پوتین و بایدن به توافق رسیدند ، جنگ اتمی هرگز نباید شروع گردد

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران، ملاقات ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا عصر چهارشنبه در شهر ژنو سوئیس انجام شد.

پوتین و بایدن به توافق رسیدند ، جنگ اتمی هرگز نباید شروع گردد

سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن، وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا به اضافه تعدادی از کارشناسان از دو کشور، در این ملاقات حضور دارند.

کاخ سفید می گوید نشست بین جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری آمریکا و روسیه پس از 4 ساعت به خاتمه رسید.

بیانیه مشترک پوتین و بایدن: در جنگ هسته ای هیچ برنده ای وجود ندارد و نباید گذاشت چنین چیزی شروع گردد. روسیه و آمریکا به زودی گفتگوی جامع دوجانبه درباره ثبات راهبردی را شروع می نمایند.

ولادیمیر پوتین: زیان آمریکا از تحریم ها کمتر از روسیه نیست

ولادیمیر پوتین در کنفرانس خبری بعد از ملاقات با جو بایدن گفت که دو طرف در این نشست توافق کردند سفرای خود که پیشتر به دلیل اختلافات فراخوانده شده بودند، بازگردانند.

او اضافه کرد: دو طرف در این نشست توافق کردند ، سفرای خود که پیش تر به دلیل اختلافات فراخوانده شده بودند، بازگردانند. برای شروع مشاورات امنیت سایبری با بایدن به توافق رسیدم

پوتین اظهار کرد: من نمی توانم درباره جزئیات بیشتر صحبت کنم اما رئیس جمهور بایدن موافق است که مساله اوکراین باید بر مبنای توافق مینسک حل وفصل گردد. وقتی صحبت از ثبات راهبردی در میان باشد، فدراسیون روسیه و ایالات متحده مسئولیت مهمی در دنیا بر عهده دارند. زیرا ما دو قدرت هسته ای برتر دنیا هستیم و بیشترین کلاهک های هسته ای و بیشترین سامانه ها را برای شلیک آنها در اختیار داریم.

او ادامه داد: ما توافق نموده ایم که گفت وگوها در زمینه معاهدات تسلیحاتی و هسته ای در سطح نهادهای مربوطه آمریکایی و روسی برگزار گردد. این گفت وگوها تحت نظر وزارت امور خارجه روسیه و وزارت امور خارجه آمریکا در سطح کارشناسی برگزار خواهد شد. توافق کردیم که درباره امنیت سایبری مذاکراتی داشته باشیم؛ باید این را بدانید که بیشترین حملات سایبری در دنیا از داخل خاک آمریکا صورت می گیرد و کانادا در رتبه دوم قرار گرفته است

بایدن: هیچگونه نقض حاکمیت آمریکا را نمی پذیریم

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری بعد از ملاقات با همتای روس خود گفت: ما مسئولیت مشترکی با پوتین برای مدیریت روابط خوب بین دو کشور داریم. من به پوتین گفتم که برنامه من مخالف روسیه نیست بلکه به نفع مردم آمریکاست.

او ادامه داد: برای پوتین توضیح دادم که ما همچنان به طرح مباحث اساسی مربوط به حقوق بشر ادامه خواهیم داد. در طول ملاقات با پوتین ، پرونده شهروندان آمریکایی را در زندانهای روسیه مطرح کردم. به پوتین گفتم که ما هیچ گونه نقض حاکمیت آمریکا را نمی پذیریم.

بایدن اظهار کرد: توافق کردیم که برای دستیابی به ثبات در دنیا گفتگوی راهبردی را شروع کنیم. ما باید در جهت منافع مردم آمریکا و روسیه همکاری کنیم.

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1709

به "پوتین و بایدن به توافق رسیدند ، جنگ اتمی هرگز نباید شروع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین و بایدن به توافق رسیدند ، جنگ اتمی هرگز نباید شروع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید