پایان عملیات مرمت آسیاب تاریخی درده در شهرستان تیران

به گزارش سفر به آنتالیا، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون از پایان عملیات مرمت آسیاب تاریخی درده در محله سرپل شهر تیران خبر داد.

پایان عملیات مرمت آسیاب تاریخی درده در شهرستان تیران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ادارۀ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان؛ محسن مظاهری پور مدیر میراث فرهنگی شهرستان تیران و کرون با اعلام این مطلب افزود: با توجه به آغاز مرحله اول مرمت این آسیاب تاریخی که در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری به انتها رسید، آغاز مرحله دوم مرمت این آسیاب از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و ابتدای تیر ماه سال جاری به اتمام رسید.

او درباره ویژگی های عملیات مرمت این آسیاب تاریخی شرح داد: در مرحله اول عملیات مرمت این آسیاب تاریخی که کاملا به زیر خاک فرو رفته بود، تلاش شد تا ضمن تخلیه خاک های آسیاب ، دیوار ها و طاق های این آسیاب به همت انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان و با کمک خیرین مرمت شود.

او همچنین شرح داد: در دومین مرحله عملیات مرمت این آسیاب تاریخی ، سقف های این آسیاب که عمدتا فرو ریخته بود با رعایت اصول میراثی به صورت عین به عین بازآفرینی و سقف آسیاب آجر فرش شد.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان تیران و کرون درباره هزینه انجام مرمت این اثر تاریخی اظهار داشت: عملیات مرمت این اثر تاریخی با مشارکت خیرین شهرستان و با هزینه ای بالغ بر 160 میلیون ریال در طی سه ماه با نظارت اداره میراث فرهنگی شهرستان تیران وکرون در تیر ماه سال جاری به اتمام رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 233

به "پایان عملیات مرمت آسیاب تاریخی درده در شهرستان تیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان عملیات مرمت آسیاب تاریخی درده در شهرستان تیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید