نخست وزیر مستعفی و رئیس مجلس لبنان خواهان تعجیل در تشکیل دولت شدند

به گزارش سفر به آنتالیا، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان به همراه رئیس مجلس این کشور طی بیانیه ای مشترک خواهان تشکیل سریع کابینه برای برون رفت از مسائل فعلی این کشور شدند.

نخست وزیر مستعفی و رئیس مجلس لبنان خواهان تعجیل در تشکیل دولت شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سعد الحریری، نخست وزیر مستعفی و نبیه بری، رئیس مجلس لبنان خواستار تعجیل در تشکیل دولت شدند.

این دو مقام لبنانی سه شنبه (26 آذر) در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: احتیاج شدیدی برای تشکل دولت وجود دارد آن هم در فضای آرام و بدون از هرگونه تنش سیاسی.

این بیانیه بعد از ملاقات دوجانبه آن ها در کاخ عین التینه در بیروت صادر شد و طی آن از مردم این کشور خواستند که در شرایط و مرحله فعلی لبنان باید مطلع و هُشیار بوده و از افتادن در دام فتنه بپرهیزند.

نبیه بری و سعد الحریری در این بیانیه همچنین خواستار ایجاد فضا برای همه نیروهای امنیتی و ارتش جهت انجام وظایف و اجرای مأموریت هایشان در راستای حفظ امنیت و حمایت از اموال عمومی و شخصی شدند.

به گزارش وب گاه خبری لبنان دبایت، رئیس مجلس و نخست وزیر مستعفی لبنان در خصوص فتنه در این کشور هشدار دادند و گفتند: تنها با حفظ صلح داخلی و حاکمیت ملی و کنار گذاشتن اقدامات تحریک آمیز می تواند بر فتنه مقابله کرد.

شهرهای لبنان از 24 مهر در اعتراض به اوضاع معیشتی و مالی و اعمال مالیات بر بعضی از خدمات دولتی، به عرصه برگزاری تظاهرات مردمی تبدیل شده است. معترضان خواستار اصلاحات جدی و برکناری مسئولان فاسد و فاقد صلاحیت هستند.

سعد الحریری 20 روز بعد از شروع این اعتراض ها از سمت خود کناره گیری کرد با این حال، میشل عون، رئیس جمهور لبنان از او خواسته تا زمان تشکیل دولت جدید، ریاست دولت پیشبرد امور را برعهده بگیرد.

طی این مدت، حریری بر عدم نامزدی دوباره برای تصدی نخست وزیری اصرار داشت، با این حال، نامزدهای معرفی شده برای این سِمت، یا کناره گیری کرده اند یا موافقت فراکسیون ها و جریان های سیاسی را نتوانسته اند، به دست بیاوردند.

قرار بود دیروز دوشنبه نامزد تصدی نخست وزیری لبنان معرفی گردد ولی به دلایلی این امر به پنجشنبه (پس فردا) موکول شده است.

جبران باسیل وزیر امور خارجه در دولت پیش برد امور لبنان و رهبر جریان سیاسی التیّار الوطنی الحُرّ (جریان ملی آزاد) از جمله کسانی است که طی دو هفته اخیر بارها بر مخالفت این جریان با عدم مشارکت در دولتی که نخست وزیر آن سعد الحریری باشد، تأکید نموده است.

مخالفت با نخست وزیری مجدد حریری فق به باسیل محدود نمی گردد و سمیر جعجع رئیس حزب القوات اللبنانیه متحد حریری نیز مخالف نخست وزیری اوست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 630

به "نخست وزیر مستعفی و رئیس مجلس لبنان خواهان تعجیل در تشکیل دولت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر مستعفی و رئیس مجلس لبنان خواهان تعجیل در تشکیل دولت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید