افزایش قیمت نفت در پی افت ذخایر آمریکا

به گزارش سفر به آنتالیا، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش ذخایر نفت آمریکا و ضعیف شدن ارزش دلار و نگرانی بازار نسبت به دورنمای عرضه به دلیل اقدامات خصمانه ای آمریکا علیه ایران افزایش یافت.

افزایش قیمت نفت در پی افت ذخایر آمریکا

به گزارش خبرنگاران، بهای معاملات آتی نفت برنت با 20 سنت افزایش نسبت به روز سه شنبه، به 72.83 دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 28 سنت یا 0.4 درصد افزایش یافت و به 66.12 دلار در هر بشکه رسید.

آماری که روز سه شنبه از سوی موسسه امریکن پترولیوم منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 17 اوت، به میزان 5.2 میلیون بشکه کاهش یافته و به 405.6 میلیون بشکه رسیده است که بالاتر از 1.5 میلیون بشکه کاهشی بود که تحلیلگران پیش بینی نموده بودند. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعد از ظهر روز جاری منتشر می گردد.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند سرمایه گذاران مطمئن هستند که ذخایر نفت آمریکا در هفته جاری کاهش پیدا خواهد نمود.

به گفته کیم کوانگ رائه، تحلیلگر کالا در شرکت سامسونگ فیوچرز، نشانه های کندی رشد فراوری نفت آمریکا و ضعیف شدن ارزش دلار آمریکا نیز به بالا رفتن قیمت نفت کمک نموده است.

شاخص دلار آمریکا روز چهارشنبه در برابر سبدی از شش ارز بزرگ به 95.211 واحد کاهش یافت در حالی که روز گذشته تحت تاثیر انتقاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از سیاست پولی بانک مرکزی این کشور، 0.7 درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته دورنمای رشد فراوری نفت آمریکا را از 10.79 به 10.68 میلیون بشکه در روز کاهش داد.

نگرانی ها نسبت به پیامد اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران بر روند عرضه به بازار جهانی ادامه دارد و از قیمت های نفت پشتیبانی نموده است.

ایران که سومین صادرنماینده بزرگ عضو اوپک است، هفته جاری اعلام نمود هیچ یک از اعضای دیگر اوپک نباید اجازه پیدا نمایند سهم صادرات نفت ایران را بگیرند.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، یک هیات تجاری چینی برای مذاکره درباره اختلافات تجاری با آمریکا به واشنگتن سفر نموده است اما نشانه هایی از مصالحه میان دو کشور دیده نمی گردد. دونالد ترامپ روز دوشنبه در مصاحبه با رویترز گفته بود: انتظار ندارد این مذاکرات پیشرفت چندانی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 9

به "افزایش قیمت نفت در پی افت ذخایر آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت نفت در پی افت ذخایر آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید