پمپئو حرف بی ربط می زند، سامانه های آمریکایی ناکارآمد است

به گزارش سفر به آنتالیا، به گزارش خبرنگاران، رای الیوم در مطلبی با اشاره به حمله یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به اهداف راهبردی در دورترین نقطه شرقی عربستان آورده است: پس از حمله حوثی ها به اهداف راهبردی در عربستان با هدف قرار دادن تاسیسات نفتی آرامکو و تاثیر این حمله بر فراوری نفت، ادعای مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه منشاء حملات ایران یا عراق بوده است، مطرح شد که این ادعا در واقع تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر سامانه های ناکارآمد آمریکا که به عربستان داده است، محسوب می گردد.

پمپئو حرف بی ربط می زند، سامانه های آمریکایی ناکارآمد است

این رسانه می نویسد: این حمله پیروزیت بزرگی برای حوثی ها محسوب می گردد که پهپادهای آنها مسافت طولانی را پیموده و تاسیسات نفتی در بقیق و خریص هدف قرار دادند. در حالی که همه از پیروزیت حوثی ها سخن می گویند، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا داستان عجیبی نقل نموده است و اینکه منشاء حملات عراق و ایران و با موشک بوده است!

رای الیوم نوشت: کارشناسان امور نظامی و تسلیحاتی حرفهای پمپئو را به باد سخره گرفته اند. واشنگتن ماهواره ها و رادارهایی در ناوها و پایگاههای نظامی خود در کشورهای حوزه خلیج فارس دارد که شناسایی منشاء حملات با آن کار سختی نیست. پمپئو داستان بدون مدرک و دلیل نقل نموده است و مایل به سرپوش گذاشتن بر شکست سامانه دفاعی آمریکایی که از آرامکو حفاظت می نماید، است. آرامکو با پدافند و موشک های پیشرفته ای که آمریکایی بر آن نظارت دارند، حمایت می گردد زیرا آن شاهرگ مالی عربستان و راهبردی اقتصاد جهانی است.

این رسانه در ادامه آورده است: جنگ یمن ناکارآمدی موشک های آمریکایی در رهگیری موشک های بالستیک و بالدار حوثی ها و پهپادهای یمنی ها را نمایان ساخت. پنتاگون کارشناسانی برای نظارت بر رادارهایی که عربستان از آنها استفاده می نماید اعزام کرد و تاکنون پیروز به رهگیری بیشتر پهپادها و موشکهای یمنی ها نشده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 371

به "پمپئو حرف بی ربط می زند، سامانه های آمریکایی ناکارآمد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو حرف بی ربط می زند، سامانه های آمریکایی ناکارآمد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید