پیگیری و رصد میزان گوگرد سوخت تهران در کمیته محیط زیست شورا

به گزارش سفر به آنتالیا، عضو شورای شهر تهران از پیگیری و رصد کمیته محیط زیست شورا برای افزایش گوگرد سوخت در تهران خبر داد و گفت: بی تردید برای شهر تهران سعی در بهبود کیفیت هوا داشته ایم و حفظ استانداردها نیز با توجه به شرایط متغیر تولید سوخت مورد درخواست شورای شهر است.

پیگیری و رصد میزان گوگرد سوخت تهران در کمیته محیط زیست شورا

سید آرش حسینی میلانی در گفت وگو با خبرنگاران، در تشریح پیگیری های شورای شهر تهران برای افزایش میزان گوگرد در سوخت گفت: در هفته های گذشته کمیته محیط زیست شورای شهر جلسه ای با حضور نماینگان شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، واحد توسعه حمل و نقل پاک شهرداری تهران و تعدادی از دانشگاه ها که بحث سیاهه انتشار شهر تهران را دنبال می کنند، برگزار کرد و گزارش کلی از وضعیت مطالعات و یافته ها درخصوص وضعیت حمل و نقل پاک در شهر تهران و همچنین وضعیت آلودگی هوای تهران ارائه شد.

وی اظهار کرد: در این جلسه اشاره ای به موضوع بنزین و افزایش گوگرد سوخت شد، به شکلی که بر اساس نمونه برداری شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، گوگرد درون بنزین در برخی از جایگاهها بالاتر از حد مجاز بوده است. این شرکت به عنوان یکی از نهادهایی که مسئولیت پایش هوای تهران را برعهده دارد؛ در بحث سوخت از گذشته پایش کیفیت هوا را به صورت مستمر و در ادوار مختلف انجام می داده و اقدام اجرا شده نیز جدید نیست لذا باید از حاشیه سازی در این موضوع پرهیز کنیم.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: میزان گوگرد در سوخت نسبت به گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است و افزایش فعلی گوگرد در بنزین نسبت به قبل قابل مقایسه نیست. در حقیقت یک اصلاح عمده در سوخت خودروها از طرف وزارت نفت اجرا شده است. بر اساس اعلام نظر اخیر سازمان محیط زیست، نمونه برداری های بنزین در کشور نشان می دهد که در شهریور ماه گوگرد 85 درصد نمونه ها، بین 50 تا 250 PPM بوده و 15 درصد نمونه ها هم گوگردی فراتر از 250PPM گزارش شده است.

وی گفت: اگرچه غلظت بین 50 تا 250 در حد قابل قبول است اما باید تلاش کنیم گوگرد به زیر 50 کاهش یابد. همچنین سازمان محیط زیست تایید کرده که گزارش ارایه شده از سوی دفتر پایش با گزارش شرکت کنترل هوای تهران منطبق بوده است که در این رابطه لازم است به صورت کارشناسی سهم گوگرد در افزایش شاخص آلودگی هوا مورد بررسی علمی قرار گیرد.

حسینی میلانی با بیان اینکه در دوره زمانی هفته های انتهایی شهریور ماه و نخستین روز مهر ماه، حجم غبار ذرات زیر 10 میکرون افزایش یافت، شرح داد: بر اثر این مسئله شاهد بودیم که میزان آلودگی هوا در آن ایام افزایش و نخستین روز مهر ماه شاخص آلودگی هوا به بالاترین حد خود نسبت به هفته های قبل رسید و البته روز بعد هم کاهش پیدا کرد. در حقیقت علت اصلی این اتفاق، افزایش غبار ناشی از افزایش سرعت باد و انتقال ریزگرد از محیط بیرونی شهر بوده است.

وی افزود: بر همین اساس باید افزایش میزان گوگرد در سوخت نیز دقیق بررسی و گزارش های بیشتری در این باره تهیه شود. در این راستا نیز باید نمونه برداری های شرکت کنترل کیفیت افزایش پیدا کند که بتوان پایش در فاصله زمانی کمتری انجام داد، هرچند مرجع اصلی رسیدگی کننده به این موضوع سازمان حفاظت محیط زیست است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر کاهش مهم سهم گوگرد در سوخت دیزل اعلام نمود: میزان گوگرد سوخت دیزل بسیار مهم است و وزارت نفت در سال های گذشته؛ میزان گوگرد در دیزل را بسیار کاهش داده است که دستاورد مهمی قلمداد می شود. در رابطه با افزایش فعلی گوگرد در بنزین هم باید اقدامات لازم برای کاهش همین میزان از سوی سازمان های مربوطه انجام شود.

حسینی میلانی ادامه داد: بی تردید برای شهر تهران سعی در بهبود کیفیت هوا داشته ایم و حفظ استانداردها نیز با توجه به شرایط متغیر تولید سوخت مورد درخواست شورای شهر است و کمیته محیط زیست نیز این موضوع را در چارچوب حفظ مصالح مردم رصد و پیگیری می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 490

به "پیگیری و رصد میزان گوگرد سوخت تهران در کمیته محیط زیست شورا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری و رصد میزان گوگرد سوخت تهران در کمیته محیط زیست شورا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید