حمایت از نوآوری و فناوری های ورزشی، دوپینگ های آینده، دوپینگ تکنولوژی است

به گزارش سفر به آنتالیا، سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی از حرکت این پژوهشگاه به سمت اجرای طرح های سفارشی دستگاه ها اطلاع داد و بابیان اینکه ورود تکنولوژی ها به ورزش از سال ها پیش برتری هایی را به ورزشکاران اعطاء نموده است، گفت: ما نیز حرکت در این مسیر را هدف قرار داده و در مرکز نوآوری و فناوری های ورزشی پژوهشگاه، از طرح های نوآورانه، استارتاپ های ورزشی و شرکت های دانش بنیان حمایت خواهیم کرد.

حمایت از نوآوری و فناوری های ورزشی، دوپینگ های آینده، دوپینگ تکنولوژی است

علی شریف نژاد در گفت وگویی با خبرنگاران، با تأکید بر اینکه پژوهشگاه به سمت اجرای طرح های سفارش محور برای دستگاه های اجرایی کشور در حرکت است، 36 طرح پژوهشی در دست اجرا را به دانشگاه های دیگر نسبت داد و گفت: اعضای هیئت علمی دانشکده ها و گروه های تربیت بدنی سراسر کشور در حال انجامی طرح های فوق هستند که از میان آن ها قرارداد 25 عنوان مشخصاً با دانشگاه ها و 11 عنوان با افراد بسته گردیده است.

وی تعداد طرح های پژوهشی پژوهشگاه طی دوره 20 ساله فعالیت آن را 282 طرح اعلام و اظهار کرد: از این تعداد 68 طرح پژوهشی در دست اجراست.

سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی ادامه داد: از این تعداد، 32 طرح توسط اعضای هیئت علمی پژوهشگاه در حال انجام بوده که هشت عنوان آن، طرح هایی هستند که از سوی سازمان برنامه و بودجه، سازمان بهداشت جهانی، اداره کل تربیت بدنی استان های تهران (دو مورد)، مرکزی، خراسان جنوبی، فولاد هرمزگان و هیات ورزش روستایی استان تهران به پژوهشگاه سفارش گردیده اند.

شریف نژاد ادامه داد: در حوزه ورزش آموزش و پرورش، با تعاملی که با معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش برقرارگردیده، از احتیاجهای پژوهشی آن ها آگاه شدیم و در حال برنامه ریزی برای مشارکت با آن معاونت هستیم. این ارتباط با اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم هم شکل گرفته و بر اساس احتیاجها، به دنبال اجرای طرح های سفارشی آن ها هستیم.

وی اضافه نمود: فدراسیون های مرتبط با پژوهشگاه ازجمله فدراسیون اسکواش و وزنه برداری نیز که در ماه های اخیر با آن ها مرتبط بوده ایم، احتیاجهای خود را به ما اعلام نموده اند و طرح پژوهشی مورداحتیاج آن ها در حال تنظیم و اجراست.

سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی همچنین راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری های ورزشی پژوهشگاه به عنوان یک مرکز ملی در سال های اخیر را یادآور شد و گفت: هدف از تأسیس این مرکز، حمایت از طرح هایی با ماهیت نوآورانه و فناورانه، استارتاپ های ورزشی و شرکت های دانش بنیان است.

شریف نژاد اعلام کرد: دوپینگ های آینده، دوپینگ خوردنی یا تزریقی نیستند بلکه دوپینگ تکنولوژی است. درواقع می توان گفت ابزارها و تکنولوژی هایی که وارد ورزش گردیده اند، برخی برتری ها را در ورزشکاران ایجاد نموده اند و ما هم اگر به دنبال پیشرفت در ورزش هستیم باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی در همین زمینه به مثال شناگران انگلیسی اشاره و تشریح کرد: این شناگران از کلاه هایی استفاده می نمایند که مجهز به تکنولوژی کنترل، ارسال و دریافت پیغام از راه دور هستند؛ بنابراین مربی که کنار استخر نشسته به راحتی می تواند به شناگر خود در داخل آب پیغام بفرستد و او نیز ریتم شنا کردن خود را، به منظور صرف بهینه انرژی و حرکت در کم ترین زمان، با اطلاعات مربی تنظیم خواهد نمود.

وی بابیان اینکه بحث تکنولوژی ها در ورزش از سال های دور وجود داشته است، به مثال دیگری در رشته پرتاب نیزه اشاره نمود و شرح داد: در این رشته تغییر و جابه جایی در مرکز ثقل نیزه منجر به جابه جایی رکوردهای بین المللی گردیده است. زمانی که فدراسیون بین المللی مربوطه از این موضوع آگاه شدند، برای آن محدودیت هایی را در نظر دریافتد. به هر صورت ما نیز روی این موضوع هدف گذاری نموده و مرکز نوآوری و فناوری های ورزشی پژوهشگاه نیز از طرح هایی که ماهیت فناوری داشته باشند حمایت خواهد نمود.

سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی حرکت در مسیر استفاده از تکنولوژی ها در ورزش را یکی از اهداف پژوهشگاه بیان کرد و ادامه داد: اگر صنعت ورزش کشور با ما در این مسیر همراهی کند، قطعا در سال های آینده نتیجه های خوبی را در ورزش کشور شاهد خواهیم بود.

شریف نژاد همچنین از استقبال پژوهشگاه از طرح های مشارکتی با دانشگاه ها در این زمینه اطلاع داد و اضافه نمود: از طرح هایی که رویکرد ملی با در نظر دریافت احتیاج منطقه ای و مشارکت بین المللی داشته باشند، حمایت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 46

به "حمایت از نوآوری و فناوری های ورزشی، دوپینگ های آینده، دوپینگ تکنولوژی است" امتیاز دهید

1 کاربر به "حمایت از نوآوری و فناوری های ورزشی، دوپینگ های آینده، دوپینگ تکنولوژی است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از نوآوری و فناوری های ورزشی، دوپینگ های آینده، دوپینگ تکنولوژی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید