تور آمریکا: آنتلوپ کنیون، سفری به ژرف دره رنگارنگ

به گزارش سفر به آنتالیا، آنتلوپ کنیون (Antelope Canyon) پارکی طبیعی در ایالت آریزونا در آمریکا است. برای آشنایی بیشتر با این صخره های دیدنی، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور آمریکا: آنتلوپ کنیون، سفری به ژرف دره رنگارنگ

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

حتما تصاویر زیبای چشم اندازهای آنتلوپ کنیون را دیده اید و از زیبایی و سحرانگیزی آن ها به وجد آمده اید. اشکال عجیب و منحصربه فرد این صخره ها که با تابش نور در ساعات مختلف روز تغییر رنگ می دهند و نوری که از شکاف این صخره ها به داخل می تابد و زیباترین نورپردازی جهان را به نمایش می گذارد، از زیباترین و فراموش نشدنی ترین مناظری هستند که ممکن است در طول زندگی خود شاهد باشید. سال ها پیش، گله های بزگوزن های شاخ چنگالی (Pronghorn Antelope) در این دره ها و زمین های اطراف آن ها، آزادانه زندگی می کردند. این دره زیبا نام خود را از همین بزگوزن ها گرفته است.

این ژرف دره شگفت انگیز، در طول چندین هزار سال و بر اثر نیروهای بی امان باد و آب، ایجاد شده است. فرسایش بر اثر باد و آب، این ماسه سنگ ها را به آرامی تراشیده و شکل داده است و بافت ها و اشکال منحصربه فردی در آن ها ایجاد نموده است.

آنتلوپ کنیون کجاست؟

آنتلوپ کنیون در ایالت آریزونای ایالات متحده آمریکا و در محدوده دریاچه پاول (Powell) واقع شده است. این ژرف دره دیدنی، یکی از جالب ترین و بهترین جاذبه های گردشگری در ایالات متحده آمریکا است. غارهای آنتلوپ کنیون فقط 2 ساعت با ماشین از گرند کنیون و 4 ساعت از لاس وگاس فاصله دارند. در واقع مقصدی عالی برای یک سفر جاده ای از دو مقصد گردشگری دیگر آمریکا است.

بخش بالایی و پایینی آنتلوپ کنیون

این ژرف دره به دو بخش بالایی (Upper Canyon) و پایینی (Lower Canyon) تقسیم می گردد. بخش بالایی با نام The Crack و بخش پایینی با نام The Corkscrew شناخته می شوند. اسم ناواهویی بخش بالایی، Tse bighanilini به معنای جایی که آب از میان صخره ها می گذرد است. قبیله ناواهو بخش پایینی این ژرف دره را Hazdistazi به معنای قوس های سنگی مارپیچ نامیده اند.

بخش بالایی این ژرف دره برای عکاسی مناسب تر است و پرتوهای نوری که از شکاف های آن به داخل می تابند، منظره ای فوق العاده ایجاد می نمایند. به همین دلیل، قسمت بالایی ژرف دره بیشتر مورد توجه گردشگران به خصوص عکاسان واقع شده است. تابش نور و رنگ های زیبایی که در این بخش از ژرف دره ایجاد می گردد، در جهان بی نظیر است. البته گردشگران زیادی را در این بخش خواهید دید، ورودی آن گران تر است و گشت وگذار در آن راحت تر است چون جهت عبور افراد، سطحی صاف و هموار دارد. یکی دیگر از دلایلی که باعث شده این بخش از دره، محبوب تر باشد، این است که ورودی و تمام طول جهت آن در سطح زمین واقع شده است و احتیاجی به بالا و پایین رفتن و صعود از ارتفاع نیست.

بخش پایینی دره اگرچه به زیبایی قسمت بالایی نیست اما نباید از آن گذشت. در واقع اگر به دنبال کمی ماجراجویی هستید و دوست دارید اطراف تان خلوت تر باشد، این بخش را انتخاب کنید. در قسمت های پایینی دره هم فرصت های بی نظیری برای عکاسی از این پدیده زیبای طبیعی وجود دارد. در این قسمت از نردبان های متعددی بالا و پایین خواهید رفت و از میان شکاف های باریک و پرپیچ و خم خواهید گذشت.

بهترین زمان برای سفر به آنتلوپ کنیون

برای اینکه بتوانید نورپردازی رویایی داخل ژرف دره و رنگ های زیبا و منحصربه فرد آن را تماشا کنید، بهترین زمان برای بازدید از آنتلوپ کنیون، اواسط روز در ماه های آوریل تا سپتامبر است.

تورهای بازدید از آنتلوپ کنیون با سوار شدن خودروهای سافاری شروع می شوند. با این خودروها به محل ژرف دره می رسید و ساعت ها در دل این دره به گشت وگذار و عکاسی مشغول می شوید. در جریان این تور چند ساعته با تاریخچه، جغرافیا، نحوه شکل گیری و اکولوژی منطقه آشنا می شوید.

همان طور که قبلا گفتیم ورودی بخش بالایی آنتلوپ کنیون بیشتر است. برای بخش بالایی مبلغی بین 32 تا 40 دلار و برای بخش پایینی فقط 20 دلار باید بپردازید.

همچنین انواع و اقسام تورهای همراه با راهنما هم وجود دارد که هدایت های لازم در خصوص زمان و نحوه بازدید از ژرف دره و بهترین فرصت ها برای عکاسی را به شما نشان می دهند. تورهای عکاسی در بخش بالایی آنتلوپ کنیون در حدود 80 دلار هزینه دارند. وسایل مورد احتیاج عکاسی را باید همراه تان ببرید.

علاوه بر این، شما وارد محدوده زمین های متعلق به قبیله ناواهو (Navajo) می شوید و ممکن است از شما خواسته گردد تا هزینه ای اضافی بابت ورودی بپردازید. البته قیمت بیشتر تورها با این ورودی محاسبه می گردد. بهتر است که از قبل تورهای مورد نظر خود را رزرو کنید. به وسیله آژانس های گردشگری متعددی می توانید این کار را انجام دهید و تور مناسب خود را پیدا کنید.

نحوه شکل گیری

آنتلوپ کنیون بر اثر فرسایش ماسه سنگ ناواهو (Navajo Sandstone) تشکیل شده است. یکی از مهم ترین عوامل ایجادنماینده این ژرف دره، سیل های متعدد و شدید بوده است. آب باران در فصل های بارانی در آبگیرهای بالای دره جمع می شده و از گذرگاه های باریک آن عبور می نموده است. به مرور زمان این گذرگاه ها بر اثر فرسایش، وسیع تر و عمیق تر شده اند و دیواره های آن ها به نرمی و به شکل موج آب، شکل گرفته اند.

هنوز هم سیل های زیادی در این منطقه جاری می گردد. در 30 اکتبر سال 2006 سیل وسیعی جاری شد که 36 ساعت طول کشید و مسئولان مربوطه بخش پایینی آنتلوپ کنیون را برای مدت 5 ماه، بستند.

این ژرف دره یکی از محبوب ترین مکان های جهان برای عکاسان و علاقه مندان به طبیعت است. با این حال، عکاسی از این دره اصلا کار راحتی نیست زیرا احتیاجمند محدوده نوردهی وسیعی است.

به دلیل وجود خطر بارش باران در فصول بارانی، به گردشگران اجازه داده نمی گردد تا به تنهایی از این ژرف دره بازدید نمایند و حتما باید از تورهای همراه با راهنما استفاده نمایند. این مکان مانند سایر جاذبه های طبیعی جهان، بسیار زیبا و شگفت انگیز است اما مانند هر مکان طبیعی دیگر، ممکن است خطراتی برای گردشگران داشته باشد. مثلا در سال 1997، وقوع سیل باعث کشته شدن 11 جهانگرد شد. تنها کسی که از این حادثه جان سالم به در برد، راهنمای تور بود که آموزش های لازم برای مقابله با سیل را دیده بود. بنابراین به توصیه های ایمنی راهنمایان تور و آژانس های گردشگری برای بازدید از این دره شگفت انگیز توجه کنید تا با کوله باری از خاطرات خوب و عکس های زیبا به خانه برگردید.

منبع: کجارو / kuriositas.com / wanderingtrader.com / en.wikipedia.org
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1477

به "تور آمریکا: آنتلوپ کنیون، سفری به ژرف دره رنگارنگ" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور آمریکا: آنتلوپ کنیون، سفری به ژرف دره رنگارنگ" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آمریکا: آنتلوپ کنیون، سفری به ژرف دره رنگارنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید