وزیر خارجه عراق: حضور نظامی ترکیه در خاک خود را نمی پذیریم

به گزارش سفر به آنتالیا، وزیر خارجه عراق با اشاره به مخالفت بغداد با حضور نظامی ترکیه در این کشور، تأکید کرد که کوشش می نمایند به این مسئله انتها دهند.

وزیر خارجه عراق: حضور نظامی ترکیه در خاک خود را نمی پذیریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد علی الحکیم وزیر امور خارجه عراق اعلام نمود که این کشور مخالف حضور نیروهای ترکیه در خاک خود است.

الحکیم در جریان سخنرانی خود در روز بعدظهر سه شنبه (روز گذشته) در اتحادیه عرب گفت که عراق حضور نظامی ترکیه در خاک خود را نمی پذیرد.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از الحکیم گزارش داد که عراق با ابزارهای مختلف، کوشش خواهد نمود که به حضور نظامی ترکیه انتها دهد.

وی گفت که عراق برای همکاری امنیتی با ترکیه اعلام همکاری نموده است؛ البته به شیوه هایی که مورد توافق بین دو کشور است.

الحکیم درباره رایزنیهای عراق با ترکیه برای خروج نظامیان این کشور از خاک عراق، اعلام نمود: ما همواره در سطح وزرای خارجه، دفاع و اطلاعات، در این زمینه، در تماس هستیم. برادران ترکیه ای نیز از حساسیت و اهمیت این منطقه اطلاع دارند.

وی با اشاره به اینکه ما از مواضع و خطر سازمان حزب کارگران کردستان اطلاع داریم خاطر نشان کرد که عراق در این زمینه با ترکیه فعالیت هایی انجام داده است.

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه این کشور به نیابت از همه کشورها، با تروریسم مبارزه نموده، توضیح داد که عراق توانست تروریسم را شکست دهد، ولی هنوز در مرزهای سوریه و عراق حضور دارند.

الحکیم در انتها خاطر نشان کرد که برای مهار گروههای تروریستی در آنجا (مرز سوریه و عراق) با برادران سوری، همکاری خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 339

به "وزیر خارجه عراق: حضور نظامی ترکیه در خاک خود را نمی پذیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه عراق: حضور نظامی ترکیه در خاک خود را نمی پذیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید