، تیغه چوبی و داکت روکار

همان گونه که قبلا نیز به این نکته اشاره شد، استفاده از المان هایی مانند لوله ها که عموما در بیشتر طراحی ها مخفی می شوند، به صورت روکار و در معرض دید می باشند. ایده های طراحی سبک صنعتی مدرن، ویژگی های معماری سبک کلاسیک را به چالش می کشاند.

استفاده از ایده های کاربردی و خلاقانه در کنار یکدیگر، در طراحی فضای سبک صنعتی مدرن به شما یاری می نماید. بسیاری از طرفدارین این سبک بر این باورند از جمله تاثیراتی که استفاده از این سبک به همراه دارد، کاهش هزینه هایی است که برای مثال برای توکار کردن لوله ها باید پرداخت گردد. هم چنین به گفته آن ها استفاده از این سبک تاریخچه ساخت خانه و ساختمان را نیز حفظ می نماید.

استفاده از چوب و فلز در کنار یکدیگر

تعامل چوب و فلز در کنار یکدیگر می تواند نمایی زیبا در طراحی سبک صنعتی مدرن به همراه داشته باشد. استفاده از چوب و لوسترهای فلزی از جمله ایده های پرطرفدار در طراحی سبک صنعتی مدرن می باشد.

انتخاب رنگ در طراحی سبک صنعتی مدرن

انتخاب رنگ نکته مهم و تاثیرگذاری در انواع سبک های طراحی شناخته می گردد. بیش تر رنگ هایی که در طراحی این سبک مورد استفاده قرار می گیرند، رنگ های خنثی می باشند. توجه داشته باشید که این سبک عموما در خانه ها بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو می توانید از الگوها به هر اندازه که خواستید در طراحی داخلی استفاده نمایید. از آن جایی که در طراحی سبک صنعتی مدرن از فلز استفاده شده و بسیاری از تاسیسات روکار می باشند، فضایی سرد ایجاد خواهد شد. از این رو استفاده از بعضی رنگ های گرم در کنار رنگ های خنثی و استفاده از الگوها می تواند در ایجاد فضایی گرم به شما یاری کند. رنگ خاکستری از جمله رنگ هایی است که در طراحی سبک صنعتی مدرن مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی دیوار در سبک صنعتی مدرن

ساخت دیوارهای آجری و دیوارهای بتنی در طراحی سبک صنعتی مدرن در جهت طراحی دیوار زیاد به چشم می خورد. شاید از جمله قسمت هایی که هر بیننده مجذوب آن گردد، همین دیوارها باشد.

انتخاب کفپوش در طراحی سبک صنعتی

در طراحی سبک صنعتی از کفپوش های بتنی استفاده زیادی می گردد. استفاده از این کفپوش ها در این سبک بسیار مقرون به صرفه بوده و به خوبی با تم صنعتی به کار رفته در دیزاین خانه تطبیق می پذیرد. استفاده از کفپوش های سنگی نیز می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد. استفاده از این کفپوش ها باعث القای گرما به فضای خانه نیز خواهد شد.

نورپردازی سبک صنعتی مدرن

یکی از چالش برانگیزترین قسمت ها در طراحی سبک صنعتی مدرن روش نورپردازی و انتخاب وسایل روشنایی مناسب می باشد. از جمله وسایل روشنایی که در طراحی سبک صنعتی به چشم می خورد، استفاده از آباژورهای پایه دار می باشد.

ایده های تزئینی سبک صنعتی مدرن

از آن جایی که در طراحی سبک مدرن صنعتی بسیاری از المان ها در معرض دید می باشند، استفاده از وسایل تزئینی باعث ایجاد هرج و مرج در فضای خانه می باشد. استفاده از کوسن و فرش می تواند باعث ایجاد تعادل دیداری در این سبک گردد.

استفاده از گیاهان نیز می تواند در القای گرما به فضای خانه به شما یاری کند. اگر تمایل به استفاده از گیاهان در طراحی سبک صنعتی مدرن دارید، بهتر است نمونه های بزرگ از این المان را مورد استفاده قرار دهید.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن پرداختیم، معرفی سبک صنعتی مدرن می باشد. این سبک نمونه ای از جدیدترین انواع سبک هایی است که در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. این سبک از طراحی بیش تر مورد پسند افرادی است که به سبک مینیمالیست علاقمند می باشند. آیا شما به این سبک از طراحی علاقمند می باشید؟ در صورتی که در میان دوستان خود افرادی هستند که به این سبک علاقمند می باشند، این مطلب را با آن ها به اشتراک بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 628

به "ایده های طراحی صنعتی مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی صنعتی مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید