کره شمالی: آمریکا بابت انتقاد حقوق بشری ممکن است بهای زیادی بپردازد

به گزارش سفر به آنتالیا، کره شمالی امروز (شنبه) به انتقاد ایالات متحده آمریکا به شرایط حقوق بشری این کشور اعتراض کرده و طبق گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی تاکید کرد، توهین کلامی واشنگتن صرفا موجب وخامت تنش ها در شبه جزیره کره خواهد شد.

کره شمالی: آمریکا بابت انتقاد حقوق بشری ممکن است بهای زیادی بپردازد

به گزارش خبرنگاران، بیانیه آژانس خبری دولتی کره شمالی (کی سی ان ای) که به سخنگوی وزارت خارجه این کشور نسبت داده می شود، هشدار داد که اگر ایالات متحده قصد دارد با اشاره به مسائل حقوق بشری آن از سیستم دولت کره شمالی انتقاد کند بهای بسیار زیادی پرداخت خواهد کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد چهارشنبه نقض های حقوق بشری دیرینه و ادامه دار کره شمالی را با صدور قطعنامه ای سالانه که مورد حمایت ده ها کشور از جمله ایالات متحده بود، محکوم کرد و اعتراض نماینده کره شمالی در سازمان ملل را برانگیخت.

بیانیه وزارت خارجه کره شمالی اولین اظهارنظر از زمان درخواست علنی دوشنبه گذشته استیون بیگان، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی است که تاکید داشت پیونگ یانگ به مذاکرات بازشود. کره شمالی هیچ واکنش مستقیمی به اظهارات بیگان نداشت.

کره شمالی در هفته های اخیر یک سری آزمایش های تسلیحاتی داشته است و برخی کارشناسان می گویند پیونگ یانگ ممکن است زمینه آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما را فراهم کند و این فرایند می تواند آن را در راستا رویارویی با ایالات متحده آمریکا قرار دهد. کره شمالی بارها از آمریکا خواسته است تا پیش از مذاکرات بیشتر از رویکرد و سیاست خصمانه خود دست بکشد و هم زمان ضرب الاجل پایان سال جاری میلادی که خود کره شمالی برای مذاکرات خلع سلاح هسته ای مشخص کرده است، نزدیک می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 638

به "کره شمالی: آمریکا بابت انتقاد حقوق بشری ممکن است بهای زیادی بپردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: آمریکا بابت انتقاد حقوق بشری ممکن است بهای زیادی بپردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید