واکنش مطهری درباره کنایه کدخدایی به روحانی ، اظهارات رئیس جمهور ربطی به رد صلاحیت دامادشان نداشت

به گزارش سفر به آنتالیا، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به رد صلاحیت های گسترده در انتخابات مجلس گفت: اگر رد صلاحیت ها به دلیل فساد اقتصادی و اخلاقی باشد موافقیم اما رد صلاحیت افراد به دلیل انتقاد و تفاوت نگاه کار درستی نیست و حریت و آزادگی مجلس را از بین می برد و آزادی بیان را محدود می نماید.

واکنش مطهری درباره کنایه کدخدایی به روحانی ، اظهارات رئیس جمهور ربطی به رد صلاحیت دامادشان نداشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از اعتماد آنلاین، پس از آنالیز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مجلس یازدهم توسط شورای نگهبان، بسیاری از نامزدهای اصلاح طلب رد صلاحیت شدند، به طوری که گفته می گردد این رد صلاحیت ها تا به امروز در تاریخ 10 دوره گذشته مجلس سابقه نداشته است. تا آنجا که در این باره گفته شده است: داس رد صلاحیت های شورای نگهبان اردوگاه اصلاحات را درو نموده است.

بنا بر اظهارات عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، حدود 90 نفر از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شده اند که او دلیل این امر را موضوعات اقتصادی عنوان نموده است. مساله ای که زمینه اعتراض و ناراحتی نمایندگان رد صلاحیت شده را فراهم نموده است.

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس، درباره رد صلاحیت های گسترده نامزدهای انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان گفت: رد صلاحیت های نامزدهای انتخابات از سوی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس، اگر مربوط به فسادهای اقتصادی و اخلاقی مهم باشد، قابل قبول است؛ اما اگر این رد صلاحیت ها به خاطر اظهارنظرها و نقدها و اختلاف دیدگاه ها باشد، کار درستی نیست و باعث می گردد اظهارنظر و آزادی بیان افراد محدود گردد و افراد حر و آزاده نتوانند وارد مجلس شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت ادامه این رد صلاحیت ها، مجلس دیگر نماینده کل جامعه نخواهد بود، در حالی که مجلس باید نماینده کل جامعه باشد و حتی کسانی که نظام را قبول ندارند باید نماینده در مجلس داشته باشند.

  • مجلسی که نماینده یک قشر خاص باشد مجلس واقعی نیست

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: قانون گذار نیز شورای نگهبان را به همین منظور مشخص نموده که چون مجلس نماینده همه اقشار جامعه است، محتمل است مصوباتی داشته باشد که خلاف شرع باشد. پس شورای نگهبان باید این مصوبات را با شرع انطباق دهد. بنابراین مجلسی که نماینده یک قشر خاص باشد، دیگر مجلس واقعی نیست.

  • برخی از برچسب های اقتصادی نمایندگان در حد اتهام است

مطهری با اشاره به اظهارات اخیر عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان، درباره نمایندگان فعلی رد صلاحیت شده مجلس گفت: آقای کدخدایی برخی از نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس فعلی را دارای فساد اقتصادی دانستند، در حالی که برخی از این موارد در حد اتهام است و ممکن است این افراد در دادگاه تبرئه شوند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت همچنین به واکنش منفی کدخدایی نسبت به اظهارات رئیس جمهوری اشاره نمود و شرح داد: صحبت اخیر ایشان درباره اظهارات رئیس جمهوری منطقی نبود و بیشتر بر اساس احساسات و حب و بغض بیان شد. حرف رئیس جمهوری یک مطلب کلی بود و ربطی به رد صلاحیت دامادشان نداشت.

مطهری گفت: متاسفانه آقای کدخدایی نگاه خوبی به صندلی مجلس و نظارت استصوابی و آزادی بیان ندارد. جالب است که مجلس دهم به آقای کدخدایی رأی داد، اما مجلس نهم به ایشان رأی نداد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 719

به "واکنش مطهری درباره کنایه کدخدایی به روحانی ، اظهارات رئیس جمهور ربطی به رد صلاحیت دامادشان نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مطهری درباره کنایه کدخدایی به روحانی ، اظهارات رئیس جمهور ربطی به رد صلاحیت دامادشان نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید