از آلودگی خودرو و دریاچه های خشک شده تا ریزگردها، کنسرسیوم پژوهشی 13 دانشگاه

به گزارش سفر به آنتالیا، 13 دانشگاه کشور با تشکیل کنسرسیوم پژوهشی و فناوری به منظور یاری به حل مسائل زیست محیطی ایران تفاهم کردند.

از آلودگی خودرو و دریاچه های خشک شده تا ریزگردها، کنسرسیوم پژوهشی 13 دانشگاه

به گزارش خبرنگاران، دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این خصوص اظهار کرد: دانشگاه های فردوسی مشهد، تهران، صنعتی شریف، شیراز، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی، علم و صنعت ایران، تبریز، علامه طباطبایی، اصفهان، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان و خواجه نصیرالدین طوسی در همکاری با یکدیگر به کمک مسائل زیست محیطی آمده اند.

وی اضافه کرد: فعالیت این دانشگاه ها با یکدیگر تجمیع و نتیجه به دبیرخانه ارسال شد؛ برخی دانشگاه ها به نمایندگی از بقیه با سازمان محیط زیست وارد فعالیت شدند و قرارداد بسته اند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره آخرین اقدامات دانشگاه های همکار در زمینه حل مسائل زیست محیطی گفت: دانشگاه های مشخص در مراکز استان هایی که مشکل آلودگی دارند تیم و کارگروه های مشترکی تشکیل داده اند و با به کارگیری پژوهشگران مشترک به دنبال یافتن راهکارهایی برای حل معضلات زیست محیطی هستند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، این دانشگاه ها در زمینه تدوین استاندارد و شیوه نامه ملی برای به دست آوردن سیاهه انتشار برای شهرهای ایران، در زمینه طرح کاهش آلودگی خودرو، در زمینه بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، در زمینه مدل سازی آلودگی ریزگردها، در زمینه تصفیه پساب های صنعتی، در زمینه پتانسیل تالاب ها و دریاچه های خشک شده و در زمینه ارزیابی آلاینده های موجود در هیدرو کربن های سوخت اعلام آمادگی نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 121

به "از آلودگی خودرو و دریاچه های خشک شده تا ریزگردها، کنسرسیوم پژوهشی 13 دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آلودگی خودرو و دریاچه های خشک شده تا ریزگردها، کنسرسیوم پژوهشی 13 دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید