واکنش تند مدیرعامل خانه تئاتر درباره لیست مشاغل اعلام شده

به گزارش سفر به آنتالیا، مدیرعامل خانه تئاتر نسبت به نادیده دریافت مشاغل هنری در لیست مشاغل اعلام شده از سوی دولت که درگیر تعطیلی های ویروس کرونا شده اند و همچنین کسر مالیات بر ارزش افزوده از تئاتر، انتقاد کرد.

واکنش تند مدیرعامل خانه تئاتر درباره لیست مشاغل اعلام شده

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر درباره جای نگرفتن مشاغل هنری در میان فهرست مشاغل پرریسک و متضرر شده به دلیل تعطیلی های پیش آمده برای جلوگیری از ویروس کرونا گفت: وقتی لیست منتشر شده از سوی دولت درباره مشاغل تعطیل شده در دوران کرونا را بدون قید مشاغل بخش فرهنگ و هنر که جزو اولین بخش هایی بود که تعطیلی کرونا را متحمل شد و به قطع جزو آخرین بخش هایی هم خواهد بود که در فضای آشکار فعالیتش را شروع خواهد نمود، دیدم، از این وقاحت مسئولان دولتی تعجب کردم!

وی اضافه نمود: حتی در جنگ جهانی دوم که کشورهای درگیر جنگ نظیر آلمان و انگلستان در بدترین شرایط، بودجه فرهنگی خود را کاهش نداده اند. متأسفم امروز چنین فرایندی را شاهدیم. اینکه تعریف معینی به لحاظ شغلی در یک فرآیند فرهنگی و هنری نداریم و در شرایط مشکل و گرفتاری جامعه تکلیف مشاغل مختلف هنری، حقوق ایام بیکاری و حقوق از کار افتادگی معین نیست، بیمه تأمین اجتماعی شان در نازل ترین سطح معین و مقرر شده است، مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش اضافه نموده آن ها کسر می گردد؛ این ها از جمله شئون بی توجهی به فرهنگ و هنر در جامعه ما است.

گیل آبادی معتقد است همه فشارها به سویی است که پویایی لازم را در زمینه فرهنگ و هنر نداشته باشیم و این فرایند به خاطر ترس مسئولان از انتقاد و جستجوگری و کنش گری در حوزه معرفت است. وی درباره کسر مالیات بر ارزش اضافه نموده از فعالیت ها و اجراهای تئاتری، توضیح داد: از تفکر و هوا که نمی توان مالیات بر ارزش اضافه نموده گرفت! هنرمندان در حوزه معرفتی خود فکر نموده و آن را تبدیل به عمل می نمایند، برای توسعه فکری جامعه خودشان مبارزه و جستجوگری می نمایند؛ این کنش گری در هیچ کجای جهان شامل مالیات بر فرآیند و مالیات بر ارزش اضافه نموده نمی گردد.

این مدیر عرصه تئاتر ادامه داد: اگر دقت لازم وجود داشته باشد غاطبه هنرمندان با توجه به آنالیز های اجرا شده زیر 27 میلیون تومان در سال درآمد دارند و این یعنی اینکه مالیات به آنها تعلق نمی گیرد.

جامعه را نمی توان با اقتصاد نجات داد

مدیرعامل خانه تئاتر با اشاره به اینکه اهل مسئولیت مالی با عواقب این نوع نگاه ماتریالیستی که در فضای کشور ما باب شده آشنا نیستند و نمی دانند به لحاظ فرهنگی چه بلایی بر سر جامعه می آورد، ادامه داد: این نوع نگاه، فرهنگ ما را به سوی نابودی حرکت می دهد و بدون شک کسی که مالیات بر ارزش اضافه نموده و مالیات های مستقیم را بر فعالیت های فرهنگی و هنری غالب می نماید با تبعات فرهنگی آن آشنا نیست.

وی اظهار کرد: البته عقلایی در کشور وجود دارند که بتوانند تبعات این موضوع را آنالیز نمایند اما این عقلا بسیار نحیف هستند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که باید حامی حقوق هنرمندان باشد نحیف تر از قدرت های مالی در کشور هستند. اگر روزی ببینیم که مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش اضافه نموده بر فکر، معرفت و اندیشه وضع گردد یعنی زندانی برای جامعه ساخته ایم و لطمه جدی آن را مانند سیاست زدگی ایجاد شده در جامعه، خواهیم دید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 825

به "واکنش تند مدیرعامل خانه تئاتر درباره لیست مشاغل اعلام شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تند مدیرعامل خانه تئاتر درباره لیست مشاغل اعلام شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید