یورش تروریستها به جنوب نیجر، 28 تن کشته و 800 خانه طعمه حریق شد

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مقامات سازمان ملل و همچنین مقامات محلی در کشور نیجر اعلام کردند که گروهی از تروریست های مظنون به عضویت در گروهک بوکوحرام در یورش به منطقه دیفا در جنوب شرقی نیجر 28 تن را کشته و 800 خانه را به آتش کشیدند.

یورش تروریستها به جنوب نیجر، 28 تن کشته و 800 خانه طعمه حریق شد

عبدالرحمان زکریا سخنگوی دولت نیجر روز دوشنبه با اعلام سه روز عزای عمومی در این کشور گفت که از میان 28 فرد کشته شده، 10 تن بر اثر اصابت گلوله، 14 تن در اثر شدت سوختگی و چهار تن به دلیل غرق شدن جان خود را از دست داده و نزدیک به 100 نفر نیز مجروح شده اند.

نکته قابل توجه آن است که نه در بیانیه دولت نیجر و نه در بیانیه سازمان ملل نام عاملان این جنایت ذکر نشده است، اما عیسی لِمین فرماندار منطقه دیفا روز یکشنبه اظهار داشت که گروهک تروریستی بوکوحرام مسئول این حمله است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که این گروهک تروریستی در یک فیلم ویدیوئی سه دقیقه ای که برای این خبرگزاری ارسال کرده، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

شایان ذکر است که در یکی از حمله های اخیر به این منطقه، روستای تومور در فاصله 20 کیلومتری مرز مشترک با نیجریه هدف حمله تروریست ها قرار گرفت. به گفته عیسی لمین، کشتار و خونریزی تروریست ها در یورش خود به روستای تومور یکی از فجیع ترین حملات تروریستی در این کشور آفریقایی بوده است.

گفتنی است که گروهک تروریستی بوکوحرام نخست در شمال شرق نیجریه شکل گرفت، اما دامنه خشونت این گروهک بارها به کشورهای همجوار نیجریه همچون چاد، نیجر و کامرون نیز کشیده شد.

این گروهک تروریستی از سال 2009 تا به امروز به حمله های مکرر در منطقه پیرامونی دریاچه چاد مبادرت کرده است که در پی آن، حدود 250 هزار تن از ساکنان این منطقه مجبور به ترک منازل خود و فرار از منطقه شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1427

به "یورش تروریستها به جنوب نیجر، 28 تن کشته و 800 خانه طعمه حریق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یورش تروریستها به جنوب نیجر، 28 تن کشته و 800 خانه طعمه حریق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید