پلوسی رسماً بندهای استیضاح ترامپ را تحویل سنا داد

به گزارش سفر به آنتالیا، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از امضای بندهای استیضاح رئیس جمهور این کشور آن را به مجلس سنا تحویل داد.

پلوسی رسماً بندهای استیضاح ترامپ را تحویل سنا داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) قطعنامه حاوی بندهای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را امضا و آن را تحویل مجلس سنا کرد.

پلوسی شرح داد که مجلس نمایندگان آمریکا روز 18 دسامبر به وظایف خودش عمل کرده و ترامپ را در دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و ممانعت در تحقیقات کنگره، در ارتباط با پرونده گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین متهم شناخته و استیضاح کرده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هنگام امضای بندهای استیضاح ترامپ گفت: امروز ما تاریخ ساز می شویم. هیچ کس مافوق قانون نیست.

رسانه های آمریکا گزارش داده اند مجلس سنا جلسه دادگاه استیضاح را سه شنبه هفته آینده برگزار خواهد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد 28 آذرماه با اکثریت آرا هر دو بند قطعنامه استیضاح دونالد ترامپ را به تصویب رساند تا او سومین رئیس جمهور تاریخ آمریکا لقب بگیرد که استیضاح می شود.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در دو مرحله بر سر این دو بند رأی گیری کردند. ابتدا بند سوءاستفاده از قدرت به رأی گذاشته شد که با 230 رأی موافق و 197 رأی مخالف مورد موافقت قرار گرفت.

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا دیگر بند این قطعنامه که به اتهام ممانعت در تحقیقات کنگره مربوط می شد را نیز به تصویب رساندند. این بند با 229 رأی مثبت و 198 رأی منفی به تصویب رسید.

پیش از این کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، سوءاستفاده از قدرت و مانع تراشی در تحقیقات کنگره را به عنوان دو بند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصویب کرده بود.

نقش اصلی مجلس نمایندگان تصویب همین طرح استیضاح بود و باقی امور استیضاح در مجلس سنا صورت می گیرد؛ جایی که برعکس مجلس نمایندگان، جمهوری خواهان در اکثریت هستند.

در مجلس سنا چیزی شبیه یک دادگاه شکل خواهد گرفت که ریاست آن با رئیس دیوان عالی است و سناتورها در آن نقش اعضای هیات منصفه را دارند. برای خلع ترامپ از قدرت، دوسوم سناتورها (67 نفر) باید به عزل او رای دهند؛ امری که با توجه به اکثریت جمهوری خواهان در مجلس سنا در شرایط عادی غیرممکن به نظر می رسد. با این حال در جریان استیضاح، دموکرات ها فرصت آن را خواهند داشت تا با نقد جدی عملکرد ترامپ، رای او را در انتخابات 2020 بشکنند.

ترامپ به شدت با استیضاح مخالف است و اتهامات مجلس نمایندگان علیه خود را قاطعانه رد کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 709

به "پلوسی رسماً بندهای استیضاح ترامپ را تحویل سنا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی رسماً بندهای استیضاح ترامپ را تحویل سنا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید