کنایه رحمانی موحد به مدیران سابق گردشگری، جوابگوی وعده ها باشید

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران، بازرسان کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری که برای آنالیز شرایط میزبانی ایران در سال 2017 به ایران آمده بودند، عصر امروز یکشنبه در نشست خبری مشترکی با مسئولان سازمان میراث فرهنگی و راهنمایان گردشگری یکی از مسائل پیش روی میزبانی ایران را نبود سرویس بهداشتی اعلام کردند.

کنایه رحمانی موحد به مدیران سابق گردشگری، جوابگوی وعده ها باشید

اگر علاقمند به سفر با بهترین بلیط هواپیما کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور در این نشست و در پاسخ به سوال خبرنگاران که پرسیدند اکنون با توجه به مطرح شدن چنین مسائلی سازمان میراث فرهنگی قرار است چه کاری انجام دهد، گفت: خدا خیر بدهد به کسی که گفت می خواهد در ایران سرویس بهداشتی بسازد. مثال چون گذارد خشت اول بر زمین معمار کج را می توان برای سرویس های بهداشتی در نظر گرفت. باید شهرداری ها به این موضوع بپردازند. کسانی که در دولت قبل گفته بودند می توانند این کار را انجام دهند و نتوانسته اند، اکنون باید جوابگو باشند. مباحثی را که با آنها برخورد نموده اید را مطالبه کنید. کسی که می خواهد مدیریت گردشگری در کشور انجام دهد و حضور گردشگران خارجی را افزایش دهد، باید بتواند از عهده چنین کارهایی برآید.

وی اضافه کرد: ما موظفیم در حوزه حاکمیتی برای این کنوانسیون و اجرای آن حمایت کنیم و با حداکثر همراهی دستگاه های متولی کار کنیم. بحث ویزا نیز در اختیار سازمان میراث فرهنگی نیست، اما باید بتوانیم از دستگاه های مختلف برای دریافت حمایت استفاده کنیم.

معاون گردشگری کشور از مسئولان برگزاری کنوانسیون 2017 خواست که کرمان را جزء یکی از مکان های بازدید راهنمایان گردشگری در سال 2017 قرار دهد، گفت: سال 2017، سالی است که یکی از استان های پهناور ما پیروز به داشتن 5 اثر جهانی خواهد شد. درخواستم این است که در برنامه ملاقات این کنوانسیون کرمان را نیز جزء مقصدها قرار دهید. چون این استان با وجود ظرفیت های زیاد نیازمند حمایت و نگاه جهانی است و این فرصتی است که توسط خودمان به وجود آمده است.

مشکل سرویس بهداشتی با شهرداری هاست

در بخش دیگری از این نشست محسن حاجی سعید یکی از اعضا انجمن راهنمایان گردشگری هم به موضوع مطرح شده درباره سرویس های بهداشتی واکنش نشان داد و گفت: قرار نیست در یکسال پیش رو همه مسائل گردشگری را حل کنیم، اما مسائلی که بازرسان اعلام کردند مانند پارکینگ و سرویس بهداشتی به خاطر عدم مشارکت شهرداری ها است.

وی اضافه کرد: به خاطر همین با نمایندگان شهرداری در استان ها صحبت کردیم و سازمان میراث فرهنگی نیز فشار آورده است. برطرف مشکل سرویس های بهداشتی جزو کارهایی است که شهرداری ها موظف به انجام آن هستند ما از رسانه ها می خواهیم که پیگیر این موضوع باشند. چون شهرداران اصفهان، یزد حتی ابرکوه قول داده اند در مکان هایی که پیش بینی شده تا یکسال آینده مشکل سرویس بهداشتی و پارکینگ را حل نمایند.

روبی روی، از بازرسان و نایب رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری هم در پاسخ به سوالی درباره مشکل مصوبه کنگره آمریکا درباره حضور گردشگران 38 کشور در ایران و تاثیر آن در میزبانی کنوانسیون 2017 شرح داد: این یک تصمیم فردی است و کسی که می خواهد به ایران سفر کند با توجه به چنین محدودیت هایی، باید ببیند آیا تصمیم به سفر دارد یا خیر؟ همچنین این مساله سیاسی است و ما نمی توانیم جوابگوی آن باشیم.

بازرس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری از برگزاری این کنوانسیون در ایران چه حمایت های معنوی و اقتصادی خواهد نمود؟ اظهار کرد: بدون شک فدراسیون و هیات اجرایی حمایت از این برنامه را بخشی از کارهای خود می داند. علت حضور ما نیز می تواند یکی از این حمایت ها باشد. ما کوشش خود را برای تشویق افراد برای حضور در این برنامه و ارتقاء کنوانسیون انجام خواهیم داد. وبسایت فدراسیون نیز در شبکه های اجتماعی ابزاری برای هر چه بهتر مطرح کردن این کنوانسیون به حساب می آید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 703

به "کنایه رحمانی موحد به مدیران سابق گردشگری، جوابگوی وعده ها باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنایه رحمانی موحد به مدیران سابق گردشگری، جوابگوی وعده ها باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید