نماینده اهواز: حلقه توزیع یاری ها در خوزستان نامنظم است

به گزارش سفر به آنتالیا، نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه یاری ها و خدمات زیادی به سیل زدگان خوزستان داده می گردد، در عین حال حلقه توزیع این یاری ها را نامنظم دانست و خواهان ساماندهی دقیق آن از سوی دولت شد.

نماینده اهواز: حلقه توزیع یاری ها در خوزستان نامنظم است

علی ساری در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت سیل و آبگرفتگی در اهواز و سایر شهرهای حوزه انتخابیه خود گفت: درست است که دبی آب در کرخه و کارون ثابت مانده ولی با توجه به اینکه زمین ها سیراب شده مجرای آب دوباره به رودخانه بر می گردد و عملاً دبی رودخانه را افزایش می دهد و باعث آبگرفتگی در نقاط جدید خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر حوزه بامدژ که زیر آب بوده هنوز هم در همان وضعیت است و زمین های کشاورزی بخش اسماعیلیه هم زیر آب است. همچنین به دلیل حرکت روان آب ها و تلاقی رودخانه های کارون و کرخه تهدیدات جدیدی به وجود آمده است. شهرستان کارون متأثر از حرکت روان آب ها از اطراف رودخانه است و جهت خسرج حمیدیه نیز زیر آب است.

ساری با اشاره به سکونت تعدادی از مردم در اردوگاه ها و چادرها افزود: ورودی شهر اهواز و سرتاسر شهر رودخانه لب به لب است و این باعث می گردد اخلال در سیستم فاضلاب ایجاد گردد. البته از طریق مکنده های قوی و پمپ های نفت کوشش می گردد که این اشکال مرتفع گردد ولی یک سری از آب هایی که در ساحل رودخانه است به دلیل اینکه فاضلاب وارد رودخانه می گردد بر می گردد. بنابراین از طریق پمپ های قوی سعی می نمایند فاضلاب را مجدداً به سمت رودخانه راهنمایی نمایند ولی در بخش های دیگری از شهر که به رودخانه دسترسی ندارد و با رودخانه فاصله دارد از طریق پمپ و تخلیه از طریق تانکر این کار انجام می گردد.

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: حرکت روان آب ها از طریق جایی که رودخانه کرخه و دز آب هایشان یکی می گردد و وارد کانال های غدیر، سلمان و نیشکر می گردد قابل توجه است. این سه کانال حریم مربوط به منطقه عین دو، ملاشیه و گلبهار را تهدید می نماید. بخش هایی از عین دو دچار آبگرفتگی شده و یک سوم آن زیر آب است و اگر کانال ها کنترل نگردد امکان حرکت بیشتر آب به آن منطقه هم وجود دارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اعزام ماشین آلات سنگین برای انجام لایروبی نهرها و همچنین تحکیم سیل بند، افزود: امیدواریم با این اقدامات حریم مربوط به منطقه عین دو، ملاشیه، گلبهار و سایر مناطق حفظ گردد.

ساری در ادامه با انتقاد از نبود نظم در توزیع غذا و خدمات بین سیل زدگان یادآور شد: تعدادی از مردم در اردوگاه ها و چادرها به سر می برند. البته خدمات به اندازه زیاد وارد استان ها می گردد ولی حلقه توزیع نامنظم است و انتظار می رود نماینده عالی دولت نسبت به ساماندهی دقیق تر آن و برطرف اشکالات موجود اقدام کند.

این نماینده مجلس همچنین خواهان فراهم کردن وسایل برودتی برای سیل زدگان ساکن در اردوگاه ها و چادرها شد و گفت: با گرمای هوا شرایط سکونت مردم در این مناطق سخت تر می گردد و امیدواریم هر چه سریع تر برای آن فکری گردد.

نماینده مردم اهواز با انتقاد از عدم اعلام برنامه دقیق برای بازسازی خانه های سیل زدگان تاکید نمود: دولت باید این زمان بندی را به صورت دقیق به مردم اعلام کند که این کار چه زمانی به خاتمه می رسد و امداد در حوزه مسکن کی انجام خواهد شد. در این صورت آرامش خاطری به مردم داده می گردد.

ساری در خاتمه خواهان برنامه ریزی دقیق دولت برای پرداخت خسارات سیل زدگان شد و گفت: مردم با شرایط سختی دست و پنجه نرم می نمایند و امیدواریم دولت با یک برنامه دقیق گام مهمی در جهت پرداخت خسارات بردارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 177

به "نماینده اهواز: حلقه توزیع یاری ها در خوزستان نامنظم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده اهواز: حلقه توزیع یاری ها در خوزستان نامنظم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید