واکنش به آمار 25 میلیون کرونایی، کدام تست مثبت تلقی می شود

به گزارش سفر به آنتالیا، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در واکنش به آمار 25 میلیون مبتلا به کرونا که نقل قول رئیس جمهور بوده است، توضیحاتی داد.

واکنش به آمار 25 میلیون کرونایی، کدام تست مثبت تلقی می شود

به گزارش خبرنگاران ، علیرضا رئیسی، با حضور در استودیو خبر شبکه یک سیما، به ارائه گزارشی از خدمات سامانه 4030 پرداخت و گفت: در اسفند و فروردین روزانه حدود 700 هزار تماس با 4030 برقرار شد و در اواسط اردیبهشت سیر نزولی تماس ها را شاهد بودیم که روزانه به 30 هزار تماس رسید.

وی ادامه داد: در سراسر کشور حدود 30 هزار نفر آماده پاسخگویی به تلفن 4030 هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر تا 2000 تماس همزمان امکان پاسخگویی داریم و تا 10 هزار تماس هم قابلیت افزایش خواهد داشت و در این باره حدود 31 هزار کارشناس، پزشک و پرستار آماده پاسخگویی هستند.

وی افزود: در بخش سلامت روان در این مدت حدود 530 هزار تماس داشته ایم و ارائه خدمات در بخش سالمندان، مادران باردار و تغذیه هم اضافه شده است.

رئیسی گفت: اگر آزمایش فردی مثبت و تحت درمان باشد تا 5 روز متوالی و یک تماس هم در روز چهاردهم با وی گرفته می شود و اگر آزمایش مثبت باشد، ولی تحت درمان نباشد تا 3 روز با او تماس گرفته می شود.

وی افزود: خیلی از افراد علائم خفیف و یا تب، سرفه، بدن درد، کاهش حس بویایی و چشایی و حتی علائم گوارشی خواهند داشت، ولی این جای نگرانی ندارد.

معاون وزیر بهداشت همچنین از مردم درخواست کرد که به توصیه های کارشناسان مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان که از طریق سامانه 4030 فعال هستند توجه کنند.

وی درباره تخمین 25 میلیون مبتلا به ویروس کرونا هم گفت: این یک تخمین است و تست سرولوژی برای تشخیص بیماری کرونا نیست و بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، فردی به عنوان کرونا مثبت تلقی می شود که تست PCR آن مثبت باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1155

به "واکنش به آمار 25 میلیون کرونایی، کدام تست مثبت تلقی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش به آمار 25 میلیون کرونایی، کدام تست مثبت تلقی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید