پولیتیکو: ترامپ میلی به اقدام نظامی در خاورمیانه ندارد

به گزارش سفر به آنتالیا، معتمدان رئیس جمهور آمریکا به یک رسانه آمریکایی گفته اند، دونالد ترامپ به دلایل مختلف از قبیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری 2020، تمایلی به درگیری نظامی با ایران ندارد.

پولیتیکو: ترامپ میلی به اقدام نظامی در خاورمیانه ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه آمریکایی با انتشار گزارشی خبری- تحلیلی به نقل از بعضی معتمدان رئیس جمهور آمریکا و بعضی کارشناسان، بر بی میلی شدید دونالد ترامپ برای هرگونه درگیری نظامی با ایران تاکید نموده است.

طبق گزارش پولیتیکو، معتمدان و نزدیکان دونالد ترامپ می گویند که رئیس جمهور آمریکا شاید به تندی و سرسختانه صحبت کند اما او به شدت در زمینه کشاندن آمریکا به یک جنگ جدید در خاورمیانه بی میل است.

چندین نفر از افرادی که به طور مرتب با رئیس جمهور آمریکا صحبت می نمایند، به پولیتیکو گفتند: ترامپ به دلیل اینکه خواهان پایبند ماندن به وعده های کارزار انتخاباتی اش برای کاستن از درگیری های خارجی است، میلی به انجام یک اقدام نظامی در خاورمیانه ندارد.

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، طی 10 روز اخیر افرادی چون آبه شینزو نخست وزیر ژاپن، ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان و رند پال سناتور جمهوری خواه با ترامپ درباره ایران صحبت کردند و اکثر آنها از ترامپ خواستند که از خود خویشتنداری نشان دهد.

البته بعضی دیگر از هم صحبت های ترامپ، خواهان آن شده اند که آمریکا بخشی از یک پاسخ چندجانبه به حمله ادعایی ایران به عربستان سعودی بگردد.

یک منبع نزدیک به کاخ سفید به پولیتیکو گفت: هر چند میل طبیعی ترامپ این است که به ایران حمله نکند اما فشار بر آمریکا و ترامپ برای پاسخ دادن (به حمله ادعایی ایران به عربستان سعودی) در حال اعمال شدن است.

یک مقام سابق آمریکایی معتقد است: او (ترامپ) دوست دارد که درباره یک بازی بزرگ صحبت کند و آن نوع از سیاست هایی را به نظر سرسختانه می رسند را دوست دارد اما وقتی آن سیاست ها وارد صحنه دنیا واقعی می گردد، به اجرای این سیاست ها بسیار بی میل می گردد.

پولیتیکو به سراغ بعضی دیپلمات های خارجی هم رفته و نظر آنها را درباره چرایی محتاط بودن ترامپ در قبال ایران جویا شد.

به نظر این دیپلمات ها یکی از دلایل مهم این احتیاط، در پیش بودن انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا است.

یک دیپلمات اروپایی گفت: او (ترامپ) کسی است که خواهان نشان دادن قدرت آمریکا است اما انتخابات هم در پیش است و آخرین چیزی که او می تواند خواهانش گردد، کشاندن آمریکا به یک درگیری بلندمدت است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 381

به "پولیتیکو: ترامپ میلی به اقدام نظامی در خاورمیانه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پولیتیکو: ترامپ میلی به اقدام نظامی در خاورمیانه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید