تغییر کیفیت بنزین ستاره خلیج فارس برای جبران رشد مصرف

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت نفت، علیرضا صادق آبادی با اعلام این خبر گفت: فاز سوم این پالایشگاه از آذرماه آماده راه اندازی خواهد بود و پس از فاصله ای یک تا 2 ماهه، فراوری آن تثبیت خواهد شد. از حدود 45 روز گذشته مقدار فراوری بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس به روزانه 30 میلیون لیتر رسیده است.

تغییر کیفیت بنزین ستاره خلیج فارس برای جبران رشد مصرف

صادق آبادی با اشاره به این که عملیات سیویل فاز چهارم پالایشگاه ستاره نیز شروع شده و سفارش تجهیزات آن به زودی نافذ خواهد شد، گفت: با راه اندازی این فاز، فراوری بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس 12 میلیون لیتر دیگر افزایش می یابد.

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی مصرف بنزین در امسال تاکید نمود: کیفیت بنزین فراوریی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به منظور جبران این افزایش مصرف به بنزین معمولی تغییر داده شد، اما هم اکنون ظرفیت فراوری روزانه 30 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در پالایشگاه وجود دارد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به این که میزان گوگرد بنزین فراوریی در پالایشگاه ستاره خلیج فارس کمتر از 0/5 پی پی ام است، توضیح داد: کیفیت بنزین فراوریی این پالایشگاه به لحاظ میزان گوگرد آن که یکی از مهم ترین پارامترهای آلوده کننده هواست، مطابق استاندارد یورو 5 است.

صادق آبادی با اشاره به این که با فراوری روزانه 30 میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه روزانه 97 میلیون لیتر بنزین در کشور فراوری شده است، گفت: با اتمام فاز سوم و افزایش فراوری روزانه بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس به 40 میلیون لیتر تا خاتمه سال، فراوری بنزین کشور به حدود روزانه 107 میلیون لیتر افزایش می یابد.

وی اضافه نمود: هم اکنون موازنه فراوری و مصرف بنزین در کشور مثبت است و به تدریج و با بهره برداری از فاز سوم پالایشگاه و افزایش میزان ذخایر راهبردی، امکان صادرات این محصول در کشور محقق می گردد.

صادق آبادی همچنین درباره مقدار فراوری نفت گاز این پالایشگاه نیز گفت: هم اکنون به طور میانگین روزانه 7 میلیون لیتر نفت گاز در این پالایشگاه فراوری می گردد که در آینده ای نزدیک و با راه اندازی فاز سوم آن، به روزانه 10 تا 12 میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.

نوشدارو پس از مرگ سهراب

خبرنگاران طی گزارشی تحت عنوان سهم 0.9 درصدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس از فراوری بنزین یورو 4 به آنالیز وضعیت کیفیت فراوری بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس پرداخت و بر اساس اسناد موجود خاطرنشان کرد که این از سهم کلی فراوری بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس که به رقم حدودی روزانه 15 میلیون لیتر را به خود اختصاص می دهد، تنها 0.9 درصد آن در سبد فراوریی بنزین یورو4 قرار می گیرد که با توجه به سرد شدن هوا و ایجاد پدیده وارونگی انتظار می رود هر چه سریع تر فکری برای کیفیت بنزین فراوریی این پالایشگاه گردد. متاسفانه در زمان نگارش این گزارش روابط عمومی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی پس از پاسکاری خاطرنشان کرد که نمی تواند اطلاعاتی درباره این پروژه در اختیار خبرنگاران به عنوان نماینده افکار عمومی قرار دهد. این در حالی است که اکنون با تکیه بر گفته های مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گزارش خبرنگاران تایید شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 67

به "تغییر کیفیت بنزین ستاره خلیج فارس برای جبران رشد مصرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر کیفیت بنزین ستاره خلیج فارس برای جبران رشد مصرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید