کرونا ویروس هم مانع پرتاب ماهواره چین نشد

به گزارش سفر به آنتالیا، چین پرتاب ماهواره را در میان شیوع کرونا ویروس ادامه داد و یک موشک مارس را در نخستین روزهای آغازین سال نوی چینی به فضا فرستاد.

کرونا ویروس هم مانع پرتاب ماهواره چین نشد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اسپیس، چین پرتاب ماهواره را در میان شیوع کرونا ویروس ادامه داد و یک موشک مارس را در نخستین روزهای آغازین سال نوی چینی به فضا فرستاد.

موشک Long March 2D از مرکز پرتاب ماهواره Xichang در استان سیچوان این کشور ساعت 16:07 بعدازظهر بلند شد. شرکت علمی و فناوری هوافضای چین نیز تقریبا 40 دقیقه پس از ترک موشک از زمین، این پرتاب را تأیید کرد.

در داخل این موشک چهار ماهواره آزمایشی با نام های XJS-C ، XJS-D ، XJS-E و XJS-F بود که همگی وارد مدارهای برنامه ریزی شده خود شدند.

شرکت علمی و فناوری هوافضای چین گفت: این ماهواره ها که توسط شرکت های تابعه این سازمان ساخته شده اند، فناوری های جدیدی را برای مشاهدات زمین و برقراری ارتباط با یکدیگر آزمایش می نمایند.

موشک Long March-2D که برای حمل ماهواره های ارتباطی به فضا پرتاب شد قابلیت حمل 10 ماهواره را دارد و این پرتاب دقیقاً چند روز پس از آن انجام شد که سازمان فضایی چین آنالیز هایی را به منظور حفاظت افراد دست اندرکار از ابتلا به ویروس کرونا انجام داد.

سازمان فضایی این کشور چهار مأموریت را در سال 2020 راه اندازی نموده و سال جاری بیش از 40 ماهواره را به مدار زمین خواهد فرستاد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 707

به "کرونا ویروس هم مانع پرتاب ماهواره چین نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ویروس هم مانع پرتاب ماهواره چین نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید