ساماندهی تحصیل دانش آموزان اتباع غیرایرانی لازم است

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران، عبدالمحمئد زاهدی استاندار قزوین در دیدار با باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: با توجه به حضور جمعیت قابل توجهی از اتباع بیگانه بیوژه کشور افغانستان در ایران باید برای تحصیل و دانش آموزان آنها در کنار سایر نیازرها اقدام کنیم.

ساماندهی تحصیل دانش آموزان اتباع غیرایرانی لازم است

وی اضافه نمود: استان قزوین هم در برخی مناطق میزبان اتباع بیگانه است وعلیرغم مسائل اقتصادی تاکنون بخوبی توانسته در اقدامی بشردوستانه مامن امنی برای گناهجویان افغانی باشد و در کنار احتیاجهای متعدد آنها برای تحصیل فرزندان این افراد هم اقدام کند.

استاندار قزوین توضیح داد: به نظر می رسد باید در حوزه آموزش و سواد آموزی اتباع بیگانه یک بازنگری صورت گیرد و ساماندهی این افراد در یک برنامه مدونی صورت گیرد.

زاهدی یادآورشد: تحصیل و آموزش در کنار سایر احتیاجها، حق انسانی همه انسانها فارغ از نژاد و ملیت است و باید زمینه تحصیل دانش آموزان و سواد آموزان افغانستانی نیز همچون سایر ایرانیان فراهم گردد که تاکنون این کار بخوبی انجام شده است.

وی افزود: ضروری است با تشکیل نشست مشترک بین وزارت امور خارجه، آموزش و پرورش و استاندارانی که مناطق تحت پوشش آنها میزبان اتباع بیگانه است موضوع ساماندهی دانش آموزان غیرایرانی مدیریت گردد.

زاهدی گفت: در برنامه ریزی ها باید در کنارامور آموزشی به مسائل اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی این اتباع نیز توجه گردد.

استاندار قزوین یادآورشد: آموزش ها باید به صورتی منسجم تر و کاربردی تر ارائه گردد در غیر اینصورت پس از مدتی سواد آموزان در صورت کاربردی نبودن، احساس احتیاج به آموزش های قبلی را از دست می دهند و به بی سوادی برگشت می نمایند و این سیاست ها شکست خواهند خورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 96

به "ساماندهی تحصیل دانش آموزان اتباع غیرایرانی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی تحصیل دانش آموزان اتباع غیرایرانی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید