چین از توقف درگیری ها در سوریه استقبال کرد

به گزارش سفر به آنتالیا، هوا چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، می گوید پکن از توافق بین روسیه و آمریکا برای توقف خصومت ها بین دولت سوریه و مخالفین استقبال می نماید.

چین از توقف درگیری ها در سوریه استقبال کرد

با تور سفر به چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، و سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، روز دوشنبه توافق درباره توقف خصومت ها بین دولت بشار اسد و نیز مخالفین مسلح را خاطرنشان کردند.

این توافق از 27 فوریه (شنبه) اجرایی خواهد شد.

هوا در کنفرانسی خبری گفت: آمریکا و ورسیه به توافق درباره این موضوع رسیدند. این امر نشان می دهد که تمام طرف ها در کوشش برای دستیابی به اجماع هستند. ما از این [توافق] استقبال می کنیم ... این امر به کوشش ها برای دستیابی به راه چاره سیاسی و پیشرفت فرآیند مذاکرات یاری خواهد نمود.

ساعاتی پیش یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه ظهر امروز سه شنبه خاطرنشان کرد: سوریه پذیرش توقف اقدامات جنگی را براساس تداوم کوششهای نظامی برای مبارزه با تروریسم داعش و جبهه النصره و سایر گروههای مرتبط با آن و با القاعده براساس بیانیه روسیه و آمریکا اعلام می نماید.

این منبع اضافه کرد: به منظور موفقیت اجرای توقف اقدامات جنگی در موعد مشخص شده در روز شنبه 27 فوریه سال 2016 میلادی، دولت سوریه بر آمادگی خود برای تداوم هماهنگی با طرف روس به منظور مشخص مناطق و گروههای مسلحی که این توقف (اقدامات نظامی) در دوره اجرا شامل حال آنها خواهد شد، تأکید می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 672

به "چین از توقف درگیری ها در سوریه استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از توقف درگیری ها در سوریه استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید