همه چیز درباره اینترنت TD LTE همراه اول

به گزارش سفر به آنتالیا، اینترنت TD LTE ایرانسل همه جا هست؛ همه شرکت های ریسلر و اپراتور مجازی، فروشنده آن هستند و دارد جایگزین اینترنت ADSL در ایران می گردد اما اینترنت TD LTE همراه اول کجا است؟ چگونه می توانیم مودم TD LTE همراه اول را خریداری کنیم؟ هزینه بسته های اینترنت TD LTE همراه اول چقدر است و چگونه باید این بسته ها را بخریم؟

همه چیز درباره اینترنت TD LTE همراه اول

با ما در این مقاله همراه باشید تا کمی درباره اینترنت تی دی همراه اول صحبت کنیم؛ سوالی که کاربران زیادی دنبال جوابی برایش هستند و می پرسند اصلا همراه اول اینترنت TD دارد؟ کدام شرکت ها فروشنده اینترنت TD همراه اول هستند و کدام مودم ها از آن پشتیبانی می نمایند.

اینترنت TD LTE همراه اول

بعضی از کاربران تصور می نمایند فقط ایرانسل سرویس روی باند 42 یا 3500 مگاهرتز راه اندازی نموده است و همراه اول بدون tdlte است.

همراه اول و ایرانسل هر دو با هم در یک مقطع، مجوز ارائه خدمات اینترنت روی باند 42 را دریافت کردند اما تفاوت در اینجا است که ایرانسل مستقیم آغاز به فروش بسته های اینترنت TD کرد ولی همراه اول، بخش TD خود را به مبین نت داد.

بنابراین، اینترنتی که مبین نت می دهد؛ همان اینترنت TD LTE همراه اول است. مشترکان مبین نت به دکل های TD همراه اول وصل می شوند و زیرساخت همراه اول استفاده می نمایند.

اینکه بگوییم همراه اول اینترنت TDLTE ندارد یا TD همراه اول نداریم؛ چندان درست نیست و بهتر است بگوییم که اینترنت TDLTE همراه اول به وسیله شرکت مبین نت به فروش می رسد و این شرکت، تنها فروشنده اینترنت TD همراه اول است.

همراه اول خودش به طور مستقیم فروشنده بسته های اینترنت تی دی نیست و در سایت همراه اول، نمی توانید یک بسته TD یا مودم TD پیدا کنید.

مودم TD LTE همراه اول

وقتی بدانیم که مبین نت، عامل فروش و توزیع مودم و اینترنت TD LTE همراه اول است؛ تقریبا بسیاری از ابهامات و مسائل ما حل خواهد شد. همان مودم هایی که مبین نت به مشتریان می دهد تا به اینترنت TDLTE وصل شوند؛ مودم های TD همراه اول هستند.

بنابراین، با مودم هایی مانند هواوی B612 یا AG3100 که به وسیله مبین نت به فروش می رسد؛ می توان به اینترنت TDLTE همراه اول متصل شد یا با مودم فضای باز MN7700 OAP که همان مودم بیرونی است؛ به دکل های TD همراه اول وصل شد.

در بسیاری از سایت های فروشگاه ها و پیج ها، دیده می گردد که مودم یا MN4200 را به عنوان مودم TD LTE همراه اول معرفی کردند؛ در صورتی که یوتل L443 یک مودم 4G LTE با آنتن های خارجی است و برای اتصال به آنتن های TD نیست و از باند 42 پشتیبانی نمی نماید.

در واقع، مبین نت از مودم MN4200 در خود استفاده می نماید که امکان اتصال به زیرساخت و دکل های مخابراتی همراه اول برای استفاده از اینترنت 4G LTE را می دهد.

مبین نت در نقاطی که کیفیت و پوشش دهی آنتن های TDLTE همراه اول مناسب نیست؛ به مشتریان خود مودم و بسته اینترنت LTE می دهد و چون فروشنده اینترنت تی دی است؛ بسیاری از کاربران تصور می نمایند به اینترنت TD همراه اول متصل هستند؛ در صورتی که به اینترنت 4G LTE همراه اول وصل می شوند.

ایرانسل، رایتل، آسیاتک و شرکت های دیگر هم مودم یوتل 443 را به مشتریان خود داده و همراه با آن، بسته های اینترنت 4G LTE را می فروشند.

همراه اول در سایت خودش نیز دو مودم برای خرید به مشتریان پیشنهاد داده است. که همان مودم مبین نت AG3100D است و از هر دو باند رادیویی FDD و TDD پشتیبانی می نماید و دومی، است که فقط از باندهای رادیویی FDD پشتیبانی می نماید. اگر شما مودم TF44-10 را از همراه اول بخرید و بعد بخواهید بسته TDD بخرید؛ باید به وب سایت مبین نت مراجعه کنید.

بسته اینترنت TD LTE همراه اول

از کجا می توانیم بسته های TD همراه اول را خریداری کنیم؟ با توضیحاتی که در بالا دادیم؛ معین است که باید از شرکت مبین نت و سایت آن ها برای خرید بسته های TD اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

شما می توانید یکی از طرح های ورود و ثبت نام اولی مبین نت را با مودم AG3100 یا هواوی B612 انتخاب کنید و اگر مودم TDLTE دارید؛ به طور مستقیم یکی از بسته های اینترنت TDLTE مبین نت را خریداری و بهره ببرید.

بعضی از مشترکان همراه اول نیز یک باور اشتباه دارند و اینکه بسته اینترنت همراه اول برای گوشی با بسته اینترنت LTE همراه اول برای مودم رومیزی فرق دارد که باید گفت خیر، هر دو بسته اینترنت یکسان و هم قیمت بوده و تنها روش استفاده و مصرف آن ها فرق دارد.

پوشش td lte همراه اول

برای مشاهده شبکه پوشش دهی td همراه اول می توانید مراجعه کنید. در این وب سایت، ابتدا استان و شهر خود را انتخاب نموده و بعد منطقه ها سبز رنگ، شرایط پوشش دهی دکل های TDLTE همراه اول را نشان می دهند.

در سال 1401، بسیاری از منطقه ها شهری کشور زیر پوشش td lte همراه اول هستند و فقط حاشیه شهرها، روستاها و جاده ها شاید خوب زیر پوشش و گیرندگی سیگنال نروند.

ماجرای باند تی دی 40 همراه اول چیست؟

از بهمن ماه 1400، مجوز استفاده از به همراه اول و ایرانسل داده شده است تا بتوانند با تجهیز دکل های مخابراتی خود، مقداری از بار ترافیکی روی باندهای رادیویی دیگر را کاسته و به این باند فرکانسی منتقل نمایند. در واقع، هدف این کار، بهبود کیفیت شبکه و جلوگیری از اشباع و تداخل و ازدحام در بعضی منطقه ها شهری و پرجمعیت است.

بیشتر بخوانید:

باند 40 اساسا یک باند فرکانسی TDD است ولی مشترکانی که دارای مودم یا گوشی با پشتیبانی از این باند هستند و در منطقه آن ها، دکل همراه اول به تجهیزات این باند رادیویی مجهز شده و در دسترس است؛ می توانند با همان بسته های اینترنت معمولی به آن وصل شده و یک سرعت و کیفیت بالا را تجربه نمایند.

همراه اول تقریبا سه هفته پیش، به طور رسمی از فرکانس 2300 و باند 40 تی دی رونمایی کرد. در حالی که ایرانسل اعلام نموده نزدیک به 700 سایت خود را به تجهیزات باند 40 مجهز نموده است ولی همراه اول در این زمینه عقب تر بود و سایت های بسیار کمتری دارای باند 40 هستند.

پیش بینی می گردد در آینده ای نزدیک و برای توسعه شبکه های 5G، اینترنت TD LTE همراه اول و ایرانسل به روی همین باند 40 مهاجرت کند و باند 42 برای اینترنت 5G خالی گردد.

آیا TDLTE همراه اول به جز مبین نت، فروشنده دیگری هم دارد؟

خیر؛ فعلا فقط مبین نت فروشنده اینترنت تی دی همراه اول است و مانند ایرانسل نیست که ده ها ریسلر و اپراتور مجازی، بسته های اینترنت TD ایرانسل را می فروشند.

اینترنت TDLTE همراه اول بهتر است یا ایرانسل؟

در اینترنت موبایل و تی دی ال تی ای، آنتن دهی و پوشش دهی حرف اول را می زند. اگر شما در منطقه پوشش دهی ایرانسل باشید؛ برترین سرعت و تاخیر را خواهید داشت وگرنه شاید بدترین سرویس اینترنت TDLTE را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:

همواره به مشتریان جدیدی که می خواهند اینترنت TD خریداری نمایند؛ توصیه می گردد شرایط پوشش دهی منطقه خود به وسیله TDLTE همراه اول (مبین نت) و ایرانسل را آنالیز نموده و در صورت امکان، یک مودم مبین نت و یک مودم ایرانسل را به خانه آورده و تست سرعت بگیرند و بعد تصمیم به خرید هریک از این دو سرویس نمایند.

بسته های اینترنت TDLTE ایرانسل از نظر تنوع و سرعت و دسترس پذیری، بهتر از مبین نت هستند ولی در بعضی نقاط، اینترنت TD مبین نت سرعت بهتری دارد و می تواند نیازهای کامل شما را رفع کند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 2170

به "همه چیز درباره اینترنت TD LTE همراه اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره اینترنت TD LTE همراه اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید