مکّی: همه اقدامات ترامپ در 5 ماه آینده با انگیزه انتخاباتی است ، اروپا قدرت مانور بر رفتار های آمریکا را ندارد

به گزارش سفر به آنتالیا، یک کارشناس مسائل اروپا گفت: به نظر می رسد ترامپ به دنبال آن است که میدان تازه ای را برای مبارزات تبلیغاتی و انتخاباتی خود فراهم کند و هر اقدامی که او در طول این 5 ماه انجام می دهد قطعا انگیزه و افکار انتخاباتی دارد.

مکّی: همه اقدامات ترامپ در 5 ماه آینده با انگیزه انتخاباتی است ، اروپا قدرت مانور بر رفتار های آمریکا را ندارد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

مرتضی مکّی کارشناس مسائل اروپا در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران درباره درخواست اروپا مبنی بر تغییر رویکرد آمریکا در قبال سازمان بهداشت دنیای گفت: ترامپ از زمان به قدرت رسیدن مواضع نامتعارفی نسبت به سایر روسای جمهور آمریکا داشته است، یکی از این اقدامات نامتعارف خروج از پیمان های چند جانبه و بین المللی بوده است که ترامپ با هدف و توجیه حفظ منافع آمریکا از آن ها خارج شده است.

وی با تاکید براینکه سهمیه آمریکا از تامین بودجه سازمان بهداشت دنیای سهم قابل توجهی است اضافه نمود: به هر حال به نظر می رسد ترامپ به دنبال آن است که بر ناکارآمدی خود در مقابله با کرونا سر پوش بگذارد و سازمان بهداشت دنیای را تحت نفوذ چین معرفی کند و به این ترتیب چین را متهم اصلی در داستان شیوع کرونا معرفی کند در حقیقت ترامپ از قطع بودجه سازمان بهداشت دنیای در شرایطی که دنیا با مهار ویروس کرونا دست و پنجه نرم می نماید به دنبال اقدامات تلافی جویانه در قبال چین است.

مکّی در پاسخ به این سوال که آیا این نوع سیاست ها در نتایج انتخابات پیش رو تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟ گفت: این تغییر مواضع ترامپ خود نوعی کنشگری فعال از سوی او برای پیروزی در انتخابات نوامبر محسوب می گردد به هر حال این دستاورد های مالی و کاهش بیکاری زیادی را در آمریکا رقم زده است که البته مربوط به قبل از شیوع کروناست و با شیوع این ویروس این دستاورد ها نیز از بین رفت.

این کارشناس مسائل اروپا اضافه نمود: براساس این فرایند با توجه به فضا و موقعیت جدید به نظر می رسد ترامپ به دنبال آن است که میدان تازه ای را برای مبارزات تبلیغاتی و انتخاباتی خود فراهم کند و هر اقدامی که او در طول این 5 ماه انجام می دهد قطعا انگیزه و افکار انتخاباتی دارد.

وی درباره اینکه تقاضای بورل مبنی براینکه آمریکا به تعهدات خود در سازمان بهداشت دنیای متعهد باشد موثر خواهد بود، گفت: اساسا اروپا و آمریکا روابط مالی و امنیتی تنگاتنگی با یکدیگر دارند، اما در دوره ترامپ این روابط نزدیک با مسائل زیادی در حوزه های متعدد روبرو شد.

مکّی ادامه داد: قطع همکاری با سازمان های بین المللی یکی از شکاف های عمده ای بود که ترامپ بین آمریکا و اتحادیه اروپا ایجاد کرد خروج از برجام، خروج از پیمان آب و هوای پاریس و ... همه مغایر منافع و اهداف دولت های اروپایی بود، اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که اروپایی ها نیز قدرت مانور محدودی برای اعمال فشار و تهدید آمریکا دارند.

این کارشناس مسائل اروپا در خاتمه خاطر نشان کرد: به نظر می رسد اروپا در قبال اقدامات ترامپ به غیر از اعلام موضع یا انتشار بیانیه نقش تاثیرگذاری نخواهد داشت و درخواست بورل و سایر مقامات اروپایی نیز به همین دلیل قابل ارزیابی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: antalyanet65.ir شناسه مطلب: 1063

به "مکّی: همه اقدامات ترامپ در 5 ماه آینده با انگیزه انتخاباتی است ، اروپا قدرت مانور بر رفتار های آمریکا را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکّی: همه اقدامات ترامپ در 5 ماه آینده با انگیزه انتخاباتی است ، اروپا قدرت مانور بر رفتار های آمریکا را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید